Komentáře, diskuse

Reagovat SERVIS INFO: REID: 14336
18.2.2014 14:00 Marek Najdr
Pročetl jsme Vaši diskuzi.
Z toho, co tady píšete mi připadá, že pan Doubrava si píše příspěvky sám.
Jednou jako Ing arch. podruhé jako návštěvník.
To, co jsem viděl ve Stráži je děs!
Hlouposti, které tam vypráví průvodce Doubrava je neskutečná lež, smyšlenosti o E. Destinnové.
A pokud k tomu tady napíše Ing arch. že se podařila rekonstrukce, tak by měl vrátit diplom!
Kýč, kýč, kýč
Děla, balustráda, světla, dlažby- vše původní znehodnocené a kýč jak bič.
MN
Reagovat SERVIS INFO: REID: 13304
24.11.2011 18:58 Aleš Kytyr
Měl jsem též příležitost navštívit zámek.
Z exteriéru a okolí zámku z dálky 30 metrů, jěště jakž takž.
Ano, zámek je opravený, rekonstruovaný. Při bližším ohledání mi jako pěst na oko přijdou děla vystavená v zahradách, šílená "kulatá" zahradní světla a úplně nejhorší je "kuželková balustráda" ohraničující životní prostor zámeckého pána a paní z Doubravova.
V druhé polovině výkladu jsem dostal záchvat smíchu a "dusil jsem se " při každém výkladu průvodce pana Doubravy.
Do kolen mě dostala koupelna z dob držení zámku Leonardiů. Rohová vana obložená SIKO dlaždicemi s chromovým chrličem vody z nabídky jmenovane firmy!!!!!!!
Korunu tomu dal pan Doubrava, když všem návštěvníkům poděkoval a suše oznámil, že jeho maličkost je manžel majitelky zámku pí Doubravové, která na nás čeká s číší žaludečního likéru v prostorách prodejny suvenýrů a originálních značkových likérů vlastní výroby.
To jsem již nezvládl a raději zamířil k poslední prohlídce, a to - věštírny- Emy Destinnové. To jsem neměl dělat!!!!!V čtvercové místnosti se u stropu vznášel papírový netopír a na stolku čekala skleněná koule s vhledem do budoucnosti!
V duchu jsem litoval, že jsem raději nešel na "štamprle" s madam Doubravovou!

Chudák Ema!!!!!
Myslím, kdyby to viděla, nabila by děla na zahradách a madam Doubravova a rytíř Doubrava by letěli vzduchem za Baronem Prášilem!

P.S. Moc mě mrzí, že z místata tak hlubokého a kulturního všem Jihočechů se stal kýč toho největšího kalibru!
Reagovat SERVIS INFO: REID: 11602
14.8.2009 00:08 Petr Karel
Se zájmem jsem si přečetl předchozí dojmy a názory návštěvníků zámku Stráže a musím říct, že jsem velmi překvapen. Nemůžu pochopit, jak může být /předchozí komentář/ ing. arch. Nechvátal nadšen třeba precizností a citem, jakým byla provedena rekonstrukce zámku. Zámek jsem navštívil začátkem 90. let, když v něm sídlil ještě soc. ústav a byly v něm prvky / např. původní dveře v interieru, kachlová kamna/, které pamatovaly Emu Destinnovou. Minulý rok na podzim jsem měl také tu čest se zúčastnit prohlídky a byl jsem doslova šokován, a to jak průvodcem panem Doubravou, tak šíleně nevkusně zrekonstruovaným interierem. Vše původní a cenné bylo při rekonstrukci zlikvidováno, a to třeba včetně původních funkčních vchodových dveří a nahrazeno a dopatláno tím největším kýčem. Po chodbách jsou k vidění umělé květiny, nábytek nejlacinější šmejd, který už dneska není k sehnání snad ani v bazaru, štuková výzdoba z polystyrenu a nejvíce mě dostala koupelna, která prý ještě pamatuje rodinu baronů Leonardi a křeslo ve kterém ED přijímala prezidenta Masaryka. Nad vším prý dohlíželi designéři až z Francie. Ještě, že se těmhle machrům nedostal do ruky třeba Český Krumlov.
Je jistě dobré, že zámek má majitele, že z něj není ruina a že se jedná o komerci je v pořádku, ale co se nemovitosti týče a pak ve spojení s výkladem páně Doubravova, to nemá s Emou Destinnovou, jejím duchem, absolutně nic společného a je z toho na blití. Vím, je to pouze můj názor. Nechť si každý budoucí návštěvník udělá názor sám. Chce to silné nervy.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 13220
22.9.2011 08:29 S.Zahalkova
S velikou zvědavostí jsem letos t.j. v srpnu 2011 navštívila to co zbylo ze zámku Stráže a ještě teď je mi nedobře. Váš komentář - ač 2 roky starý mi hovoří z duše. Kde byli při rekonstrukci památkáři ??? Kde byl jakýkoli dohled ??? Toho betonu a nevkusu je opravdu neuvěřitelně mnoho. Nemusí být dinosauři, stačí \"vkusné\" svíčky v recepci.....
