Komentáře, diskuse

Reagovat SERVIS INFO: REID: 14244
8.11.2013 08:01 pepa a bohyně
První čtvrtek v listopadu, něco před polednem. Asi to není nejlepší čas na návštěvu hradu. A zříceniny hradu, která je v tuto dobu otevřena jen o víkendu a svátcích, už vůbec ne. Ale chtěly jsme se projít, když už jsme projížděli kolem. Vyrazili jsme po červené od nového Kateřinského mostu s cílem Starý hrad. Dle mapy kousek od cesty. Po dlouhém stoupání, kdy už bylo jasné, že Starý jsme přešli, jsme dorazili k hradu Novému. Poslední strmé stoupání a za zákrutou se ukázal most a vstup do hradu. Nadšení vystřídalo zklamání po zjištění, že je zavřeno. Na nesmělé zvolání „otvírejte, hosti jdou“ však díky našemu neuvěřitelnému štěstí zareagoval hradní hostinský a vpustil nás dovnitř! Zrovna byl doplňovat zásoby před nadcházejícím víkendovým jarmarkem a zaslechl naše zvolání. Nejen, že nás vpustil dovnitř a umožnil nám prohlídku hradu, ale ještě nám v šenku uvařil dobrý čaj, poseděl s námi a povyprávěl o hradu a okolí. Skvělý člověk. Na Nový hrad určitě stojí zato se zajet podívat a to nejen kvůli krásnému výhledu z hradu. :-)
Reagovat SERVIS INFO: REID: 14086
23.6.2013 19:39 jiri doležal
Ze zvědavosti po přečtení komentářů jsem se vypravil na hrad,bylo otevřeno, pan majitel mě sice na půl huby ale odpověděl na pozdrav, nepořádek není zas tak hrozný i když dalo by se zde určitě spoustu věcí vylepšit, je pravda že hrad dost chátrá,střecha je na konci své životnosti,na některých místech je dost vydrolená pláštová hradba( obzlášt z vnější strany) Pokud se nic nezmění, hrad se panu majiteli rozpadne před očima..
Jinak jsem byl spokojený,rozhodně stojí za návštěvu,je lepší se po cestě turistů zeptat zda-li je skutečně otevřeno, chápu rozhořčení návštěvníků když po zdolání 150 výškových metrů zůstanou stát před zamčenou bránou..
Někdo tady psal že nesedí ukazatel 1,5 km pokud se jde od Kateřinského mostu,naměřil sem cca 1400 metrů k hradu,klame to převýšení
Reagovat SERVIS INFO: REID: 14062
30.5.2013 18:10 Vlasta
Také se chystáme na Nový hrad . 15.6 by tam měl být jarmark. Nevíte někdo, jak to tam při této akci vypadá? Stojí vůbec za námahu se hnát do kopce? Když jsem si přečetla všechny názory k chování pana majitele, bojím se, aby jsme z výletu nebyli otrávení. Děkuji za odpovědi. Vlasta
Reagovat SERVIS INFO: REID: 14043
20.5.2013 16:51 Andrea
Fakt škoda krásného výletu.Byli jsme tam s mužem a synem už 3x.V zimě jen tak to okouknout,pak loni 1.4. měli otevírat první den,tak se nám za vraty vysmáli,že je to apríl.Teď jsme tam byli opět i se psem,pes nám tam vběhl první,nebyl na vodítku a majitel na nás začal používat vulgární výrazy,aniž by pozdravil či slušně řekl,prosím vás uvažte si psa.Cituji"táhnete do prdele,tady nemáte co dělat,okamžitě vypadněte!"To za námi ještě nějakou chvíli koukala nějaká žena ,která tam asi bydlí také.Očividně byl pán dlouho do noci pod parou a špatně se vyspal.Kam to vede?Byli jsme ochotní tam nechat nějakou sumu na opravy a dát si občerstvení,bohužel,tam už nevkročíme.Ale hypotézy,domněnky a recenze se potvrdily.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 13682
13.8.2012 10:50 alena
Včera jsme navštívili po několika letech znovu Nový Hrad. Jedná se o krásnou a romantickou hradní zříceninu.
Bohužel musím konstatovat, že je zde velký nepořádek a hrad postupně chátrá, ani ne snad svým stářím a povětrnostními vlivy, ale necitlivým přístupem ze strany soukromého majitele. Je to škoda, jedná se opravdu o nádhernou památku.
Rovněž klame údaj o délce turistické trasy. Rozhodně nejde o 1,5 km. Trasa je o hodně delší.
Památka krásná, leč zanedbávaná.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 13743
4.9.2012 08:07 lapajdaj@seznam.cz
Naprosto souhlasím,žila jsem zde před několika lety a letos jsem s manželem hrad za cenu velmi dlouhého výšlapu navštívila.Bývala tam,aspoň pro mě pohádka a oáza klidu v kásné přírodě,Hned u vchodu jsem uviděla rozpadající se hromadu cihel,které děti očistily a srovnaly již před devíti lety,aby byly na opravy.Na nádvoří nepořádek a stárnoucí podivín v turbanu,jak řekl můj muž.Byl to Bob,tedy v podstatě malitel hradu.Pohádka je pryč,už tam nepojedem.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 12921
26.4.2011 21:46 Michal
Duben 10.00 - 17.00 sobota, neděle, svátek.... Kdy a zda bude otevřeno záleží asi na momentální náladě "pana domácího" a na tom jak se vyspí...Jinak je to ale kouzelné místo.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 12380
20.8.2010 14:21 Pavel
Byly jsme na hrade uz nekolikrat, poprvre asi pred deseti lety.Od te doby se tam nic k lepsimu nezmenilo drive naopak,Prispevky ktere tam vybiraji maji slouzit na udrzbu a opravu, ale jak jsem slysel tak se za tyto penize par jedincu opiji atd...
Reagovat SERVIS INFO: REID: 12255
3.7.2010 14:28
Novy Hrad dnes vypada opravdu jinak nez si ho pamatuji.
Na zriceninu Novy Hrad jsme jezdivali mnoho roku jako trampove pred 50 lety.Byl naprosto opusteny a "nas".Romanticke letni vecery jsme travili u taboraku uprostred hradu a v zime jsme spavali dole ve vezi v
"konirne" jak jsme te velke mistnost rikali.Zustaly me spousty peknych vzpominek a fotografiji na prekrasna trampska leta.Milan
Reagovat SERVIS INFO: REID: 12159
16.5.2010 19:29 Vratislav
Přesto, že pršelo tak vyrazil jsem s manžlkoul z Vranova po červené tur. značce na Hový hrad. Bylo zavřeno a také po náladě. Škoda máme to místo rádi.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 11759
30.10.2009 16:58 majerovazuzana@seznam.cz
Zdravím všechny přítomné dámy a pány,
já jsem začala jezdit na Nový Hrad ve svých 14 letech, dneska je to pravda již 17 let a dodnes na tu ohromnou atmoféru ráda zvpomínám. Nepochybuji že se najsou lidé kteří jsou ODBORNÍCI NA SLOVO VZATÍ, ale pro mne byl Hrad hrozná dřina a taky obrovská radost a nadšení z toho jak jeho opravy pokračují. Díky skvělému kolektivu jsem nepodlehla městským svodům a trávila víkendy v přírodě a ne jak je dnes dobrým zvykem v hypercentrech nebo za počítačem. Pravda Bob je, byl a bude parchant, už jako holka jsem se ho strašně bála! Ale Hrad neby Bob, Hrad byla moje první láska, moje nádherné vzpomínky. Jistě není nas Hradě vše v pořádku, co by taky v dnešním světě v pořádku bylo. Snad to že jako platící zákazníci nejsme OKAMŽITĚ obslouženi, nebo že někdo má něco co já ne? Vzpamatujte se! Je to práce mnoha dětí a mladých lidí, kteří věřily a stále věří i jiné cíle a hodnoty. Přeji Krásný den Zuza
Reagovat SERVIS INFO: REID: 11544
22.7.2009 02:29 very
Ačkoliv je napsáno na webu hradu, že je otevřeno v 10.00 hod. moje děti s manželem se minulý týden milostivě dočkali otevření po 2 a 1/2 hod. čekání. A to bylo pěkné počasí! Volali na telefonní číslo, když se nedočkali otevření jak bylo psáno na webu hradu. Během této doby se chtělo podívat ještě 13 lidí. Není to možná moc, ale třeba by také rádi přispěli. Vrcholem všeho byl výsměch od ˇpověřenéˇosoby: Tak to jste byl vy, co pořád volal ? Měli původně čekat déle, jelikož si dotyčný potřeboval sejít dolů pro zboží a vyzvednout nějaký personál. Ale manžel trval na tom, že déle čekat už nehodlá a aby je laskavě pustil na prohlídku. Ještě cestou byl ochoten přispět 100,-Kč., po 30 min. zpoždění byl ochoten přispět 50,- Kč. Nevím jaký byl důvod proč to "malé" zpoždění, ale údajně se tam spravuje šenk a čajovna.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 12505
23.10.2010 20:46 Frafa
Vidím to tak že si spravovali žaludky po noční chlastačce, bývalo to pěkné místo, ale ta chátra co tam ted sídlí mě odradila už tam nepujdu.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 11541
21.7.2009 13:18 Radek Trojan
Uvedený hrad jsem s kamarádem a dětmi navštívil 20.7.2009 bohužel pouze po vstupní bránu , ačkoliv je zde uvedeno , že hrad je otevřen denně od 10 hodin nebylo po jakémkoliv dění na hradě ani památky , značení ke hradu u hlavní silnice ani v okolí žádné . Hrad působí sice hezky , ale značně zanedbaně .
