Turistické cíle v okolí obce Kopeč

nebo vyberte

Kopeč

Středočeský kraj,  Mělník  (ME)
Nalezeno celkem 467 záznamů, 36 / 39 stran, vyhledáno za 0.19 sec
 Výhledna Bořanovice
283.0 m. n.m.
věž - rozhledna, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Bořanovice
Kovová konstrukce Výhledny Bořanovice byla postavena v 1. pololetí 2025 na severním okraji Bořanovického háje. Umožňuje zajímavý rozhled z výšky 12 metrů v úhlu cca 180 stupňů.
 výklenková kaple
232.0 m. n.m.
sakrální památky - kaple, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Odolena Voda
Výklenková kaplička pochází z 19. stol. Je pilířová, odstupněná. Po roce 2020 důsledně opravena a nově nabílena. Ve výklenku kapličky obrázek Panny Marie.
 výklenková kaple sv. Vojtěcha
278.0 m. n.m.
sakrální památky - kaple, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Máslovice
Obec doložena již r. 1052. Název obce od rodu Máslovců. Výklenková kaple je drobná solitérní stavba. Uvnitř obraz sv. Vojtěcha, chráněný kovovou mříží. Ve spodní části rok vzniku kapličky 1913.
 výklenková kaplička
255.0 m. n.m.
sakrální památky - kaple, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Klecany
Výklenková kaplička je barokní stavbička členěná pilastry a ukončená trojúhelníkovým štítem. Počátkem jedenadvacátého století prošla generální opravou. Hezká a zajímavá kaplička.
 výklenková kaplička
229.0 m. n.m.
sakrální památky - kaple, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Bašť
Kaplička z doby kolem roku 1800, obdélná, výklenková. Stříškově zvednutá korunní římsa nad polokruhově ukončeným výklenkem. Kaplička po r. 2000 zrenovována, upravena. Ozdoba intravilánu obce.
 výklenková kaplička sv. Gotharda
280.0 m. n.m.
sakrální památky - kaple, chátrající, volně přístupno, Středočeský kraj, Debrno
Kaple svatého Gotharda z roku 1769. Kamenná kaplička zdánlivě čtvercová, ve skutečnosti obdélníková. Ve výklencích byla soška sv. Gotharda, ve zbývajících malované obrazy světců sv. Floriána, sv. Linharta a sv. Judy Tadeáše. Soška ani obrazy se nedochovaly.
 Zdiby
297.0 m. n.m.
zámek - původní tvrz, chátrající, nepřístupno, Středočeský kraj, Zdiby
Zámek vystavěn v pozdně renesančním slohu po r. 1608. Po r. 1948 přešel do správy Státních statků. Tehdy nastala devastace zámku. R. 1992 předán v restituci potomkům původních majitelů. Rekonstrukce byla zahájena, ale r. 1994 stavba z finančních důvodů zakonzervována, nadále však chátrá.
 zdymadlo Hadík
162.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Mělník
Pozůstatky labského zdymadla z roku 1911, postaveného firmou Lanna. Roku 1974 nahrazeno prohrábkou dna a novým stupněm Obříství, od té doby bývalá komora slouží jako útočiště lodí. Po roce 1990 se zde rozvinulo podnikání v opravách lodí a automobilů.
 zdymadlo Kostelec nad Labem
166.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, nepřístupno, Středočeský kraj, Kostelec nad Labem
Zdymadlo stavěné podle projektu architekta Jana Zázvorky od 20. let 20. století. Jez dokončen 1931, plavební komora v září 1932, vodní elektrárna až roku 1948. Součást regulace středního Labe, zahájené počátkem 20. století.
 zdymadlo Lobkovice
162.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, nepřístupno, Středočeský kraj, Neratovice
Labský vodní stupeň, postavený v letech 1914–32 podle projektu arch. Františka Roitha. Nahradil původní pevný jez, který zhoršoval důsledky povodní v Mlékojedech, Lobkovicích a Kozlech. Součástí díla jsou i odvodňovací stoky z okolní nivy.
 zdymadlo Obříství
163.0 m. n.m.
Obříství, Kly
technická památka, chátrající, nepřístupno, Středočeský kraj, Kly
Pozůstatky jednoho z prvních moderních vodních děl na středním Labi – postaveno v letech 1908–11, fungovalo do roku 1974. Komora o rozměrech 73 x 11 m umožnila plavbu lodí o nosnosti až 800 t. Dochovány chátrající jezové pilíře podle návrhu Pavla Janáka a části jezové technologie.
 železniční most
217.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Neratovice
Most na trati Turnov - Kralupy nad Vlt. z ocelových příhradových konstrukcí na kamenných pilířích v korytě a opěrách na březích. V provozu od r. 1865, 28. 7. 1866 vyhozen do povětří, aby bylo zabráněno dopravě pruských vojenských transportů. Dnešní konstrukce pochází z počátku 90. let 20. století.