Reagovat SERVIS INFO: REID: 12403
27.8.2010 18:53 Kateřina Dědičová
Kdo pana Doubravu nezažil neuvěří jak neuvěřitelně se dokáže chovat a jak dokáže návštěvníkům zámku lhát do očí. Nesmyslné historky o Emě, o historii zámku a přestavbě...neuvěřitelné!!!! Koho by však napadlo, že z úst pana majitele při prohlídce mohou vycházet takové nepravdy? Nikoho. Nebohý návštěvník netuší co je a není pravda. Doufám že se nadšencům kteří zde píšou pochvalné komentáře třeba jednou otevřou oči. Třeba až stráví na zámku 3 roky jako já :D
Reagovat SERVIS INFO: REID: 12401
27.8.2010 18:29 Jana Vránová
Naprosto souhlasím s Vaším názorem! A doporučuji všem těm zaslepencům, co tu píšou jaká je to nádhera, ať se vrátí ještě jednou do Stráže nad Nežárkou, projdou si zámek a zamyslí se.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 12075
2.4.2010 10:55 Č. Beránek
Měl jsem možnost zámek zažít po dlouhou dobu a prvně jsem se dovnitř dostal v době kdy byl krátce zpřístupněn veřejnosti někdy v šedesátých letech, měl jsem možnost sledovat jeho pomalou devastaci především ústavem pro mentálně postižené. A Bláboly pana Petra jsou s prominutím jen kecy. V roce 1990 zde ještě sídlil onen ústav za symbolickou cenu. Takže možná byl dotyčný chovancem :-) . Ale dnešní majitelé získali zámek ve zbědovaném stavu (propadlé stropy) více jak deset let po zmiňované době, představa toho že by v něm byl mobiliář je spíše pro chovance ústavu, než pro člověka s normální znalostí problému. Nehodlám posuzovat zda by se nábytek dal pořídit v bazaru (docela bych chtěl vědět ve kterém, a za kolik). Ale mohu říci že dnešní majitelé za pár let udělali mnohem víc než stát za celou dobu co zámek vlastnil. Rád bych jim i tímto poděkoval, nejen za to že zámek zachránili, ale i za to že ho zpřístupnili veřejnosti. Vím že se na tahle místa budu rád vracet a budu se mít na co těšit. A to že pan majitel podává výklad živěji a nikoli "jako z učebnice" je spíše dobře. Opravdový zájemce o historii si podklady najde, pro běžného návštěvníka je pak takový výklad lepší. A když to srovnám s řadou průvodců na státních zámcích, kteří mají nabiflovaný text a neví nic, je naopak možnost se zeptat a dostat rozumnou odpověď radostí. Pokud totéž udělám třeba na tom zmíněném Krumlově (udělal jsem to) dozvím se kravinu že se mi nechce věřit vlastním uším. Díky za Stráž a podobné zámky (třeba Dětenice) jen kdyby jich bylo víc
Reagovat SERVIS INFO: REID: 11700
29.9.2009 12:47 Miroslav Čermák
Také jsem navštívil zámek ve Stráži na Nežárkou a přestože tento kraj navštěvuji desítky let, měl jsem možnost poprvé si prohlédnout zámek i zevnitř. Musím říci, že v minulosti jsem zvenku viděl chátrající památku z které si každý odnesl co se mu hodilo, takže názor pana Petra Karla, že zmizely původní kachlová kamna a dveře je asi pravda a možná bychom se divili, kde všechny původní části stavby skončily. Ještě štěstí, že se unikátní věžní hodiny nikomu pro svoji velikost nehodily. Názory pana Petra Karla na rekonstrukci zámku a parku jsou laické a je vidět, že je v oboru diletantem a jeho názory zavánějí malou českou závistí na to, že někdo chce, něco umí a ještě se mu to daří. Možná by se měl podívat třeba do Francie na technologii opravy památek.
Průvodce a spolumajitel pan doktor Doubrava svojí přednáškou o historii zámku bavil téměř 90 minut a podle zájmu se mu to docela dařilo a jestli je něco komerčního na využití a provozu zámku, je to jenom dobře, že se najde někdo, kdo je ochoten své peníze investovovat do objektu tak zajímavého a s takovou historií u nás doma.
Moc mně potěšilo, že se najdou takoví Doubravovi, kteří dokázali tento objekt zachránit před totální devastací v poslední chvíli, vždyť staveb, které toto štěstí neměly je u nás k vidění nemálo.
Moc jim přeji, aby se jim další navracení zámku do původní podoby dařilo nejméně tak dobře jako doposud.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 11638
25.8.2009 17:16 Mirek, Jirka, Honza, Rosťa,
Prošli jsem si na hradě a zámku ve Stráži nad Nežárkou sklepení, mučírnu, šatlavu pro zločince a byli jsem smutní že jsme tam nikde neviděli v okovech toho blba Petra Karla.
To by byl exponát na správném místě - na doživotí.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 11637
25.8.2009 17:02 Zdena Veselá
Vážený Petře Karle - je mi Vás líto jste jen závistivec, primitiv a hlupák. Měla bych velikou radost, kdyby takových ubožáků jako jste Vy v naší zemi již mnoho nebylo - kéž by !
Reagovat SERVIS INFO: REID: 11636
25.8.2009 16:54 Ing. Jan Havlín
Vážený Petře Pavle k přečtení Vašeho komentáře to chce opravdu "silné nervy". I já jsem měl možnost v různém období třiceti let navštívit tento zámek a musím konstatovat že jen lžete a pomlouváte, protože na víc nemáte.
I já musím současným majitelům poděkovat a složit poklonu, co udělali pro záchranu tohoto zámku.
Pan Petr Pavel se ve svém primitivním článku staví do pozice bolševického "brouka Pytlíka". Vše ví nejlépe, vše kritizovat a to ještě vulgárním způsobem. Jsem přesvědčen, že sám ve svém životě nic užitečného neodvedl, protože bych se určitě v jeho textovém "paskvilu" dočetl a našel např. takovouto zprávu : "Vážení turisté a historičtí labužníci zvu Vás k návštěvě mého historického objektu, který jsem z trosek za své peníze zrestauroval a postavil na výsluní historie, ...- přijďte se podívat, co dovedu" !!
Reagovat SERVIS INFO: REID: 11496
9.7.2009 08:26 Ing. arch. Jaromír Nechvátal,
Navštívil jsem 6.7.2009 zámek ve Stráži nad Nežárkou. Tento objekt jsem měl možnost z vnějšku sledovat mnoho roků.
Nyní jsem si jej mohl prohlédnout zevnitř. To co jsem viděl je úžasné. Rekonstrukce provedena s obrovským citem a precizností. Chtěl bych touto cestou poděkovat současným majitelům za záchranu tohoto historického objektu. Také jsem pozorně prošel expozici Emy Destinnové v celém přízemí zámku - i zde se klaním.
Překrásné, vkusné. Jsem překvapen, že ještě takovíto lidé v naší zemi žijí.
To chce opravdu vidět !!
Reagovat SERVIS INFO: REID: 11392
15.5.2009 10:32 Ing. Jana Dvořáková
Přečetla jsem si předchozí zprávy, které jsou sice dva roky staré, ale i na ně bych chtěla reagovat. Ty kritičtější bych spočítala na prstech jedné ruky, ale pročetla jsem si i zápisy na zámku v Knize návštěv. Není tam ani jeden zápis, který něco kritizuje, ale je tam asi 200 zápisů děkovných a pochvalných. Nyní k zámku. Desítky roků jezdím kolem zámku. To co se podařilo současné majitelce v neuvěřitelně krátké době udělat ze zdevastovaného zámku a parku je neuvěřitelné a navíc bez finanční pomoci ČR i EU.