Reagovat SERVIS INFO: REID: 12506
23.10.2010 20:49 Franta
Vždyť říkám ,všechny příspěvky co vyberou tak prochlastají.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 11514
15.7.2009 19:52 Ivan Gottvald
Je mi neco přes 50 roků a o Novém hradu jsem se dozvěděl před asi 10 roky.To jsem s partií kluků od nás z vesnice Lhota u Vyškova jel na kole až na výše uvedené místo.Věřte,že jsem si toto místo tak zalíbil,že od té doby jsem Nový hrad naštívil již několikrát a to hlavně na kole,ale i autem,kdy se tímto místem seznámila i manželka a i ona si toto místo oblíbila ke své relaxaci.
Měl jsem možnost také poznat hradního pána p, Krafta,který na první můj pohled nepůsobil nějak sympaticky. Asi ale před 2 roky jsem opět navštívil hrad a s p, Kraftem navázal řeč a věřte,ža ono možná první zdání opravdu klame.Sám mě zavedl i na místa,kde se normálně nedostanete a to na místa,která jsou v rekonstrukci.
Co se týče akcí na hradě,těch jsem navštívil dost a příjemně mě program potěšil.e pravdou,že prostory nádvoří v současné době nepůsobí njak oslnivě,ale kdo z nás návštěvníků kdy při návštěvě hradu vytrhl alespoň tu lebedu! Ono je to asi dnes opravdu vše o penězích a v té kasičce ve výčepu těch peněz asi nebude narůstat.Dnes se peníze vřážejí úplně někde jinde a památkoému úřadu je asi takový hrad úplně lhostejný.
Ale možná se mýlím.Těch poznatků by bylo na několik stránek,ale osobně si myslím,že možná někdy v budoucnu se vše k lepšímu obrátí.
Přeji p, Kraftovi a všem,kteří se na opravách hradu podílejí mnoho úspěchů.

Ivan Gottvald Lhota u Vyškova
Reagovat SERVIS INFO: REID: 11386
11.5.2009 21:45 PePe
Tak mě osobně je docela jedno, jaké jsou zde poměry ohledně majitele. Já tam byl zatím 3x, personál na mě byl vždy příjemný, překrásný výhled, celkově na mě toto místo působí zajímavým dojmem, doporučuji návštěvu, opravdu zajímavé místo...
Reagovat SERVIS INFO: REID: 11454
21.6.2009 14:00 Zdena
Na hradě jsme byli ped 10 lety, jarmark pěkný, na nádvoří spousta řemesel, trubači na věži, u vstupu holky pekly středověké placky, v šenku to vřelo, prostě senzační atmosféra. Dnes první letní den, prý opět jarmark, nechali jsme s zlákat, a byli zvědaví, jak to tam pokročilo. Zklamání bylo obrovské. Opravy hradu nejen že nepokročily, lae hrad evidentně devastuje, není prováděna ani základní údržba. Nádvoří zarostlé lebedou, kolem hradeb bordel, stavení chátrají, hradby jsou narušovány náletovými porosty. Šenk je proměněn na privátní prostory, okno do sklepení zarostlé kopřivami, na střeše chybí tašky, a hřebenáče. Jarmarkem se rozumí prodej vojáčků v polorozpadlém přístavku a jeden řezbář, pivo dostanenete a přívěsu. Zklamáním jsme se netajili ani zbrojnoši u vhodu. Pravil, že je jich tam stále méně. Ano, asi všichni nadšenci prokoukoli praktitky hradního pána. Ale vysekat lebedu na násvoří a náletové dřeviny na hradbách je otázka jednoho víkendu a nechce to žádné finance, pouze práci a to by mělo být před nadcházejícímí prázdninami samozřejmostí. Prostě si na tomto hradě hraje pár lidí na zbrojnoše a středověké osazenstro, ale sebemenší aktivity tam nejsou znát. Zase tam 10 let nemusíme....
Reagovat SERVIS INFO: REID: 11214
4.4.2009 23:42
Bohužel jsem se dal nalákat informacemi na internetu a jel na výlet na Nový hrad.Nejen velmi špatné značení a scela jiná vzdálenost než byla značena ale nakonec i zavřený hrad byl důvodem mého rozhořčení.Mohu odpovědně říci ,že nikdo z tzv.ochránců hradu ba neušel újmě.Velmi vážně zvažuji soudní řešení ,včetně pohnání k odpovědnosti úředníků.Na doplnění uvádím,že na tento výlet jsem jel ze Znojma.
Ing.Slezák
Reagovat SERVIS INFO: REID: 12509
24.10.2010 07:06 klíček
Vážená paní když jedu na Nový Hrad, tak chci vidět Nový Hrad.
a navíc jsem již na Vámi jmenovaných památkách byl. Vaše rady si nechte pro vaše příbuzné, milá dámo. Každej je chytrej jako a důležitej jako nočník na splolečný ubytovně. Ten blb co na N. Hradě chrápe má dodržovat otvírací dobu. Že to je vožrala a hovado. Prachy to by bral, ale zabučet neumí.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 11304
15.4.2009 09:23 PhDr.Mala
Milý pane, když jste se tak zklamal, tak jste si mohl udělat výlet na kterýkoliv jiný hrad v okolí. Je jich tady spousta. A ze Znojma to není daleko.Hodně cestuji po hradech, a ještě mě žádný nezklamal. Zajeďte si příště na jiný hrad, třeba Vranov nebo Karlštejn. S pozdravem PhDr. Malá
Reagovat SERVIS INFO: REID: 11116
17.3.2009 09:45 Satanica
Na Nový hrad vzpomínám se smíšenými pocity. Pan Kraft je svérázný typ člověka a vím o pár nezákoných věcech na hradě, jako každý. Když jsem prodlévala na hradě a na ubytovně pod hradem před osmi lety, byla jsem okouzlena jak hradem, tak okolní krajinou. Tento dojem kazil přístup šenkýřky, která pořád ječela na vystupující. Klidně před návštěvníky si Boba pozvala coby drába na neposlušné a darmožroutské poddané. Myslela jsem si, že se po tolika letech něco změnilo k lepšímu, že třeba hrad má na starost mladý Bobeš, ale vidím, že jaště nenastal vhodný čas udělat si ten výlet. Škoda, místo je to krásné,
se slzou v oku zatím sbohem
Reagovat SERVIS INFO: REID: 11207
4.4.2009 19:27 Pavel
Vse na Novem hradě bylo super , dokud si z nej neudelal Bob Kraft ( snad uz od narozeni ) "invalidni duchodce" . ktery uz za komunistu zneuzival co mohl a koho mohl .. Tomu se pak podarilo hrad vice me zprivatizovat no a jestli neumrel , tak tam kraluje dodnes :-)
Takze mu tam kazdorocne noste penizky za vstupne a ostatni atrakce .. Bob bude rad :-)
Reagovat SERVIS INFO: REID: 11156
25.3.2009 21:37 tetka
Tak ani nevim,kdo na tom s pobyvanim na ubytovne hradu byl stejne, jako ja. Mam to na Novy Hrad hodne daleko, ale kdyz zapomenu na vse,co tu píšete, stále se mi stýská. Jen jednou se mi podařilo za těch 6 let hrad navštívit a musím říci, že nepokračuje síla, která hrad dávala do kupy. Myslím že obě víme proč.jirinakmentova@seznam.cz
Reagovat SERVIS INFO: REID: 11106
14.3.2009 21:59 ruprecht
Na Novem hrade se natacel nejaky film. Jmeno bohuzel nevim . Pri teto prilezitosti byly provedeny upravy vstupni brany, veze ,ta nemela strechu,drevene kulny. Toto vse melo byt po ukonceni nataceni uvedeno do puvodniho stavu,ale to se nestalo do dnes.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 10617
25.11.2008 16:22 simi
Díky velké náhodě sem se dozvěděl o tom co dnes dělá p. Kraft sem rád že dělá to co ho baví.Na tomto hradě sem pomáhal stavět schody do věže a také sem zde dal p. Kraftovi facku sice mi ji vrátil ale stálo to za to (sfackovat vychovatele) s pozdravem Pavel Šimek
Reagovat SERVIS INFO: REID: 10505
1.11.2008 17:29 Já
NO tak jakože mě je to úplně jedno co si vy tady píšete o tomto hradu stejně je to na houby a vy s tím nemůžete nic udělat!!!!
