Turistické cíle v okolí obce Odolena Voda

nebo vyberte

Odolena Voda

Středočeský kraj,  Praha-východ  (PH)
Nalezeno celkem 530 záznamů, 23 / 45 stran, vyhledáno za 0.32 sec
 křižovnická rezidence
294.0 m. n.m.
ostatní - palác, dům, zachovalý, nepřístupno, Středočeský kraj, Tursko
Původní rezidence vystavěna jako součást křižovnického statku, zničena během třicetileté války. R. 1661 vystavěn komplex hospodářského dvora. V objektu sídlila jízdní pošta s přípřežemi. Okolo r. 1725 areál přestavěn na barokní zájezdní hostinec. Areál je památkově chráněn od roku 1965.
 kubistický dům č. p. 268/IV
ostatní, zachovalý, nepřístupno, Hl.m.Praha, Praha 6-Hradčany
Kubistický rodinný dům podle projektu Josefa Gočára, postaven v letech 1911–1912.
 Kyjský rybník
220.0 m. n.m.
voda - rybník, zachovalý, volně přístupno, Hl.m.Praha, Praha 9-Kyje
Kyjský rybník rozlohou téměř 15 ha patří k největším Praze. Jako průtočný je napájen říčkou Rokytkou. Revitalizován v letech 2007-2010, přitom upraveny břehy a zřízen umělý ostrov pro hnízdění vodních ptáků.
 Lannova vila
reprezentační zařízení AV ČR
ostatní - palác, dům, zachovalý, příležitostně, Hl.m.Praha, Praha 6-Bubeneč
Novorenesanční letní odpočinkové sídlo bylo v l. 1870–71 postaveno podle stavebních plánů Ignáce Ullmanna pro významného českého podnikatele v oboru železniční i lodní dopravy a obchodu a průmyslníka Vojtěcha Lanna. Kopie vily byla postavena v Tyrolích. Dnes reprezentační zařízení Akademie věd ČR.
 lanovka na Letnou
technická památka, nepatrné zbytky zdí, volně přístupno, Hl.m.Praha, Praha 7-Holešovice
Pozůstatky kolejové lanovky na vodní převahu, přestavěné po I. světové válce na eskalátor ve svahu nad levým břehem Vltavy. Původně součást technických kuriosit, postavených při příležitosti Jubilejní zemské výstavy roku 1891.
 Lapidárium Národního muzea
ostatní - palác, dům, zachovalý, v návštěvních hodinách, Hl.m.Praha, Praha 7-Holešovice
Budova vznikla jako součást pražského výstaviště v Holešovicích roku 1891. Expozice sochařských památek a architektonických prvků.
 Letenská vodárna
věž - vodárenská, zachovalý, volně přístupno, Hl.m.Praha, Praha 7-Bubeneč
Vodárenská věž (26 m) byla postavena r. 1888 dle návrhu arch. Jindřicha Fialky společně s celým vodárenským areálem. Byla vyřazena z provozu r. 1913 a poté byla přestavěna na byty. Podzemní vodojem a přečerpávací nádrže byly zbořeny v l. 1977–78. Dnes jsou zde klubovny, výtv. ateliéry a čajovna.
 Letenský kolotoč
ostatní, zachovalý, volně přístupno, Hl.m.Praha, Praha 7-Holešovice
Kolotoč na ruční pohon s koňskými figurami a lavičkami dal r. 1892/3 postavit ve Vinohradech Josef Nebeský, vlastní projekt realizoval tesař Matěj Bílek. Od r. 1894 na Letné, po r. 1930 poháněn elektromotorem. V provozu do 90. l. 20. st. R. 1995 částečně opraven, na rok 2017 plánováno znovuotevření.
 Letenský zámeček
ostatní, zachovalý, v návštěvních hodinách, Hl.m.Praha, Praha 7-Holešovice
Výletní restaurace v podobě novorenesančního zámečku byla postavena r. 1863 (arch. V. I. Ullmann) na místě letohrádku Belvedér z r. 1715. R. 1891 zahájila u zámečku provoz letenská lanovka a Křižíkova elektrická dráha. Po 2. sv. válce zámeček chátral. R. 2001 zrekonstruován současným nájemcem Nonet.
 Letohrádek královny Anny
245.0 m. n.m.
Královský letohrádek, nesprávně Belveder
zámek, zachovalý, příležitostně, Hl.m.Praha, Praha 1-Hradčany
V letech 1537-1565 nechal letohrádek ve stylu italské renesance postavit král Ferdinand I. Habsburský pro svou ženu Annu Jagellonskou podle projektu Paola della Stelly v tehdy založené Královské zahradě. Stavba je užívána pro příležitostné výstavy.
 Levý Hradec
Žalov
hradiště, terénní náznaky, volně přístupno, Středočeský kraj, Roztoky
Vrch vysoko nad levým břehem Vltavy byl osídlen již v pozdní době kamenné, největšího rozmachu se hradiště zažilo v raném středověku jako rodové sídlo Přemyslovců. V 80. letech 9. století zde byl postaven první český kostel, 19. 2. 982 zvolen biskupem Slavníkovec Vojtěch. Zaniklo koncem 11. století
 Liběhrad
hrad, nepatrné zbytky zdí, volně přístupno, Středočeský kraj, Libčice nad Vltavou
Hrad ze 14. stol., jeho zbytky zčásti zanikly odlámáním skály při stavbě železnice.