Nyní je přístupný úplně celý zámek (všechny místnosti - jsou překrásné). Jsou přístupné i nově obnovené hradní sklepní prostory, včetně hradní mučírny. Je zpřístupněna i hradní uniková chodba k Nežárce, kterou mohou návštěvníci prolézt - vyberou-li si správnou prohlídkovou trasu. Jsou zpřístupněny privátní místnosti bývalých majitelů zámku. V celém přízemí zámku je nejrozsáhlejší a nejucelenější expozice ze života a díla Emy Destinnové. Celý zámek je nádherný, vkusný a celý věnován historii a kultůře - opravdu to chce vidět. Nenašla jsem tam nic podnikatelského a komerčního. A ti, kteří na tento zámek přicházejí se záměrem jen kritizovat a závidět, ať tam raději nechodí a ať si raději zakoupí nějakou rozpadající se historickou památku, je jich bohužel v naší zemi dostatek, a ať ukáží, co dovedou, rada se přijdu podívat.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 12400
27.8.2010 18:15 Jana Vránová
v knize návštěv si kritiku opravdu nepřečtete, ale jen z jednoho prostého duvodu. Dr. Doubrava ji vyškubl a posléze zakázal tu knihu vystavovat - pouze na požádání :)
zbytek nebudu komentovat, je to zkrátka hrozná zaslepenost
Reagovat SERVIS INFO: REID: 11464
26.6.2009 08:32 PhDr Jaromír Hošek
Chtěl bych reagovat a podpořit článek ing. Dvořákové.
Navštívil jsem zámek ve Stráži nad Nežárkou. To, co dokázala současná majitelka z rozpadajícího se zámku je obdivuhodné. To chce opravdu vidět. Výstava Emy Destinnové je překrásná, vkusná a je opravdu procházkou celým jejím životem.
Na zámku probíhají překrásné koncerty na velmi vysoké hudební i společenské úrovni.
Zlých jazyků bych se chtěl zeptat, zda ví o některém koncertním stánku v ČR i EU, kde si majitelé váží návštěvníků koncertů tak, jako ve Stráži. Např.: všichni návštěvníci zde mají ZDARMA - šatnu, program koncertu, občerstvení (kávu, čaj, zákusky, nápoje,...).
Klaním se !
Reagovat SERVIS INFO: REID: 8480
4.10.2007 21:31 Milan
Se zájmem jsem si přečetl předchozí - často rozporné názory.Prohlídku jsem absolvoval již při otevírání samotného zámku.Na poukazování průvodců, či samotného majitele na finanční náročnost opravy ( asi skutečně pravdivé ) mohu mít svůj názor. Ale dívám se na věc zcela pragmaticky. Kolik starostů v řadě obcí by bylo rádo, kdyby se jim podařilo takového investora do rozpadajích se památek na jejich katastru získat ( kolik investuje stát, je asi všeobecně známo ). Stačí trochu cestovat po ČR nebo i shlédnout TV , kolik různých pochybných s.r.o. nebo a.s. si na podobné objekty vzalo úvěry a tím to skončilo, bohužel pro objekt i obec. Zajeďte se např. podívat - nedaleko je např. tzv. "Malá Hluboká" = Český Rudolec a možná pochopíte o čem píši. Rozhodně nejsem s majitelem ani v příbuzenském, ani v majetkovém vztahu ( a nemám zapotřebí ho nějak chválit ), ale jelikož znám Stráž dlouhá desetiletí, přesto jsem rád, že se takový investor ( možná pro někoho ne zrovna ideální ) našel a SVÉ peníze do toho investoval. Nemyslím si, že starat se při současných cenách všech prací, energiíí o takový historický objekt je nějak zvláště ziskové. Ono těch zájemců , kteří by byli ochotni do toho své penízky investovat asi mezi námi zas tak mnoho není, čemuž nasvědčovala i cedule s nabídkou na prodej, kterou jsem hodně dlouho míjel. Já si osobně myslím, že opravou zámku Stráž jen získala.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 8488
6.10.2007 15:34 Jitka
Suohlasim,ale všeho moc škodí!!!!!A trocha skromnosti nikomu nuškodí,ani panu majiteli.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 8487
6.10.2007 15:32 Jitka
Suohlasim,ale všeho moc škodí!!!!!A trocha skromnosti nikomu nuškodí,ani panu majiteli.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 8375
13.9.2007 08:47 mila
byla jsem velmi zklamaná, zámek uzavřen i vstupní brána, aby se nedalo dojít ani k budově. O destinové nikde ani zmínky ani v obci. Na stránka www obce také nic. ke to hamba
Reagovat SERVIS INFO: REID: 8259
26.8.2007 15:19
S velkým očekáváním ctitelů Emy Destinové jsme navštívili v sobotu 25.8.2007 opravený zámek ve Stráži. Speciální prohlídka od 11 hodin za značně vysoké vstupné (oproti skutečným historickým objektům dvojnásobné) nás zklamala. Průvodce Dr.Doubrava se ve svém výkladu zaměřil především na to, aby zdůraznil, jaké má známosti v oblasti politiky i kultury a ještě před zámkem nás seznámil se všemi zájemci o jeho koupi. Podle něho všichni měli pouze komerční zájem, zatímco on a jeho manželka opravili zámek čistě z lásky k historii. Ovšem po prohlídce jsme si udělali obrázek o tom, že i jejich zájem je značně komerční a o historii a úctě k ní tady nemůže být řeč. Je pěkné, že z téměř ruin je postaveno cosi užitečného, ovšem k historii hradu i k Emě Destinové to má hodně daleko a jako historický objekt bych to nenazývala. Okázale mohutný nábytek v tzv. ložnici Emy, koupelna a kuchyně, obě vhodné do domu podnikatelského baroka.......... Z očekávání zbyla podivná pachuť, na co si to tam vlastně hrají? Pozvání na stopičku likéru podle receptu ED mělo hlavně zapůsobit na to, aby si návštěvníci zakoupili všechno možné z jejich prodejny. Jméno Emy Destinové je tu využíváno zako značka, která dobře prodává vystavené zboží, do kterého bych zařadila i celý interiér zámku.
M.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 8127
11.8.2007 23:54 Marcela Malá
Minulý týden jsem byla na zámku-velmi zvědavá jak to tam vypadá-Jako velký ctitel Emy Destinnové jsem zřejmě čekala více.Ano zámek je krásně opraven a stálo to jistě mnoho peněz ale- průvodkyně,jinak fundovaná,ale nadšená výkladem o majitelích a politických návštěvách,nás po krátké prohlídce ,která čítá 2 místnosti nezapoměla pozvat na sklenku medoviny,ale jaksi nám zapoměla sdělit,že je možno navštívit :věštírnu Emy a to hlavní o co bychom přišli - výstava věcí Emy/kostýmy,dopisy a osobní věci/,které pro zasvěcené mají větší cenu než medovina.Jinak ale oceňuji její nadšení a doporučuji návštěvu,ale chtějte vidět vše,co jde.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 8062
2.8.2007 12:05 Daněk
Zámek jsem poprvé navštívil již v červnu 2006 ale kvůli něčemu jinému, než je prohlídka - v parku totiž jsou v Jihočeském kraji velice vzácné lilie zlatohlavé, které přibližně v polovině června kvetou - bohužel jsem přijel až koncem června, takže bylo po květu, ale podle odkvetlých rostlin jich tam byly stovky.