Reagovat SERVIS INFO: REID: 10539
6.11.2008 15:04 Filip Burian
Nezblázněte se všichni. Kraft je možná protivnej blbec, ale a rozdíl od vás všech tady aspoň něco dělá!!!!!
Reagovat SERVIS INFO: REID: 9695
6.6.2008 15:50 veronika
no nejak semi ten hrad nezdá je pěkný ale ta mučírna jak se doní šlo tak tam byl nejakej nadpis pamatuju si ho tak ctete:babidonskýho hradu nikdo nesmí upíří játra se mi zdájí nevzíklé! to tym bylo ale dal tam byly takový pokoje e vnem sem videla ze tam byl nejakej papír ale pan pruvodce rikal ze se tam nesmí ale tajne sem tam sla musela sem chtela jsem zjistit co tam je jestli tam není nejakej vzkaz a byl!na nem bylo napsaný to stejný jak sem slo do te mucirny a potom tam bylo ze se mame chranit a ps. ze ten hrad je strasne nebezbecnej ze prej v noci tam sly do mucirny a umucily ho a pak uz nic ale bylo to taky trochu upálený!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! a mam ho u sebe kdyby nekdo chtel víte tak ahoj bylo na tom hrade uzasne ale dal uz vam povedet nemuzu bylo to zajimavy urcite i vy matenejake supr upomínky tak to kdyztak napisnete ! a posledni dotaz kdyby nekdo mel icq tak mam ja taky a moje cisilko na icq je 495-081-147 ahojky lidicky
Reagovat SERVIS INFO: REID: 9262
10.3.2008 12:41 mara
Navstivil jsem Novy Hrad asi pred dvema lety. Nektere detaily se mi take nezdaly a neco na mne pusobilo \\\"detskym\\\" dojmem, zejmena hranolova vez a nedivim se tedy kritice v nekterych prispevcich. Na druhou stranu, ja byl z hradu nadsen. Mne fascinovalo to, ze se pode mnou prohybala napul shnila prkna ochozu a ja naslapoval na tramy. Schody na vez byly zpuchrele a ja byl bez sebe strachy ze spadnu. Nic proti krasne opravenym hradum, ale nekde jsem cetl, ze stredoveke hrady se skladaly z novych budov a rozesutych starych palacu. A tento hrad je takovy.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 9490
25.4.2008 13:46 bob
Souhlasím nynější opravy hradu jsou nezákonné jsou tam provedeny dost velké výkopové práce bez povolení a nalezené věci se vyhazovaly. Třeba ta jejich ůdajná mučírna.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 9346
25.3.2008 21:17
25.3.2008
Jsem určitě stejného názoru jako Vy. Osoba, která si své "ego" léčí tímto způsobem je pro VŠECHNY naše památky katastrofa. Navíc tento objekt nezískal nynější rádobykastelán zcela čistým způsobem! Je to křivák a podrazák. Sama jsem byla svědkem jeho nechutných scén, kdy vyhnal bývalého správce Nového hradu.
Je s podivem, že si tato osoba nárokuje právo vpouštět jen někoho do hradního objektu. Taková samolibot je největším důkazem privitivismu Roberta Krafta, zvaného Bob.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 9263
10.3.2008 14:16 Pavel Zany Komárek
To vás ale může fascinovat jen do té doby, dokud si po takových zpuchřelých či shnilých prknech s chvějícím se srdcem našlapujete sám. Až budete v kůži např. táborového vedoucího a těmi fušersky udělanými podlahami vám propadne dítě, které vám jeho rodiče svěří a vy za ně nesete odpovědnost, tak to budete mít do smrti před očima o pár letech v kriminále ani nemluvě. Tím hůř, kdyby se něco takového stalo vašemu vlastnímu dítěti.

Zpětně jsem si jen namátkově prošel příspěvky v odborné literatuře zejména z pera pana Štětiny, který se Novým hradem dlouhá léta systematicky zabývá a musím s ním souhlasit, že pan Kraft je asi to nejhorší, co mohlo hrad potkat. A to píšu s plným vědomím a zkušenostmi z osobního setkání s tímto člověkem.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 9200
28.2.2008 18:55
Podle těch fotek je to opravdu nechutná hrůza...
Reagovat SERVIS INFO: REID: 12508
24.10.2010 06:51 Urde
když jsem navštívil Nový hrad a viděl to co jsem viděl,v první chvíly než mě to došlo, jsem byl uchvácen, ale je to haraburdí, nemá to se záchranou nic společného. Filmaři si postavily kulisu k filmování a nikdo to už nedal do původního stavu, jak bylo povinistí. Ten hradní kašpar harašil z klíčema a dával najevo abychom vypadli. Viděl jsem a četl že je vše děláno brigádnicky, chtěl jsem věnovat i větší obnos, ale chování toho hovádka, kterému záleželo víc na tom zavřít a zamknout bránu, mě uvedlo do stavu NASRAT!
Reagovat SERVIS INFO: REID: 9544
3.5.2008 21:18 Pavel Zany Komárek
Není pravda, že Nový hrad nebyl vzat v ochranu, do státního seznamu nemovitých památek byl zapsán již 3.5. 1958. Žádná jedenáctiletka s hradem nikdy neměla nic společného, od r. 1924 až do jeho převzetí 21. ZO ČSOP pana Krafta r 1990 hrad patřil Vysoké škole zemědělské, a především ona se podle památkového zákona o památku měla starat.
Odvolávat se na přestavby Karlštejna či Bouzova je nesmysl, to je otázka konce 19. století kdy byla zcela jiné situace, předmětem kritiky je dnešní neutěšená situace.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 9525
1.5.2008 18:49 Miroslav
Je zbytečné se pohoršovat nad kvalitou úpravy hradu. Byl dávno "odepsaný". Před válkou byl ještě obýván. V r. 1960 tam byl ještě zastřešený "hradní palác" V r. 1965 byl prakticky rozbořený. V 2. poloviěn 50. let ho měla na starosti 11-letá SŠ v Brně, J. Babáka. Snad tam cosi dělala. Ještě před 16 lety to tam bylo úplně zdevastované. Kdyby se o to řádně staral Památkový úřad, nemohlo by to dopadnout tak, jak to dopadlo. Jenže tento hrad zřejmě nebyl vzat v ochranu.Taky mohl být úplně v troskách a je možné, že by někdo byl spokojen, že nepodlehl necitlivým úpravám. Ostatně "necitlivé" úpravy se konaly v minulosti i na jiných hradech, např. na Karlštejně nebo Bouzově. A jak jsou nám ty hrady drahé... Komu se líbí víc totální trosky než necitlivě zachráněná stavba, tak ať jde na Starý hrad. Tam bude třeba uspokojen. Dnes jsem na N.h. byl, byla tam spousta lidí a zdá se, že byli spokojeni.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 9240
6.3.2008 19:46 Pavel Zany Komárek, korektor
Milá Aleno, já tam byl a co jsem viděl mi bohatě stačilo
Reagovat SERVIS INFO: REID: 9238
6.3.2008 15:18 Alena
Jděte se na hrad podívat a možná změníte svůj názor. Je to tam moc hezké. Chodí tam rádi dospělí i děti.
Snad alespoň medovina či pivo vám zachutná.

