Turistické cíle v okolí obce Ústí nad Labem-Předlice

nebo vyberte

Ústí nad Labem-Předlice

Ústecký kraj,  Ústí nad Labem  (UL)
Nalezeno celkem 329 záznamů, 17 / 28 stran, vyhledáno za 1.07 sec
 Lbín
most, zachovalý, volně přístupno, Ústecký kraj, Bžany
Kamenný most přes řeku Bílinu v obci Lbín byl postaven v 2. pol. 18. stol. Most s třemi oblouky a nízkou parapetní zdí je registrován jako kulturní památka.
 Leština
402.0 m. n.m.
hrad, terénní náznaky, volně přístupno, Ústecký kraj, Malé Březno
Nevelký hrad neznámého založení i jména nad obcí Leština. Zřejmě šlo o malý vojenský objekt, který sloužil k ochraně panství litoměřické kapituly ve 14. století a později pravděpodobně přešel do vlastnictví pánů z Vartemberka.
 Letná
262.0 m. n.m.
Stráž císaře Františka Josefa
věž - rozhledna, zachovalý, v návštěvních hodinách, Ústecký kraj, Teplice
Rozhledna s restaurací byla postavena r. 1897 k 30. výročí panování Františka Josefa I., vybudoval ji Horský spolek. Po 2. sv. válce rozhledna zchátrala, od poč. 90. let 20. stol. v soukr. vlastnictví, nevyužívána. Opravena novým majitelem a otevřena v dubnu r. 2014.
 Libochovany
zámek - původní tvrz, zachovalý, nepřístupno, Ústecký kraj, Libochovany
V roce 1767 získal Tučapy v dražbě Vavřinec z Escherichu a přestavěl původní tvrz z pol. 16. století na zámek. Později klasicistně a romanticky upraven. Jednopatrová budova o dvou křídlech se třemi nárožními věžičkami, malý park.
 Libouchec
342.0 m. n.m.
zámek - původní tvrz, zachovalý, příležitostně, Ústecký kraj, Libouchec
Renesanční hospodářský dvůr s obytnou částí – tvrzí, později nazývanou zámek, byl založen ve 2. pol. 16. stol. za Gyntera z Bynu (Güntera z Bünau). Renesanční dvoukřídlý zámek s věží tvoří severozápadní část poplužního dvora. Od léta 2016 po obnově zpřístupněn veřejnosti.
 Litoměřice
hrad, zachovalý, v návštěvních hodinách, Ústecký kraj, Litoměřice
Hrad v severozápadním rohu opevnění královského města vznikl zřejmě při jeho vysazení ve 13. stol. Od 15. stol. je majetkem města, většinu areálu využil roku 1720 měšťanský pivovar. Zachovalý hlavní palác rekonstruován 2007–2011 na multifunkční kongresové a turistické centrum českého vinařství.
 LO vz. 36 XI./186/C - Muzeum lehkého opevnění vz. 36
pevnost, bunkr, zachovalý, volně přístupno, Ústecký kraj, Ústí nad Labem-Hostovice
Rekonstruovaný třístřílnový objekt čs. opevnění XI./186/C vz. 36 kontrolující řeku Bílinu a provoz na silnici Ústí n/L - Trmice. Jediné muzeum opevnění na Ústecku a jedno z mála muzeí tohoto typu objektu spravuje KVH Trmice. Cílem je uchování památky na odhodlání našeho národa k obraně republiky.
 Lovoš
590.0 m. n.m.
národní přírodní rezervace
příroda - vrch, zachovalý, volně přístupno, Ústecký kraj, Oparno
Osamělý vulkanický kužel z olivinického nefelinitu 590 m n. m. . Čedičová hornina se rozpadá v kvádrové bloky a odlučné sloupce, pod nimi suťová pole. Na vrcholu turistická chata. Území je národní přírodní rezervace.
 Lucemburkův kopec
564.0 m. n.m.
věž - rozhledna, zachovalý, volně přístupno, Ústecký kraj, Pohoří
Čtyřpatrová dřevěná rozhledna na Lucemburkově kopci vznikla prací nadšenců za pomoci dobrovolné sbírky v letech 2017-2020 jako doplněk lyžařského areálu v Českém středohoří. Je volně přístupná veřejnosti od kolaudace v květnu 2020.
 Máchova světnička
170.0 m. n.m.
pomník, památník, zachovalý, v návštěvních hodinách, Ústecký kraj, Litoměřice
Památník českého romantického básníka Karla Hynka Máchy v Máchově ulici v Litoměřicích je zřízen jako světnička. Zde básník bydlel a 6. listopadu 1836 zemřel.
 Mariánský most
145.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Ústecký kraj, Ústí nad Labem
Most postavený v letech 1994-1998 podle návrhu architekta Romana Kouckého. Celková délka mostu je 178,5 m, hmotnost hlavního mostního objektu 2850 tun. Oceněn v roce 1999 v soutěži kongresu ECCS prestižní cenou "Steel Design Award 1999".
 Masarykova zdymadla
144.0 m. n.m.
technická památka, zachovalý, volně přístupno, Ústecký kraj, Ústí nad Labem
Největší vodní dílo meziválečného Československa přehradilo Labe pod střekovskou hradní skálou. Kromě zlepšení plavebních podmínek a výroby elektřiny umožňuje i zajímavou možnost přechodu největší české řeky suchou nohou.