Při té příležitosti jsem byl i v zámku, jehož vnitřek mne trošku zklamal, hlavně neustálé omýlání důležitosti návštěv významných osobností naší politické smetánky, perfekcionizmu cizích firem, které zámek a jeho interiéry opravovali a také zdůrazňování likvidační činnosti minulého režimu ( to je přece všeobecně známo, že kde bylo vojsko, tam se o památky nikdo nestaral ). Taky ve výkladu jak p. Doubravy, tak průvodkyně bylo několik dost závažných historických chyb.
Před týdnem jsem tam byl znovu a byl jsem opět zklamán, protože jsem byl zvědavý, co se za ten rok změnilo - bohužel nic. Slibované otevření dalších prostor v interiéru se nekonalo - jedinou změnou byla placka na levé straně zámecké brány se zprzněným znakem pánů ze Stráže, která neodpovídá skutečnému jejich znaku - zelená barva přikryvadel - to je paskvil do nebe volající.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 12402
27.8.2010 18:36 Jana Vránová
Souhlasím s Vaším názorem, jen prosím neházejte vinu na slečny průvodkyně. Je to jejich práce, musí říkat to, co jim Dr. Doubrava nadiktuje..
Reagovat SERVIS INFO: REID: 8122
11.8.2007 00:01 pavlusha
Mluvíte mi z duše! Zámek jsem navštívila 2.8.2007 a výkladem jsem byla spíš zklamaná a místy až znechucená...Slečna průvodkyně byla neuvěřitelně afektovaná, glorifikace majitelů obrovská a ostatní podané informace vágní...Výstava o Emě Destinové se mi zamlouvala, i když byla spíš povrchnějšího charakteru.
Rekonstrukce zámku byla zrejmě velmi nákladná - podobné počiny mi velmi imponují, ale opravdu nechci a nepotřebuji prohlížet fotografie našich vládních a jiných celebrit a poslouchat kolik co stálo a kdo to dělal.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 8104
9.8.2007 17:11 N
Souhlasím s nevhodností neustálého zmiňování návštěv význačných politiků, jejich manželek, fotografů i "světových" firem účastných na rekonastrukci. Bylo to trapné a četnost zmínek tohoto druhu byla vysoká - trocha skromnosti by neškodila. Zámek jsme navšítivili v červenci 2007, před tím jsem tu byla již několikrát a odhlédnu - li od zanedbanosti, měl pro mě původní stav objektu větší kouzlo.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 7730
2.6.2007 21:01 Raduš
Byla jsem dne 1.6. ve Stráži a jelikož byl pátek a tudíž zámek zavřený ,vyfotila jsem si alespoň dvě fotografie.Při stažení fotografií do PC, jsem zjistila, že hodiny na věži jsou
celé v modré žáři a při přiblížení se uvnitř modrého kruhu nachází mužská postava.
Moc by mě zajímalo něco více z historie přestavěného hradu . Pokud máte někdo informace , prosím , napište. Děkuji
Reagovat SERVIS INFO: REID: 8036
29.7.2007 09:02 N
Je bezpochyby dobré, že je zámek - byt´ v okleštěné verzi - přístupný, k vidění je však jen pár místností, z nichž historie poněkud zmizela. Byli jsme na zámku v červenci, skutečně se jedná o obchůzku kolem objektu a shlédnutí dvou sálů v 1. patře. K okruhu jsme si koupili i vstupenku na výstavu o Emě Destinnové, která se nachází v přízemí zámku a je formovaná z památek na ED uchovaných v depozitáři Národního muzea. Projev průvodkyně byl, odhlédnu - li od formy, která byla neadekvátní, hlavně glorifikací majitele, místy až nevkusnou. Také spojení hrad a zámek je zvlášní, v souvislosti s Destinnovou jde především o zámek, z hradu vám ukáží jen zed´ a otvor v ní. Pro dobrou informovanost o historii zámku a období, kdy zde žila E. Destinnová, doporučuji B. Pleva: Život a umění Emy Destinnové, Hartman E.: Královna zpěvu E. Destinnová ve vzpomínkách Marie Martínkové, Holzknecht V.: Ema Destinnová (k dostání v antikvariátech) či román Emy Destinnové Ve stínu modré růže. Zajímavá je také výstava v Okresním muzeu v Jindřichově Hradci - Síň Emy Destinnové, kde jsou dochovány mnohé věci z pozůstalosti ED, které byli dříve na zámku ve Stráži.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 4827
10.7.2006 00:00
Zámek se postupně zpřístupňuje celý, dle dochovaných fotografií, nový majitel společnosti Včelnex (výroba královské medoviny ), vybavuje interiéry i exteriéry.Vše je nové,ale vzhledem k tomu,že tu bylo vojsko a vše zničilo a co nestihlo,tak zmizelo,je to úspěch.Těším se na další místnosti a stezky.Shadia
Reagovat SERVIS INFO: REID: 1224
27.6.2006 00:00
Tak na zámku jsem byl a je pěkný pohled na něj, jak je krásně opraven. S expozicí je to poněkud chudší a zdá se, že pan Doubrava potřebuje vydělat všude, kde se dá. V přízemí je prodejna výrobků z medu od jisté firmy, jejímž ředitelem je pan Doubrava. Dále je tam expozice (pěkná, 6 místností) s kostými, osobními věcmi. Můžete i na tzv. zámeckou prohlídku - jednou obejdete zámek, pan majitel se pochlubí, kolik co stálo a pak vás vezme do nově vybavených, historicky nezajímavých, prostor. Takže já bych nebyl tak nadšen jako atyska!!!
Reagovat SERVIS INFO: REID: 6794
1.10.2006 22:52 Pražák
Plně s tímto souhlasím. Takto upravené objekty připomínají spíše budoucí hotel.Ale co není, může být, že? Kam se poděla historie, jistě mnohem zajímavější, než vystavený pan Doubrava s paní Livií a panem Cyrilem!
Reagovat SERVIS INFO: REID: 1143
4.5.2006 00:00
Díky majiteli, panu Doubravovi, se zámek po dlouhých opravách otevře 6.4.2006 veřejnosti. Bude v něm výstava o Emě Destinnové a později i koncerty. V expozici najdeme fotografie, dopisy, osobní předměty, obrazy i kostýmy patřící k některým jejím slavným rolím. Cílem majitele je postupné doplňování výstavy o další památky po Destinnové, které nabízejí četní sběratelé, především z okolí Stráže. (z www.novinky.cz)
Reagovat SERVIS INFO: REID: 14336
18.2.2014 14:00 Marek Najdr
Pročetl jsme Vaši diskuzi.