Alena
Reagovat SERVIS INFO: REID: 13800
20.10.2012 17:12 Jakub

To je vidět že ničemu nerozumíš. Hezké to je jen pokud by se to opravovalo pořádně, názor však nechám odborníkům. Chodím také rád na hrady a to nejsem dítě, chodím rád a chovám se slušně, co si však mám myslet o člověku s hadrem na hlavě, kterého pozdravím a on zírá jako tupé zvíře (nechci urazit vola) ani nezabučí. Koupil jsem si medovinu, nechutnou, dal do pokladničky a páníček s hadrem cinkal provokativně s klíči, abychom vypadli. Nevím ale my tomu u nás říkáme chová se jako buran.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 9233
6.3.2008 02:32 Pavel Zany Komárek, korektor
Obdivovatelům pana Krafta doporučuji k přečtení články renomovaného odborníka Jana Štětiny v časopise Hláska, ve sborníku Castellologica Bohemica i na jiných místech, kde na konkrétních příkladech dokazuje necitlivost přestavby panem Kraftem a spol. realizované. Ona se totiž jejich představa o tom, jak hrad vypadal od skutečnosti poněkud liší. Společným jmenovatelem těchto necitlivých zásahů je především nerespektování archeologických situací a často i jejich nenávratná likvidace bez minimální snahy o dokumentaci či výzkum. Díky tomu tak zaniklo mnoho původních situací, které mohly vypovědět mnoho o dějinách a stavebním vývoji hradu.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 9214
4.3.2008 08:28 Kateřina
Nechutná hrůza? To jste asi neviděli hrad před několika lety. Tento krásný hrad je v dobrých rukou a za dlouhou dobu, kdy je na hradě pánem pan Robert Kraft, je tento Hrad zvelebován aby takoví lidé jako vy měli kam o víkendech zajet a kochat se. Není nic lehkého starat se aby to na hradě fungovalo a aby z rujny která zde stála bylo vybudováno zpět to, co všichni tak milujeme a to hrad, ve kterém se můžeme ohřát a fantazií si domyslet jak to asi vypadalo před několika staletími. Veškerý dík panu Kraftovi a přátelům hradu, kteří se snaží aby Nový Hrad nedopadl jako ten Starý Hrad.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 8632
5.11.2007 23:56 Martin
Pro mě osobně hodně neznámý hrad a jsem rád, že jsem ho objevil a tím spíš mohl navštívit...při romantciké procházce z Blanska do Adamova.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 6789
1.10.2006 01:24 PŠIII
Historická hodnota hradu je postupně likvidována majitelem p. Kraftem, kdysi vedoucím \"ochránců přírody\", který jej koupil za pár babek.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 9345
25.3.2008 21:06 ema
reaguji na skutečnost, že pan Kraft si koupil hrad za státní peníze a podvodně jej získal pro sebe. Je to křivák k pohledání a nad něj těžko najdeš soupře, kam se hrabou novodobí tuneláři!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Reagovat SERVIS INFO: REID: 8080
5.8.2007 22:38 Jiřina Kmentová
Nezávidím,že p.Kraft získal hrad za pár babek,jak je to s historickou hodnotou si vůbec nejsem jistá,ale jedno vím,akce které se zde konají mají přispět na opravu.Skutečnost je trochu jiná. můžete si koupit glejt,který vás pasuje na přítele hradu a pokud vás tam hradní pán nechce,do hradu nesmíte.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 6979
22.11.2006 19:32 morgoth
tragedie Nového hradu je tragédií nás všech !!!!!!!
Reagovat SERVIS INFO: REID: 6660
29.7.2006 00:00
Místo jsme navštívili před pár dny a byli jsme unešeni, je to nádherné, romantické místo. A to, že si člověk sám může projít ještě nezrekonstruovaný hrad, má další kouzlo. Jen škoda, že hrad leží dost daleko od našeho bydliště, určitě bychom tam byli častěji a využili nabídku akcí, které se tam konají. Návštěvu doporučuji všem, kteří už netouží po přeplněných hradech a zámcích, navštivte též www.novyhrad.com
Reagovat SERVIS INFO: REID: 7086
24.12.2006 14:32 lida machačová
I my jsme se vydali na hrad,bohužel byl uzavřen a na vstupní bráně byla cedule, že je otevřen pouze o víkendech a to od 10-17 hod. výlet si musíme v létě udělat znovu, ale došli jsme si aspoň na zříceninu Olomoučany. ta má taky svoje kouzlo a pesani se prolítali po lese.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 159
15.7.2002 00:00
Dobře zachovaná a opravená zřícenina hradu na místě předsunutého opevnění hradu původního, který je nazýván jako "Starý hrad" a jehož zbytky se nacházejí severozápadně. Vznik hradu je nejasný, někdy je kladen do II. poloviny 13. století, jiní autoři se domnívají, že vznikl počátkem 14. století jako náhrada za zničený hrad Obřany. Nový hrad, resp. jeho původní část byla nesprávně zaměňována za hrady Vildenberk, Ronov nebo Olomučany. První písemná zpráva o Novém hradě je z roku 1381, kdy se stávám majetkem moravských markrabích. Od roku 1411 ho drží páni z Boskovic. Jako opora husitů byl dobyt vojskem biskupa Jana Železného. Za česko-uherských válek byl obléhán a dobyt vojskem Matyáše Korvína. Zkušenosti z těchto válek vedly majitele k stavbě dnešního Nového Hradu, která byla dokončena v roce 1493. Původní hrad byl opuštěn a rozebrán. Od roku 1597 náležel hrad Lichtenštejnům a to až do roku 1920. Roku 1645 byl přepaden Švédy, dobyt a vypálen. Roku 1655 byl opraven. V letech 1800 - 1806 byly provedeny historizující úpravy a byla znovu vybudována obranná věž. V roce 1842 při stavbě železničního tunelu v hradním kopci byla tato velmi vysoká věž snížena s obavami před jejím zhroucením na železniční trať. V posledních desetiletích byl hrad zásluhou ČSOP opravován a restaurován. K hradu je možno přijít z několika stran. Buď z Blanska po zelené turistické stezce přes Čertův Hrádek a potom kousek po červené. Podobně od Adamova, napřed po zelené, pak tentýž kousek po červené. Z Olomučan je to téměř po rovince pěknou cestou po červené. Nejkratší cesta je od Novohradského tunelu v místě silničního mostu přes Svitavu po červené do strmého kopce.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 120
9.12.2001 00:00
ani Ronov, ani Olomucany, oba hrady jsou o par kilometru dal
Reagovat SERVIS INFO: REID: 28
20.10.2001 00:00
Z hradního nádvoří vstoupíte do krásné stylové krčmy, kde si můžete dopřát vynikající medovinu, či si prohlédnout nebo koupit keramiku (třeba i 0,1l džbánek plný medoviny). Z věže je krásný výhled do kraje. Návštěvu mohu jen doporučit.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 12507
24.10.2010 06:35 jirka
ta vynikající medovina je pro pivaře jen blivajz a to ještě za drahé peníze, za tu samou cenu bych si raději koupil jakékoliv dobré pivo, šenkýřka byla slušná ale ten chlápek z hadrem na hlavě byl nesympatický, ani neodpověděl na pozdrav.Je to nějakej blbec už od pohledu.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 2
10.7.2001 00:00
Jádro hradu (tzv. Starý hrad) vzniklo na přelomu 13. a 14. století, o čemž svědčí jeho bergfritová dispozice. Snad jej založili páni z Lipé a možná je totožný s hradem Olomučany připomínaným jako jejich majetek r. 1346. Nelze ani vyloučit, že se k němu vztahuje údaj o jednom z Ronovů, které v této oblasti vlastnili v 60. letech 14. století Krušinové z Lichtenburka. V r. 1381 patřil králi Václavu IV., v letech 1411 - 1547 pánům z Boskovic. V letech 1469-1470 byl obléhán a dobyt vojskem Matyáše Korvína. Při obléhání vybudovali Uhři kolem hradu 6 opevněných stanovišť. V místě jednoho z nich, 0.2 km jižně od hradu, vybudovali v r. 1493 Černohorští z Boskovic mohutné předsunuté opevnění - dnešní Nový hrad. Od r. 1597 náležel hrad Lichtenštejnům (do r. 1920). Roku 1645 dobyt a vypálen Švédy. Roku 1655 provedeny nejnutnější opravy. V letech 1800 - 1806 pseudogot. úpravy na lovecký hrádek. Roku 1842 při stavbě železničního tunelu v hradním kopci byla snížena pseudogot. věž.
Z vlastního hradu (Starého) zachovány dva příkopy, zbytky základového zdiva hradeb a skromný zbytek věže. Z předsunutého opevnění (Nový hrad) zachována hradba, snížená věž se schodištěm na hradbu a z pozdějších přístaveb obytná budova. Nad branou deska s erby Boskoviců a letopočtem 1493. Kolem hradu zbytek příkopu.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 14244
8.11.2013 08:01 pepa a bohyně
První čtvrtek v listopadu, něco před polednem. Asi to není nejlepší čas na návštěvu hradu. A zříceniny hradu, která je v tuto dobu otevřena jen o víkendu a svátcích, už vůbec ne. Ale chtěly jsme se projít, když už jsme projížděli kolem. Vyrazili jsme po červené od nového Kateřinského mostu s cílem Starý hrad. Dle mapy kousek od cesty. Po dlouhém stoupání, kdy už bylo jasné, že Starý jsme přešli, jsme dorazili k hradu Novému. Poslední strmé stoupání a za zákrutou se ukázal most a vstup do hradu. Nadšení vystřídalo zklamání po zjištění, že je zavřeno. Na nesmělé zvolání „otvírejte, hosti jdou“ však díky našemu neuvěřitelnému štěstí zareagoval hradní hostinský a vpustil nás dovnitř! Zrovna byl doplňovat zásoby před nadcházejícím víkendovým jarmarkem a zaslechl naše zvolání. Nejen, že nás vpustil dovnitř a umožnil nám prohlídku hradu, ale ještě nám v šenku uvařil dobrý čaj, poseděl s námi a povyprávěl o hradu a okolí. Skvělý člověk. Na Nový hrad určitě stojí zato se zajet podívat a to nejen kvůli krásnému výhledu z hradu. :-)
Reagovat SERVIS INFO: REID: 14086
23.6.2013 19:39 jiri doležal
Ze zvědavosti po přečtení komentářů jsem se vypravil na hrad,bylo otevřeno, pan majitel mě sice na půl huby ale odpověděl na pozdrav, nepořádek není zas tak hrozný i když dalo by se zde určitě spoustu věcí vylepšit, je pravda že hrad dost chátrá,střecha je na konci své životnosti,na některých místech je dost vydrolená pláštová hradba( obzlášt z vnější strany) Pokud se nic nezmění, hrad se panu majiteli rozpadne před očima..
Jinak jsem byl spokojený,rozhodně stojí za návštěvu,je lepší se po cestě turistů zeptat zda-li je skutečně otevřeno, chápu rozhořčení návštěvníků když po zdolání 150 výškových metrů zůstanou stát před zamčenou bránou..
Někdo tady psal že nesedí ukazatel 1,5 km pokud se jde od Kateřinského mostu,naměřil sem cca 1400 metrů k hradu,klame to převýšení
Reagovat SERVIS INFO: REID: 14062
30.5.2013 18:10 Vlasta
Také se chystáme na Nový hrad . 15.6 by tam měl být jarmark. Nevíte někdo, jak to tam při této akci vypadá? Stojí vůbec za námahu se hnát do kopce? Když jsem si přečetla všechny názory k chování pana majitele, bojím se, aby jsme z výletu nebyli otrávení. Děkuji za odpovědi. Vlasta
Reagovat SERVIS INFO: REID: 14043
20.5.2013 16:51 Andrea
Fakt škoda krásného výletu.Byli jsme tam s mužem a synem už 3x.V zimě jen tak to okouknout,pak loni 1.4. měli otevírat první den,tak se nám za vraty vysmáli,že je to apríl.Teď jsme tam byli opět i se psem,pes nám tam vběhl první,nebyl na vodítku a majitel na nás začal používat vulgární výrazy,aniž by pozdravil či slušně řekl,prosím vás uvažte si psa.Cituji"táhnete do prdele,tady nemáte co dělat,okamžitě vypadněte!"To za námi ještě nějakou chvíli koukala nějaká žena ,která tam asi bydlí také.Očividně byl pán dlouho do noci pod parou a špatně se vyspal.Kam to vede?Byli jsme ochotní tam nechat nějakou sumu na opravy a dát si občerstvení,bohužel,tam už nevkročíme.Ale hypotézy,domněnky a recenze se potvrdily.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 13682
13.8.2012 10:50 alena
Včera jsme navštívili po několika letech znovu Nový Hrad. Jedná se o krásnou a romantickou hradní zříceninu.
Bohužel musím konstatovat, že je zde velký nepořádek a hrad postupně chátrá, ani ne snad svým stářím a povětrnostními vlivy, ale necitlivým přístupem ze strany soukromého majitele. Je to škoda, jedná se opravdu o nádhernou památku.
Rovněž klame údaj o délce turistické trasy. Rozhodně nejde o 1,5 km. Trasa je o hodně delší.
Památka krásná, leč zanedbávaná.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 13743
4.9.2012 08:07 lapajdaj@seznam.cz
Naprosto souhlasím,žila jsem zde před několika lety a letos jsem s manželem hrad za cenu velmi dlouhého výšlapu navštívila.Bývala tam,aspoň pro mě pohádka a oáza klidu v kásné přírodě,Hned u vchodu jsem uviděla rozpadající se hromadu cihel,které děti očistily a srovnaly již před devíti lety,aby byly na opravy.Na nádvoří nepořádek a stárnoucí podivín v turbanu,jak řekl můj muž.Byl to Bob,tedy v podstatě malitel hradu.Pohádka je pryč,už tam nepojedem.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 12921
26.4.2011 21:46 Michal
Duben 10.00 - 17.00 sobota, neděle, svátek.... Kdy a zda bude otevřeno záleží asi na momentální náladě "pana domácího" a na tom jak se vyspí...Jinak je to ale kouzelné místo.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 12380
20.8.2010 14:21 Pavel
Byly jsme na hrade uz nekolikrat, poprvre asi pred deseti lety.Od te doby se tam nic k lepsimu nezmenilo drive naopak,Prispevky ktere tam vybiraji maji slouzit na udrzbu a opravu, ale jak jsem slysel tak se za tyto penize par jedincu opiji atd...
Reagovat SERVIS INFO: REID: 12255
3.7.2010 14:28
Novy Hrad dnes vypada opravdu jinak nez si ho pamatuji.
Na zriceninu Novy Hrad jsme jezdivali mnoho roku jako trampove pred 50 lety.Byl naprosto opusteny a "nas".Romanticke letni vecery jsme travili u taboraku uprostred hradu a v zime jsme spavali dole ve vezi v
"konirne" jak jsme te velke mistnost rikali.Zustaly me spousty peknych vzpominek a fotografiji na prekrasna trampska leta.Milan
Reagovat SERVIS INFO: REID: 12159
16.5.2010 19:29 Vratislav
Přesto, že pršelo tak vyrazil jsem s manžlkoul z Vranova po červené tur. značce na Hový hrad. Bylo zavřeno a také po náladě. Škoda máme to místo rádi.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 11759
30.10.2009 16:58 majerovazuzana@seznam.cz
Zdravím všechny přítomné dámy a pány,
já jsem začala jezdit na Nový Hrad ve svých 14 letech, dneska je to pravda již 17 let a dodnes na tu ohromnou atmoféru ráda zvpomínám. Nepochybuji že se najsou lidé kteří jsou ODBORNÍCI NA SLOVO VZATÍ, ale pro mne byl Hrad hrozná dřina a taky obrovská radost a nadšení z toho jak jeho opravy pokračují. Díky skvělému kolektivu jsem nepodlehla městským svodům a trávila víkendy v přírodě a ne jak je dnes dobrým zvykem v hypercentrech nebo za počítačem. Pravda Bob je, byl a bude parchant, už jako holka jsem se ho strašně bála! Ale Hrad neby Bob, Hrad byla moje první láska, moje nádherné vzpomínky. Jistě není nas Hradě vše v pořádku, co by taky v dnešním světě v pořádku bylo. Snad to že jako platící zákazníci nejsme OKAMŽITĚ obslouženi, nebo že někdo má něco co já ne? Vzpamatujte se! Je to práce mnoha dětí a mladých lidí, kteří věřily a stále věří i jiné cíle a hodnoty. Přeji Krásný den Zuza
Reagovat SERVIS INFO: REID: 11544
22.7.2009 02:29 very
Ačkoliv je napsáno na webu hradu, že je otevřeno v 10.00 hod. moje děti s manželem se minulý týden milostivě dočkali otevření po 2 a 1/2 hod. čekání. A to bylo pěkné počasí! Volali na telefonní číslo, když se nedočkali otevření jak bylo psáno na webu hradu. Během této doby se chtělo podívat ještě 13 lidí. Není to možná moc, ale třeba by také rádi přispěli. Vrcholem všeho byl výsměch od ˇpověřenéˇosoby: Tak to jste byl vy, co pořád volal ? Měli původně čekat déle, jelikož si dotyčný potřeboval sejít dolů pro zboží a vyzvednout nějaký personál. Ale manžel trval na tom, že déle čekat už nehodlá a aby je laskavě pustil na prohlídku. Ještě cestou byl ochoten přispět 100,-Kč., po 30 min. zpoždění byl ochoten přispět 50,- Kč. Nevím jaký byl důvod proč to "malé" zpoždění, ale údajně se tam spravuje šenk a čajovna.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 12505
23.10.2010 20:46 Frafa
Vidím to tak že si spravovali žaludky po noční chlastačce, bývalo to pěkné místo, ale ta chátra co tam ted sídlí mě odradila už tam nepujdu.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 11541
21.7.2009 13:18 Radek Trojan
Uvedený hrad jsem s kamarádem a dětmi navštívil 20.7.2009 bohužel pouze po vstupní bránu , ačkoliv je zde uvedeno , že hrad je otevřen denně od 10 hodin nebylo po jakémkoliv dění na hradě ani památky , značení ke hradu u hlavní silnice ani v okolí žádné . Hrad působí sice hezky , ale značně zanedbaně .