Z toho, co tady píšete mi připadá, že pan Doubrava si píše příspěvky sám.
Jednou jako Ing arch. podruhé jako návštěvník.
To, co jsem viděl ve Stráži je děs!
Hlouposti, které tam vypráví průvodce Doubrava je neskutečná lež, smyšlenosti o E. Destinnové.
A pokud k tomu tady napíše Ing arch. že se podařila rekonstrukce, tak by měl vrátit diplom!
Kýč, kýč, kýč
Děla, balustráda, světla, dlažby- vše původní znehodnocené a kýč jak bič.
MN
Reagovat SERVIS INFO: REID: 13304
24.11.2011 18:58 Aleš Kytyr
Měl jsem též příležitost navštívit zámek.
Z exteriéru a okolí zámku z dálky 30 metrů, jěště jakž takž.
Ano, zámek je opravený, rekonstruovaný. Při bližším ohledání mi jako pěst na oko přijdou děla vystavená v zahradách, šílená "kulatá" zahradní světla a úplně nejhorší je "kuželková balustráda" ohraničující životní prostor zámeckého pána a paní z Doubravova.
V druhé polovině výkladu jsem dostal záchvat smíchu a "dusil jsem se " při každém výkladu průvodce pana Doubravy.
Do kolen mě dostala koupelna z dob držení zámku Leonardiů. Rohová vana obložená SIKO dlaždicemi s chromovým chrličem vody z nabídky jmenovane firmy!!!!!!!
Korunu tomu dal pan Doubrava, když všem návštěvníkům poděkoval a suše oznámil, že jeho maličkost je manžel majitelky zámku pí Doubravové, která na nás čeká s číší žaludečního likéru v prostorách prodejny suvenýrů a originálních značkových likérů vlastní výroby.
To jsem již nezvládl a raději zamířil k poslední prohlídce, a to - věštírny- Emy Destinnové. To jsem neměl dělat!!!!!V čtvercové místnosti se u stropu vznášel papírový netopír a na stolku čekala skleněná koule s vhledem do budoucnosti!
V duchu jsem litoval, že jsem raději nešel na "štamprle" s madam Doubravovou!

Chudák Ema!!!!!
Myslím, kdyby to viděla, nabila by děla na zahradách a madam Doubravova a rytíř Doubrava by letěli vzduchem za Baronem Prášilem!

P.S. Moc mě mrzí, že z místata tak hlubokého a kulturního všem Jihočechů se stal kýč toho největšího kalibru!
Reagovat SERVIS INFO: REID: 11602
14.8.2009 00:08 Petr Karel
Se zájmem jsem si přečetl předchozí dojmy a názory návštěvníků zámku Stráže a musím říct, že jsem velmi překvapen. Nemůžu pochopit, jak může být /předchozí komentář/ ing. arch. Nechvátal nadšen třeba precizností a citem, jakým byla provedena rekonstrukce zámku. Zámek jsem navštívil začátkem 90. let, když v něm sídlil ještě soc. ústav a byly v něm prvky / např. původní dveře v interieru, kachlová kamna/, které pamatovaly Emu Destinnovou. Minulý rok na podzim jsem měl také tu čest se zúčastnit prohlídky a byl jsem doslova šokován, a to jak průvodcem panem Doubravou, tak šíleně nevkusně zrekonstruovaným interierem. Vše původní a cenné bylo při rekonstrukci zlikvidováno, a to třeba včetně původních funkčních vchodových dveří a nahrazeno a dopatláno tím největším kýčem. Po chodbách jsou k vidění umělé květiny, nábytek nejlacinější šmejd, který už dneska není k sehnání snad ani v bazaru, štuková výzdoba z polystyrenu a nejvíce mě dostala koupelna, která prý ještě pamatuje rodinu baronů Leonardi a křeslo ve kterém ED přijímala prezidenta Masaryka. Nad vším prý dohlíželi designéři až z Francie. Ještě, že se těmhle machrům nedostal do ruky třeba Český Krumlov.
Je jistě dobré, že zámek má majitele, že z něj není ruina a že se jedná o komerci je v pořádku, ale co se nemovitosti týče a pak ve spojení s výkladem páně Doubravova, to nemá s Emou Destinnovou, jejím duchem, absolutně nic společného a je z toho na blití. Vím, je to pouze můj názor. Nechť si každý budoucí návštěvník udělá názor sám. Chce to silné nervy.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 13220
22.9.2011 08:29 S.Zahalkova
S velikou zvědavostí jsem letos t.j. v srpnu 2011 navštívila to co zbylo ze zámku Stráže a ještě teď je mi nedobře. Váš komentář - ač 2 roky starý mi hovoří z duše. Kde byli při rekonstrukci památkáři ??? Kde byl jakýkoli dohled ??? Toho betonu a nevkusu je opravdu neuvěřitelně mnoho. Nemusí být dinosauři, stačí \"vkusné\" svíčky v recepci.....
Reagovat SERVIS INFO: REID: 12403
27.8.2010 18:53 Kateřina Dědičová
Kdo pana Doubravu nezažil neuvěří jak neuvěřitelně se dokáže chovat a jak dokáže návštěvníkům zámku lhát do očí. Nesmyslné historky o Emě, o historii zámku a přestavbě...neuvěřitelné!!!! Koho by však napadlo, že z úst pana majitele při prohlídce mohou vycházet takové nepravdy? Nikoho. Nebohý návštěvník netuší co je a není pravda. Doufám že se nadšencům kteří zde píšou pochvalné komentáře třeba jednou otevřou oči. Třeba až stráví na zámku 3 roky jako já :D
Reagovat SERVIS INFO: REID: 12401
27.8.2010 18:29 Jana Vránová
Naprosto souhlasím s Vaším názorem! A doporučuji všem těm zaslepencům, co tu píšou jaká je to nádhera, ať se vrátí ještě jednou do Stráže nad Nežárkou, projdou si zámek a zamyslí se.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 12075
2.4.2010 10:55 Č. Beránek
Měl jsem možnost zámek zažít po dlouhou dobu a prvně jsem se dovnitř dostal v době kdy byl krátce zpřístupněn veřejnosti někdy v šedesátých letech, měl jsem možnost sledovat jeho pomalou devastaci především ústavem pro mentálně postižené. A Bláboly pana Petra jsou s prominutím jen kecy. V roce 1990 zde ještě sídlil onen ústav za symbolickou cenu. Takže možná byl dotyčný chovancem :-) . Ale dnešní majitelé získali zámek ve zbědovaném stavu (propadlé stropy) více jak deset let po zmiňované době, představa toho že by v něm byl mobiliář je spíše pro chovance ústavu, než pro člověka s normální znalostí problému. Nehodlám posuzovat zda by se nábytek dal pořídit v bazaru (docela bych chtěl vědět ve kterém, a za kolik). Ale mohu říci že dnešní majitelé za pár let udělali mnohem víc než stát za celou dobu co zámek vlastnil. Rád bych jim i tímto poděkoval, nejen za to že zámek zachránili, ale i za to že ho zpřístupnili veřejnosti. Vím že se na tahle místa budu rád vracet a budu se mít na co těšit. A to že pan majitel podává výklad živěji a nikoli "jako z učebnice" je spíše dobře. Opravdový zájemce o historii si podklady najde, pro běžného návštěvníka je pak takový výklad lepší. A když to srovnám s řadou průvodců na státních zámcích, kteří mají nabiflovaný text a neví nic, je naopak možnost se zeptat a dostat rozumnou odpověď radostí. Pokud totéž udělám třeba na tom zmíněném Krumlově (udělal jsem to) dozvím se kravinu že se mi nechce věřit vlastním uším. Díky za Stráž a podobné zámky (třeba Dětenice) jen kdyby jich bylo víc
Reagovat SERVIS INFO: REID: 11700
29.9.2009 12:47 Miroslav Čermák
Také jsem navštívil zámek ve Stráži na Nežárkou a přestože tento kraj navštěvuji desítky let, měl jsem možnost poprvé si prohlédnout zámek i zevnitř. Musím říci, že v minulosti jsem zvenku viděl chátrající památku z které si každý odnesl co se mu hodilo, takže názor pana Petra Karla, že zmizely původní kachlová kamna a dveře je asi pravda a možná bychom se divili, kde všechny původní části stavby skončily. Ještě štěstí, že se unikátní věžní hodiny nikomu pro svoji velikost nehodily. Názory pana Petra Karla na rekonstrukci zámku a parku jsou laické a je vidět, že je v oboru diletantem a jeho názory zavánějí malou českou závistí na to, že někdo chce, něco umí a ještě se mu to daří. Možná by se měl podívat třeba do Francie na technologii opravy památek.
Průvodce a spolumajitel pan doktor Doubrava svojí přednáškou o historii zámku bavil téměř 90 minut a podle zájmu se mu to docela dařilo a jestli je něco komerčního na využití a provozu zámku, je to jenom dobře, že se najde někdo, kdo je ochoten své peníze investovovat do objektu tak zajímavého a s takovou historií u nás doma.
Moc mně potěšilo, že se najdou takoví Doubravovi, kteří dokázali tento objekt zachránit před totální devastací v poslední chvíli, vždyť staveb, které toto štěstí neměly je u nás k vidění nemálo.
Moc jim přeji, aby se jim další navracení zámku do původní podoby dařilo nejméně tak dobře jako doposud.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 11638
25.8.2009 17:16 Mirek, Jirka, Honza, Rosťa,
Prošli jsem si na hradě a zámku ve Stráži nad Nežárkou sklepení, mučírnu, šatlavu pro zločince a byli jsem smutní že jsme tam nikde neviděli v okovech toho blba Petra Karla.
To by byl exponát na správném místě - na doživotí.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 11637
25.8.2009 17:02 Zdena Veselá
Vážený Petře Karle - je mi Vás líto jste jen závistivec, primitiv a hlupák. Měla bych velikou radost, kdyby takových ubožáků jako jste Vy v naší zemi již mnoho nebylo - kéž by !
Reagovat SERVIS INFO: REID: 11636
25.8.2009 16:54 Ing. Jan Havlín
Vážený Petře Pavle k přečtení Vašeho komentáře to chce opravdu "silné nervy". I já jsem měl možnost v různém období třiceti let navštívit tento zámek a musím konstatovat že jen lžete a pomlouváte, protože na víc nemáte.
I já musím současným majitelům poděkovat a složit poklonu, co udělali pro záchranu tohoto zámku.
Pan Petr Pavel se ve svém primitivním článku staví do pozice bolševického "brouka Pytlíka". Vše ví nejlépe, vše kritizovat a to ještě vulgárním způsobem. Jsem přesvědčen, že sám ve svém životě nic užitečného neodvedl, protože bych se určitě v jeho textovém "paskvilu" dočetl a našel např. takovouto zprávu : "Vážení turisté a historičtí labužníci zvu Vás k návštěvě mého historického objektu, který jsem z trosek za své peníze zrestauroval a postavil na výsluní historie, ...- přijďte se podívat, co dovedu" !!
Reagovat SERVIS INFO: REID: 11496
9.7.2009 08:26 Ing. arch. Jaromír Nechvátal,
Navštívil jsem 6.7.2009 zámek ve Stráži nad Nežárkou. Tento objekt jsem měl možnost z vnějšku sledovat mnoho roků.
Nyní jsem si jej mohl prohlédnout zevnitř. To co jsem viděl je úžasné. Rekonstrukce provedena s obrovským citem a precizností. Chtěl bych touto cestou poděkovat současným majitelům za záchranu tohoto historického objektu. Také jsem pozorně prošel expozici Emy Destinnové v celém přízemí zámku - i zde se klaním.
Překrásné, vkusné. Jsem překvapen, že ještě takovíto lidé v naší zemi žijí.
To chce opravdu vidět !!
Reagovat SERVIS INFO: REID: 11392
15.5.2009 10:32 Ing. Jana Dvořáková
Přečetla jsem si předchozí zprávy, které jsou sice dva roky staré, ale i na ně bych chtěla reagovat. Ty kritičtější bych spočítala na prstech jedné ruky, ale pročetla jsem si i zápisy na zámku v Knize návštěv. Není tam ani jeden zápis, který něco kritizuje, ale je tam asi 200 zápisů děkovných a pochvalných. Nyní k zámku. Desítky roků jezdím kolem zámku. To co se podařilo současné majitelce v neuvěřitelně krátké době udělat ze zdevastovaného zámku a parku je neuvěřitelné a navíc bez finanční pomoci ČR i EU.