Reagovat SERVIS INFO: REID: 12506
23.10.2010 20:49 Franta
Vždyť říkám ,všechny příspěvky co vyberou tak prochlastají.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 11514
15.7.2009 19:52 Ivan Gottvald
Je mi neco přes 50 roků a o Novém hradu jsem se dozvěděl před asi 10 roky.To jsem s partií kluků od nás z vesnice Lhota u Vyškova jel na kole až na výše uvedené místo.Věřte,že jsem si toto místo tak zalíbil,že od té doby jsem Nový hrad naštívil již několikrát a to hlavně na kole,ale i autem,kdy se tímto místem seznámila i manželka a i ona si toto místo oblíbila ke své relaxaci.
Měl jsem možnost také poznat hradního pána p, Krafta,který na první můj pohled nepůsobil nějak sympaticky. Asi ale před 2 roky jsem opět navštívil hrad a s p, Kraftem navázal řeč a věřte,ža ono možná první zdání opravdu klame.Sám mě zavedl i na místa,kde se normálně nedostanete a to na místa,která jsou v rekonstrukci.
Co se týče akcí na hradě,těch jsem navštívil dost a příjemně mě program potěšil.e pravdou,že prostory nádvoří v současné době nepůsobí njak oslnivě,ale kdo z nás návštěvníků kdy při návštěvě hradu vytrhl alespoň tu lebedu! Ono je to asi dnes opravdu vše o penězích a v té kasičce ve výčepu těch peněz asi nebude narůstat.Dnes se peníze vřážejí úplně někde jinde a památkoému úřadu je asi takový hrad úplně lhostejný.
Ale možná se mýlím.Těch poznatků by bylo na několik stránek,ale osobně si myslím,že možná někdy v budoucnu se vše k lepšímu obrátí.
Přeji p, Kraftovi a všem,kteří se na opravách hradu podílejí mnoho úspěchů.

Ivan Gottvald Lhota u Vyškova
Reagovat SERVIS INFO: REID: 11386
11.5.2009 21:45 PePe
Tak mě osobně je docela jedno, jaké jsou zde poměry ohledně majitele. Já tam byl zatím 3x, personál na mě byl vždy příjemný, překrásný výhled, celkově na mě toto místo působí zajímavým dojmem, doporučuji návštěvu, opravdu zajímavé místo...
Reagovat SERVIS INFO: REID: 11454
21.6.2009 14:00 Zdena
Na hradě jsme byli ped 10 lety, jarmark pěkný, na nádvoří spousta řemesel, trubači na věži, u vstupu holky pekly středověké placky, v šenku to vřelo, prostě senzační atmosféra. Dnes první letní den, prý opět jarmark, nechali jsme s zlákat, a byli zvědaví, jak to tam pokročilo. Zklamání bylo obrovské. Opravy hradu nejen že nepokročily, lae hrad evidentně devastuje, není prováděna ani základní údržba. Nádvoří zarostlé lebedou, kolem hradeb bordel, stavení chátrají, hradby jsou narušovány náletovými porosty. Šenk je proměněn na privátní prostory, okno do sklepení zarostlé kopřivami, na střeše chybí tašky, a hřebenáče. Jarmarkem se rozumí prodej vojáčků v polorozpadlém přístavku a jeden řezbář, pivo dostanenete a přívěsu. Zklamáním jsme se netajili ani zbrojnoši u vhodu. Pravil, že je jich tam stále méně. Ano, asi všichni nadšenci prokoukoli praktitky hradního pána. Ale vysekat lebedu na násvoří a náletové dřeviny na hradbách je otázka jednoho víkendu a nechce to žádné finance, pouze práci a to by mělo být před nadcházejícímí prázdninami samozřejmostí. Prostě si na tomto hradě hraje pár lidí na zbrojnoše a středověké osazenstro, ale sebemenší aktivity tam nejsou znát. Zase tam 10 let nemusíme....
Reagovat SERVIS INFO: REID: 11214
4.4.2009 23:42
Bohužel jsem se dal nalákat informacemi na internetu a jel na výlet na Nový hrad.Nejen velmi špatné značení a scela jiná vzdálenost než byla značena ale nakonec i zavřený hrad byl důvodem mého rozhořčení.Mohu odpovědně říci ,že nikdo z tzv.ochránců hradu ba neušel újmě.Velmi vážně zvažuji soudní řešení ,včetně pohnání k odpovědnosti úředníků.Na doplnění uvádím,že na tento výlet jsem jel ze Znojma.
Ing.Slezák
Reagovat SERVIS INFO: REID: 12509
24.10.2010 07:06 klíček
Vážená paní když jedu na Nový Hrad, tak chci vidět Nový Hrad.
a navíc jsem již na Vámi jmenovaných památkách byl. Vaše rady si nechte pro vaše příbuzné, milá dámo. Každej je chytrej jako a důležitej jako nočník na splolečný ubytovně. Ten blb co na N. Hradě chrápe má dodržovat otvírací dobu. Že to je vožrala a hovado. Prachy to by bral, ale zabučet neumí.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 11304
15.4.2009 09:23 PhDr.Mala
Milý pane, když jste se tak zklamal, tak jste si mohl udělat výlet na kterýkoliv jiný hrad v okolí. Je jich tady spousta. A ze Znojma to není daleko.Hodně cestuji po hradech, a ještě mě žádný nezklamal. Zajeďte si příště na jiný hrad, třeba Vranov nebo Karlštejn. S pozdravem PhDr. Malá
Reagovat SERVIS INFO: REID: 11116
17.3.2009 09:45 Satanica
Na Nový hrad vzpomínám se smíšenými pocity. Pan Kraft je svérázný typ člověka a vím o pár nezákoných věcech na hradě, jako každý. Když jsem prodlévala na hradě a na ubytovně pod hradem před osmi lety, byla jsem okouzlena jak hradem, tak okolní krajinou. Tento dojem kazil přístup šenkýřky, která pořád ječela na vystupující. Klidně před návštěvníky si Boba pozvala coby drába na neposlušné a darmožroutské poddané. Myslela jsem si, že se po tolika letech něco změnilo k lepšímu, že třeba hrad má na starost mladý Bobeš, ale vidím, že jaště nenastal vhodný čas udělat si ten výlet. Škoda, místo je to krásné,
se slzou v oku zatím sbohem
Reagovat SERVIS INFO: REID: 11207
4.4.2009 19:27 Pavel
Vse na Novem hradě bylo super , dokud si z nej neudelal Bob Kraft ( snad uz od narozeni ) "invalidni duchodce" . ktery uz za komunistu zneuzival co mohl a koho mohl .. Tomu se pak podarilo hrad vice me zprivatizovat no a jestli neumrel , tak tam kraluje dodnes :-)
Takze mu tam kazdorocne noste penizky za vstupne a ostatni atrakce .. Bob bude rad :-)
Reagovat SERVIS INFO: REID: 11156
25.3.2009 21:37 tetka
Tak ani nevim,kdo na tom s pobyvanim na ubytovne hradu byl stejne, jako ja. Mam to na Novy Hrad hodne daleko, ale kdyz zapomenu na vse,co tu píšete, stále se mi stýská. Jen jednou se mi podařilo za těch 6 let hrad navštívit a musím říci, že nepokračuje síla, která hrad dávala do kupy. Myslím že obě víme proč.jirinakmentova@seznam.cz
Reagovat SERVIS INFO: REID: 11106
14.3.2009 21:59 ruprecht
Na Novem hrade se natacel nejaky film. Jmeno bohuzel nevim . Pri teto prilezitosti byly provedeny upravy vstupni brany, veze ,ta nemela strechu,drevene kulny. Toto vse melo byt po ukonceni nataceni uvedeno do puvodniho stavu,ale to se nestalo do dnes.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 10617
25.11.2008 16:22 simi
Díky velké náhodě sem se dozvěděl o tom co dnes dělá p. Kraft sem rád že dělá to co ho baví.Na tomto hradě sem pomáhal stavět schody do věže a také sem zde dal p. Kraftovi facku sice mi ji vrátil ale stálo to za to (sfackovat vychovatele) s pozdravem Pavel Šimek
Reagovat SERVIS INFO: REID: 10505
1.11.2008 17:29 Já
NO tak jakože mě je to úplně jedno co si vy tady píšete o tomto hradu stejně je to na houby a vy s tím nemůžete nic udělat!!!!