Nyní je přístupný úplně celý zámek (všechny místnosti - jsou překrásné). Jsou přístupné i nově obnovené hradní sklepní prostory, včetně hradní mučírny. Je zpřístupněna i hradní uniková chodba k Nežárce, kterou mohou návštěvníci prolézt - vyberou-li si správnou prohlídkovou trasu. Jsou zpřístupněny privátní místnosti bývalých majitelů zámku. V celém přízemí zámku je nejrozsáhlejší a nejucelenější expozice ze života a díla Emy Destinnové. Celý zámek je nádherný, vkusný a celý věnován historii a kultůře - opravdu to chce vidět. Nenašla jsem tam nic podnikatelského a komerčního. A ti, kteří na tento zámek přicházejí se záměrem jen kritizovat a závidět, ať tam raději nechodí a ať si raději zakoupí nějakou rozpadající se historickou památku, je jich bohužel v naší zemi dostatek, a ať ukáží, co dovedou, rada se přijdu podívat.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 12400
27.8.2010 18:15 Jana Vránová
v knize návštěv si kritiku opravdu nepřečtete, ale jen z jednoho prostého duvodu. Dr. Doubrava ji vyškubl a posléze zakázal tu knihu vystavovat - pouze na požádání :)
zbytek nebudu komentovat, je to zkrátka hrozná zaslepenost
Reagovat SERVIS INFO: REID: 11464
26.6.2009 08:32 PhDr Jaromír Hošek
Chtěl bych reagovat a podpořit článek ing. Dvořákové.
Navštívil jsem zámek ve Stráži nad Nežárkou. To, co dokázala současná majitelka z rozpadajícího se zámku je obdivuhodné. To chce opravdu vidět. Výstava Emy Destinnové je překrásná, vkusná a je opravdu procházkou celým jejím životem.
Na zámku probíhají překrásné koncerty na velmi vysoké hudební i společenské úrovni.
Zlých jazyků bych se chtěl zeptat, zda ví o některém koncertním stánku v ČR i EU, kde si majitelé váží návštěvníků koncertů tak, jako ve Stráži. Např.: všichni návštěvníci zde mají ZDARMA - šatnu, program koncertu, občerstvení (kávu, čaj, zákusky, nápoje,...).
Klaním se !
Reagovat SERVIS INFO: REID: 8480
4.10.2007 21:31 Milan
Se zájmem jsem si přečetl předchozí - často rozporné názory.Prohlídku jsem absolvoval již při otevírání samotného zámku.Na poukazování průvodců, či samotného majitele na finanční náročnost opravy ( asi skutečně pravdivé ) mohu mít svůj názor. Ale dívám se na věc zcela pragmaticky. Kolik starostů v řadě obcí by bylo rádo, kdyby se jim podařilo takového investora do rozpadajích se památek na jejich katastru získat ( kolik investuje stát, je asi všeobecně známo ). Stačí trochu cestovat po ČR nebo i shlédnout TV , kolik různých pochybných s.r.o. nebo a.s. si na podobné objekty vzalo úvěry a tím to skončilo, bohužel pro objekt i obec. Zajeďte se např. podívat - nedaleko je např. tzv. "Malá Hluboká" = Český Rudolec a možná pochopíte o čem píši. Rozhodně nejsem s majitelem ani v příbuzenském, ani v majetkovém vztahu ( a nemám zapotřebí ho nějak chválit ), ale jelikož znám Stráž dlouhá desetiletí, přesto jsem rád, že se takový investor ( možná pro někoho ne zrovna ideální ) našel a SVÉ peníze do toho investoval. Nemyslím si, že starat se při současných cenách všech prací, energiíí o takový historický objekt je nějak zvláště ziskové. Ono těch zájemců , kteří by byli ochotni do toho své penízky investovat asi mezi námi zas tak mnoho není, čemuž nasvědčovala i cedule s nabídkou na prodej, kterou jsem hodně dlouho míjel. Já si osobně myslím, že opravou zámku Stráž jen získala.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 8488
6.10.2007 15:34 Jitka
Suohlasim,ale všeho moc škodí!!!!!A trocha skromnosti nikomu nuškodí,ani panu majiteli.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 8487
6.10.2007 15:32 Jitka
Suohlasim,ale všeho moc škodí!!!!!A trocha skromnosti nikomu nuškodí,ani panu majiteli.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 8375
13.9.2007 08:47 mila
byla jsem velmi zklamaná, zámek uzavřen i vstupní brána, aby se nedalo dojít ani k budově. O destinové nikde ani zmínky ani v obci. Na stránka www obce také nic. ke to hamba
Reagovat SERVIS INFO: REID: 8259
26.8.2007 15:19
S velkým očekáváním ctitelů Emy Destinové jsme navštívili v sobotu 25.8.2007 opravený zámek ve Stráži. Speciální prohlídka od 11 hodin za značně vysoké vstupné (oproti skutečným historickým objektům dvojnásobné) nás zklamala. Průvodce Dr.Doubrava se ve svém výkladu zaměřil především na to, aby zdůraznil, jaké má známosti v oblasti politiky i kultury a ještě před zámkem nás seznámil se všemi zájemci o jeho koupi. Podle něho všichni měli pouze komerční zájem, zatímco on a jeho manželka opravili zámek čistě z lásky k historii. Ovšem po prohlídce jsme si udělali obrázek o tom, že i jejich zájem je značně komerční a o historii a úctě k ní tady nemůže být řeč. Je pěkné, že z téměř ruin je postaveno cosi užitečného, ovšem k historii hradu i k Emě Destinové to má hodně daleko a jako historický objekt bych to nenazývala. Okázale mohutný nábytek v tzv. ložnici Emy, koupelna a kuchyně, obě vhodné do domu podnikatelského baroka.......... Z očekávání zbyla podivná pachuť, na co si to tam vlastně hrají? Pozvání na stopičku likéru podle receptu ED mělo hlavně zapůsobit na to, aby si návštěvníci zakoupili všechno možné z jejich prodejny. Jméno Emy Destinové je tu využíváno zako značka, která dobře prodává vystavené zboží, do kterého bych zařadila i celý interiér zámku.
M.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 8127
11.8.2007 23:54 Marcela Malá
Minulý týden jsem byla na zámku-velmi zvědavá jak to tam vypadá-Jako velký ctitel Emy Destinnové jsem zřejmě čekala více.Ano zámek je krásně opraven a stálo to jistě mnoho peněz ale- průvodkyně,jinak fundovaná,ale nadšená výkladem o majitelích a politických návštěvách,nás po krátké prohlídce ,která čítá 2 místnosti nezapoměla pozvat na sklenku medoviny,ale jaksi nám zapoměla sdělit,že je možno navštívit :věštírnu Emy a to hlavní o co bychom přišli - výstava věcí Emy/kostýmy,dopisy a osobní věci/,které pro zasvěcené mají větší cenu než medovina.Jinak ale oceňuji její nadšení a doporučuji návštěvu,ale chtějte vidět vše,co jde.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 8062
2.8.2007 12:05 Daněk
Zámek jsem poprvé navštívil již v červnu 2006 ale kvůli něčemu jinému, než je prohlídka - v parku totiž jsou v Jihočeském kraji velice vzácné lilie zlatohlavé, které přibližně v polovině června kvetou - bohužel jsem přijel až koncem června, takže bylo po květu, ale podle odkvetlých rostlin jich tam byly stovky.