Reagovat SERVIS INFO: REID: 10539
6.11.2008 15:04 Filip Burian
Nezblázněte se všichni. Kraft je možná protivnej blbec, ale a rozdíl od vás všech tady aspoň něco dělá!!!!!
Reagovat SERVIS INFO: REID: 9695
6.6.2008 15:50 veronika
no nejak semi ten hrad nezdá je pěkný ale ta mučírna jak se doní šlo tak tam byl nejakej nadpis pamatuju si ho tak ctete:babidonskýho hradu nikdo nesmí upíří játra se mi zdájí nevzíklé! to tym bylo ale dal tam byly takový pokoje e vnem sem videla ze tam byl nejakej papír ale pan pruvodce rikal ze se tam nesmí ale tajne sem tam sla musela sem chtela jsem zjistit co tam je jestli tam není nejakej vzkaz a byl!na nem bylo napsaný to stejný jak sem slo do te mucirny a potom tam bylo ze se mame chranit a ps. ze ten hrad je strasne nebezbecnej ze prej v noci tam sly do mucirny a umucily ho a pak uz nic ale bylo to taky trochu upálený!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! a mam ho u sebe kdyby nekdo chtel víte tak ahoj bylo na tom hrade uzasne ale dal uz vam povedet nemuzu bylo to zajimavy urcite i vy matenejake supr upomínky tak to kdyztak napisnete ! a posledni dotaz kdyby nekdo mel icq tak mam ja taky a moje cisilko na icq je 495-081-147 ahojky lidicky
Reagovat SERVIS INFO: REID: 9262
10.3.2008 12:41 mara
Navstivil jsem Novy Hrad asi pred dvema lety. Nektere detaily se mi take nezdaly a neco na mne pusobilo \\\"detskym\\\" dojmem, zejmena hranolova vez a nedivim se tedy kritice v nekterych prispevcich. Na druhou stranu, ja byl z hradu nadsen. Mne fascinovalo to, ze se pode mnou prohybala napul shnila prkna ochozu a ja naslapoval na tramy. Schody na vez byly zpuchrele a ja byl bez sebe strachy ze spadnu. Nic proti krasne opravenym hradum, ale nekde jsem cetl, ze stredoveke hrady se skladaly z novych budov a rozesutych starych palacu. A tento hrad je takovy.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 9490
25.4.2008 13:46 bob
Souhlasím nynější opravy hradu jsou nezákonné jsou tam provedeny dost velké výkopové práce bez povolení a nalezené věci se vyhazovaly. Třeba ta jejich ůdajná mučírna.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 9346
25.3.2008 21:17
25.3.2008
Jsem určitě stejného názoru jako Vy. Osoba, která si své "ego" léčí tímto způsobem je pro VŠECHNY naše památky katastrofa. Navíc tento objekt nezískal nynější rádobykastelán zcela čistým způsobem! Je to křivák a podrazák. Sama jsem byla svědkem jeho nechutných scén, kdy vyhnal bývalého správce Nového hradu.
Je s podivem, že si tato osoba nárokuje právo vpouštět jen někoho do hradního objektu. Taková samolibot je největším důkazem privitivismu Roberta Krafta, zvaného Bob.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 9263
10.3.2008 14:16 Pavel Zany Komárek
To vás ale může fascinovat jen do té doby, dokud si po takových zpuchřelých či shnilých prknech s chvějícím se srdcem našlapujete sám. Až budete v kůži např. táborového vedoucího a těmi fušersky udělanými podlahami vám propadne dítě, které vám jeho rodiče svěří a vy za ně nesete odpovědnost, tak to budete mít do smrti před očima o pár letech v kriminále ani nemluvě. Tím hůř, kdyby se něco takového stalo vašemu vlastnímu dítěti.

Zpětně jsem si jen namátkově prošel příspěvky v odborné literatuře zejména z pera pana Štětiny, který se Novým hradem dlouhá léta systematicky zabývá a musím s ním souhlasit, že pan Kraft je asi to nejhorší, co mohlo hrad potkat. A to píšu s plným vědomím a zkušenostmi z osobního setkání s tímto člověkem.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 9200
28.2.2008 18:55
Podle těch fotek je to opravdu nechutná hrůza...
Reagovat SERVIS INFO: REID: 12508
24.10.2010 06:51 Urde
když jsem navštívil Nový hrad a viděl to co jsem viděl,v první chvíly než mě to došlo, jsem byl uchvácen, ale je to haraburdí, nemá to se záchranou nic společného. Filmaři si postavily kulisu k filmování a nikdo to už nedal do původního stavu, jak bylo povinistí. Ten hradní kašpar harašil z klíčema a dával najevo abychom vypadli. Viděl jsem a četl že je vše děláno brigádnicky, chtěl jsem věnovat i větší obnos, ale chování toho hovádka, kterému záleželo víc na tom zavřít a zamknout bránu, mě uvedlo do stavu NASRAT!
Reagovat SERVIS INFO: REID: 9544
3.5.2008 21:18 Pavel Zany Komárek
Není pravda, že Nový hrad nebyl vzat v ochranu, do státního seznamu nemovitých památek byl zapsán již 3.5. 1958. Žádná jedenáctiletka s hradem nikdy neměla nic společného, od r. 1924 až do jeho převzetí 21. ZO ČSOP pana Krafta r 1990 hrad patřil Vysoké škole zemědělské, a především ona se podle památkového zákona o památku měla starat.
Odvolávat se na přestavby Karlštejna či Bouzova je nesmysl, to je otázka konce 19. století kdy byla zcela jiné situace, předmětem kritiky je dnešní neutěšená situace.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 9525
1.5.2008 18:49 Miroslav
Je zbytečné se pohoršovat nad kvalitou úpravy hradu. Byl dávno "odepsaný". Před válkou byl ještě obýván. V r. 1960 tam byl ještě zastřešený "hradní palác" V r. 1965 byl prakticky rozbořený. V 2. poloviěn 50. let ho měla na starosti 11-letá SŠ v Brně, J. Babáka. Snad tam cosi dělala. Ještě před 16 lety to tam bylo úplně zdevastované. Kdyby se o to řádně staral Památkový úřad, nemohlo by to dopadnout tak, jak to dopadlo. Jenže tento hrad zřejmě nebyl vzat v ochranu.Taky mohl být úplně v troskách a je možné, že by někdo byl spokojen, že nepodlehl necitlivým úpravám. Ostatně "necitlivé" úpravy se konaly v minulosti i na jiných hradech, např. na Karlštejně nebo Bouzově. A jak jsou nám ty hrady drahé... Komu se líbí víc totální trosky než necitlivě zachráněná stavba, tak ať jde na Starý hrad. Tam bude třeba uspokojen. Dnes jsem na N.h. byl, byla tam spousta lidí a zdá se, že byli spokojeni.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 9240
6.3.2008 19:46 Pavel Zany Komárek, korektor
Milá Aleno, já tam byl a co jsem viděl mi bohatě stačilo
Reagovat SERVIS INFO: REID: 9238
6.3.2008 15:18 Alena
Jděte se na hrad podívat a možná změníte svůj názor. Je to tam moc hezké. Chodí tam rádi dospělí i děti.
Snad alespoň medovina či pivo vám zachutná.