Při té příležitosti jsem byl i v zámku, jehož vnitřek mne trošku zklamal, hlavně neustálé omýlání důležitosti návštěv významných osobností naší politické smetánky, perfekcionizmu cizích firem, které zámek a jeho interiéry opravovali a také zdůrazňování likvidační činnosti minulého režimu ( to je přece všeobecně známo, že kde bylo vojsko, tam se o památky nikdo nestaral ). Taky ve výkladu jak p. Doubravy, tak průvodkyně bylo několik dost závažných historických chyb.
Před týdnem jsem tam byl znovu a byl jsem opět zklamán, protože jsem byl zvědavý, co se za ten rok změnilo - bohužel nic. Slibované otevření dalších prostor v interiéru se nekonalo - jedinou změnou byla placka na levé straně zámecké brány se zprzněným znakem pánů ze Stráže, která neodpovídá skutečnému jejich znaku - zelená barva přikryvadel - to je paskvil do nebe volající.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 12402
27.8.2010 18:36 Jana Vránová
Souhlasím s Vaším názorem, jen prosím neházejte vinu na slečny průvodkyně. Je to jejich práce, musí říkat to, co jim Dr. Doubrava nadiktuje..
Reagovat SERVIS INFO: REID: 8122
11.8.2007 00:01 pavlusha
Mluvíte mi z duše! Zámek jsem navštívila 2.8.2007 a výkladem jsem byla spíš zklamaná a místy až znechucená...Slečna průvodkyně byla neuvěřitelně afektovaná, glorifikace majitelů obrovská a ostatní podané informace vágní...Výstava o Emě Destinové se mi zamlouvala, i když byla spíš povrchnějšího charakteru.
Rekonstrukce zámku byla zrejmě velmi nákladná - podobné počiny mi velmi imponují, ale opravdu nechci a nepotřebuji prohlížet fotografie našich vládních a jiných celebrit a poslouchat kolik co stálo a kdo to dělal.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 8104
9.8.2007 17:11 N
Souhlasím s nevhodností neustálého zmiňování návštěv význačných politiků, jejich manželek, fotografů i "světových" firem účastných na rekonastrukci. Bylo to trapné a četnost zmínek tohoto druhu byla vysoká - trocha skromnosti by neškodila. Zámek jsme navšítivili v červenci 2007, před tím jsem tu byla již několikrát a odhlédnu - li od zanedbanosti, měl pro mě původní stav objektu větší kouzlo.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 7730
2.6.2007 21:01 Raduš
Byla jsem dne 1.6. ve Stráži a jelikož byl pátek a tudíž zámek zavřený ,vyfotila jsem si alespoň dvě fotografie.Při stažení fotografií do PC, jsem zjistila, že hodiny na věži jsou
celé v modré žáři a při přiblížení se uvnitř modrého kruhu nachází mužská postava.
Moc by mě zajímalo něco více z historie přestavěného hradu . Pokud máte někdo informace , prosím , napište. Děkuji
Reagovat SERVIS INFO: REID: 8036
29.7.2007 09:02 N
Je bezpochyby dobré, že je zámek - byt´ v okleštěné verzi - přístupný, k vidění je však jen pár místností, z nichž historie poněkud zmizela. Byli jsme na zámku v červenci, skutečně se jedná o obchůzku kolem objektu a shlédnutí dvou sálů v 1. patře. K okruhu jsme si koupili i vstupenku na výstavu o Emě Destinnové, která se nachází v přízemí zámku a je formovaná z památek na ED uchovaných v depozitáři Národního muzea. Projev průvodkyně byl, odhlédnu - li od formy, která byla neadekvátní, hlavně glorifikací majitele, místy až nevkusnou. Také spojení hrad a zámek je zvlášní, v souvislosti s Destinnovou jde především o zámek, z hradu vám ukáží jen zed´ a otvor v ní. Pro dobrou informovanost o historii zámku a období, kdy zde žila E. Destinnová, doporučuji B. Pleva: Život a umění Emy Destinnové, Hartman E.: Královna zpěvu E. Destinnová ve vzpomínkách Marie Martínkové, Holzknecht V.: Ema Destinnová (k dostání v antikvariátech) či román Emy Destinnové Ve stínu modré růže. Zajímavá je také výstava v Okresním muzeu v Jindřichově Hradci - Síň Emy Destinnové, kde jsou dochovány mnohé věci z pozůstalosti ED, které byli dříve na zámku ve Stráži.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 4827
10.7.2006 00:00
Zámek se postupně zpřístupňuje celý, dle dochovaných fotografií, nový majitel společnosti Včelnex (výroba královské medoviny ), vybavuje interiéry i exteriéry.Vše je nové,ale vzhledem k tomu,že tu bylo vojsko a vše zničilo a co nestihlo,tak zmizelo,je to úspěch.Těším se na další místnosti a stezky.Shadia
Reagovat SERVIS INFO: REID: 1224
27.6.2006 00:00
Tak na zámku jsem byl a je pěkný pohled na něj, jak je krásně opraven. S expozicí je to poněkud chudší a zdá se, že pan Doubrava potřebuje vydělat všude, kde se dá. V přízemí je prodejna výrobků z medu od jisté firmy, jejímž ředitelem je pan Doubrava. Dále je tam expozice (pěkná, 6 místností) s kostými, osobními věcmi. Můžete i na tzv. zámeckou prohlídku - jednou obejdete zámek, pan majitel se pochlubí, kolik co stálo a pak vás vezme do nově vybavených, historicky nezajímavých, prostor. Takže já bych nebyl tak nadšen jako atyska!!!
Reagovat SERVIS INFO: REID: 6794
1.10.2006 22:52 Pražák
Plně s tímto souhlasím. Takto upravené objekty připomínají spíše budoucí hotel.Ale co není, může být, že? Kam se poděla historie, jistě mnohem zajímavější, než vystavený pan Doubrava s paní Livií a panem Cyrilem!
Reagovat SERVIS INFO: REID: 1143
4.5.2006 00:00
Díky majiteli, panu Doubravovi, se zámek po dlouhých opravách otevře 6.4.2006 veřejnosti. Bude v něm výstava o Emě Destinnové a později i koncerty. V expozici najdeme fotografie, dopisy, osobní předměty, obrazy i kostýmy patřící k některým jejím slavným rolím. Cílem majitele je postupné doplňování výstavy o další památky po Destinnové, které nabízejí četní sběratelé, především z okolí Stráže. (z www.novinky.cz)
Zbytky hradeb v Příběnicích
Zbytky hradeb v Příběnicích
August Sedláček VII