Alena
Reagovat SERVIS INFO: REID: 13800
20.10.2012 17:12 Jakub

To je vidět že ničemu nerozumíš. Hezké to je jen pokud by se to opravovalo pořádně, názor však nechám odborníkům. Chodím také rád na hrady a to nejsem dítě, chodím rád a chovám se slušně, co si však mám myslet o člověku s hadrem na hlavě, kterého pozdravím a on zírá jako tupé zvíře (nechci urazit vola) ani nezabučí. Koupil jsem si medovinu, nechutnou, dal do pokladničky a páníček s hadrem cinkal provokativně s klíči, abychom vypadli. Nevím ale my tomu u nás říkáme chová se jako buran.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 9233
6.3.2008 02:32 Pavel Zany Komárek, korektor
Obdivovatelům pana Krafta doporučuji k přečtení články renomovaného odborníka Jana Štětiny v časopise Hláska, ve sborníku Castellologica Bohemica i na jiných místech, kde na konkrétních příkladech dokazuje necitlivost přestavby panem Kraftem a spol. realizované. Ona se totiž jejich představa o tom, jak hrad vypadal od skutečnosti poněkud liší. Společným jmenovatelem těchto necitlivých zásahů je především nerespektování archeologických situací a často i jejich nenávratná likvidace bez minimální snahy o dokumentaci či výzkum. Díky tomu tak zaniklo mnoho původních situací, které mohly vypovědět mnoho o dějinách a stavebním vývoji hradu.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 9214
4.3.2008 08:28 Kateřina
Nechutná hrůza? To jste asi neviděli hrad před několika lety. Tento krásný hrad je v dobrých rukou a za dlouhou dobu, kdy je na hradě pánem pan Robert Kraft, je tento Hrad zvelebován aby takoví lidé jako vy měli kam o víkendech zajet a kochat se. Není nic lehkého starat se aby to na hradě fungovalo a aby z rujny která zde stála bylo vybudováno zpět to, co všichni tak milujeme a to hrad, ve kterém se můžeme ohřát a fantazií si domyslet jak to asi vypadalo před několika staletími. Veškerý dík panu Kraftovi a přátelům hradu, kteří se snaží aby Nový Hrad nedopadl jako ten Starý Hrad.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 8632
5.11.2007 23:56 Martin
Pro mě osobně hodně neznámý hrad a jsem rád, že jsem ho objevil a tím spíš mohl navštívit...při romantciké procházce z Blanska do Adamova.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 6789
1.10.2006 01:24 PŠIII
Historická hodnota hradu je postupně likvidována majitelem p. Kraftem, kdysi vedoucím \"ochránců přírody\", který jej koupil za pár babek.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 9345
25.3.2008 21:06 ema
reaguji na skutečnost, že pan Kraft si koupil hrad za státní peníze a podvodně jej získal pro sebe. Je to křivák k pohledání a nad něj těžko najdeš soupře, kam se hrabou novodobí tuneláři!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Reagovat SERVIS INFO: REID: 8080
5.8.2007 22:38 Jiřina Kmentová
Nezávidím,že p.Kraft získal hrad za pár babek,jak je to s historickou hodnotou si vůbec nejsem jistá,ale jedno vím,akce které se zde konají mají přispět na opravu.Skutečnost je trochu jiná. můžete si koupit glejt,který vás pasuje na přítele hradu a pokud vás tam hradní pán nechce,do hradu nesmíte.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 6979
22.11.2006 19:32 morgoth
tragedie Nového hradu je tragédií nás všech !!!!!!!
Reagovat SERVIS INFO: REID: 6660
29.7.2006 00:00
Místo jsme navštívili před pár dny a byli jsme unešeni, je to nádherné, romantické místo. A to, že si člověk sám může projít ještě nezrekonstruovaný hrad, má další kouzlo. Jen škoda, že hrad leží dost daleko od našeho bydliště, určitě bychom tam byli častěji a využili nabídku akcí, které se tam konají. Návštěvu doporučuji všem, kteří už netouží po přeplněných hradech a zámcích, navštivte též www.novyhrad.com
Reagovat SERVIS INFO: REID: 7086
24.12.2006 14:32 lida machačová
I my jsme se vydali na hrad,bohužel byl uzavřen a na vstupní bráně byla cedule, že je otevřen pouze o víkendech a to od 10-17 hod. výlet si musíme v létě udělat znovu, ale došli jsme si aspoň na zříceninu Olomoučany. ta má taky svoje kouzlo a pesani se prolítali po lese.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 159
15.7.2002 00:00
Dobře zachovaná a opravená zřícenina hradu na místě předsunutého opevnění hradu původního, který je nazýván jako "Starý hrad" a jehož zbytky se nacházejí severozápadně. Vznik hradu je nejasný, někdy je kladen do II. poloviny 13. století, jiní autoři se domnívají, že vznikl počátkem 14. století jako náhrada za zničený hrad Obřany. Nový hrad, resp. jeho původní část byla nesprávně zaměňována za hrady Vildenberk, Ronov nebo Olomučany. První písemná zpráva o Novém hradě je z roku 1381, kdy se stávám majetkem moravských markrabích. Od roku 1411 ho drží páni z Boskovic. Jako opora husitů byl dobyt vojskem biskupa Jana Železného. Za česko-uherských válek byl obléhán a dobyt vojskem Matyáše Korvína. Zkušenosti z těchto válek vedly majitele k stavbě dnešního Nového Hradu, která byla dokončena v roce 1493. Původní hrad byl opuštěn a rozebrán. Od roku 1597 náležel hrad Lichtenštejnům a to až do roku 1920. Roku 1645 byl přepaden Švédy, dobyt a vypálen. Roku 1655 byl opraven. V letech 1800 - 1806 byly provedeny historizující úpravy a byla znovu vybudována obranná věž. V roce 1842 při stavbě železničního tunelu v hradním kopci byla tato velmi vysoká věž snížena s obavami před jejím zhroucením na železniční trať. V posledních desetiletích byl hrad zásluhou ČSOP opravován a restaurován. K hradu je možno přijít z několika stran. Buď z Blanska po zelené turistické stezce přes Čertův Hrádek a potom kousek po červené. Podobně od Adamova, napřed po zelené, pak tentýž kousek po červené. Z Olomučan je to téměř po rovince pěknou cestou po červené. Nejkratší cesta je od Novohradského tunelu v místě silničního mostu přes Svitavu po červené do strmého kopce.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 120
9.12.2001 00:00
ani Ronov, ani Olomucany, oba hrady jsou o par kilometru dal
Reagovat SERVIS INFO: REID: 28
20.10.2001 00:00
Z hradního nádvoří vstoupíte do krásné stylové krčmy, kde si můžete dopřát vynikající medovinu, či si prohlédnout nebo koupit keramiku (třeba i 0,1l džbánek plný medoviny). Z věže je krásný výhled do kraje. Návštěvu mohu jen doporučit.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 12507
24.10.2010 06:35 jirka
ta vynikající medovina je pro pivaře jen blivajz a to ještě za drahé peníze, za tu samou cenu bych si raději koupil jakékoliv dobré pivo, šenkýřka byla slušná ale ten chlápek z hadrem na hlavě byl nesympatický, ani neodpověděl na pozdrav.Je to nějakej blbec už od pohledu.
Reagovat SERVIS INFO: REID: 2
10.7.2001 00:00
Jádro hradu (tzv. Starý hrad) vzniklo na přelomu 13. a 14. století, o čemž svědčí jeho bergfritová dispozice. Snad jej založili páni z Lipé a možná je totožný s hradem Olomučany připomínaným jako jejich majetek r. 1346. Nelze ani vyloučit, že se k němu vztahuje údaj o jednom z Ronovů, které v této oblasti vlastnili v 60. letech 14. století Krušinové z Lichtenburka. V r. 1381 patřil králi Václavu IV., v letech 1411 - 1547 pánům z Boskovic. V letech 1469-1470 byl obléhán a dobyt vojskem Matyáše Korvína. Při obléhání vybudovali Uhři kolem hradu 6 opevněných stanovišť. V místě jednoho z nich, 0.2 km jižně od hradu, vybudovali v r. 1493 Černohorští z Boskovic mohutné předsunuté opevnění - dnešní Nový hrad. Od r. 1597 náležel hrad Lichtenštejnům (do r. 1920). Roku 1645 dobyt a vypálen Švédy. Roku 1655 provedeny nejnutnější opravy. V letech 1800 - 1806 pseudogot. úpravy na lovecký hrádek. Roku 1842 při stavbě železničního tunelu v hradním kopci byla snížena pseudogot. věž.
Z vlastního hradu (Starého) zachovány dva příkopy, zbytky základového zdiva hradeb a skromný zbytek věže. Z předsunutého opevnění (Nový hrad) zachována hradba, snížená věž se schodištěm na hradbu a z pozdějších přístaveb obytná budova. Nad branou deska s erby Boskoviců a letopočtem 1493. Kolem hradu zbytek příkopu.
Skála v Příběnicích
Skála v Příběnicích
August Sedláček VII