hrad Burgstein

Komentáře, diskuse

dodatek

17.8.2013 12:54 Dušan D.
Pokud chcete jít cestou,kterou popsal p.Kabeláč,tak si vemte sebou \"skoby,cepín a lana\". Ne vážně,taky se dá ,ale móóóc složité.

cesta na hrad

17.8.2013 12:51 Dušan D.
Potencionálním návštěvníkům 100%ně doporučuji "sobolovou cestu" /pozor-seník už tam není,jen zbytky spálených klád/.Jen zjednodušuji,že na rozcestí v lese se dáte střední cestou do lesa / ne do leva nahoru a ne po turistické značce jak je správně popsáno/ a intuitivně přímo vzhůru. Nelze minout. A cedule tam pořád je.

cesta k Burgsteinu

16.2.2011 21:30 sobol
Cesta k Burgstejnu je poměrně jednoduchá. Obcí Nový Malín projdete až k Malínské rokli, kde je rozcestník. Asi 300 m jdete po turistické značce podél malínského potoka až přijdete na rozcestí kde stojí seník. Nedáte se ani doleva ani podél potoka, ale nepatrnou cestičkou mezi tyto cesty přímo do zalesněného kopce. Na pravé straně sa začnou zvedat skály, Asi po 500m narazíte uprostřed skal na vede nádherný, ale úzký chodník, vedoucí doprava.který Vás provede skalami. Asi po 20m kdy jdete po chodníku zjistíte, že část chodníku vede po starých hradbách, je to jediný kousek vyskládaného kamenného zdiva. Vlastní nádvoří Burgstejnu bylo nad tímto chodníkem. Dostanete se tam tak, že nevročíte na chodník, ale budete ještě pokračovat podél okrajů skal výše asi o 100m. Nelze přehlédnout, je zde i umístěna tabulka s informací o hradě Burkštejn.

Lokalizace hradu

12.9.2007 15:50 Martin Kabeláč
Hrad se nachází skutečně na východ od Nového Malína, nikoliv v poloze uvedené na tomto serveru, kde jsem ho rovněž marně hledal. Od malínského kostela je třeba vyrazit po silnici na východ po zelené turistické značce. Ta vede po této silnici cca 1,5 km. Poté značka dále pokračuje po lesní cestě podél Malínského potoka. Po zhruba 400 m z ní odbočuje lesní cesta vlevo vzhůru, ale té si nevšímejte. Po dalších 200 m (stále po zelené) po levé straně uvidíte skupinku skal. Vydrápejte se nahoru a na jižním okraji skalní plošiny se hrad nachází.

Frankštát

5.9.2007 16:10
Tak tady mi něco nesedí. Autor turistických informací zmiňuje, že od modré turistické značky se má jít doprava. Na mapě je ale hrad vyznačen nalevo od modré značky. Nemohl by Frankštát být třeba na Malínském vrchu?

9.9.2007 17:34 Pavel Zany Komárek, korektor
Otázkou panských sídel v katastru Nového Malína (do r. 1947 Frankštát) se v nedávné době zabýval M. Plaček (Miroslav Plaček: Povrchová prospekce reliktů některých šlechtických sídel na Šumpersku, Přehled výzkumů 44, Archeologický ústav AV ČR v Brně, 2002). Do období kolonizace na Šumpersku prováděné v této oblasti pány ze Švabenic ve 13. století sice klade sídlo v okolí Frankštátu, spojuje s ním však lokalitu Burgstein cca 2,5 km východně od kostela v obci. Ať už tedy fotky R. Bystroně jsou z kóty 426 či Malínského vrchu, osobně si myslím, že ani v jednom z těchto dvou míst hrádek Frankštát hledat nemůžeme.

Hledání hradu

5.9.2007 16:03
Hledal jsem zbytky hradu už třikrát, ale marně. Prošel jsem celé okolí hradního kopce a místo, které by vypadalo jako na fotografiích snad není k nalezení. Jestli někdo hrad navštívil, tak ho prosím, aby na hrady.cz napsal nějaký podrobný přístup.

22.1.2009 20:00 pavla
jsem obyvatelka Noveho Malína hrad je mé oblíbené misto nachazi se vMalinske rokli na skalach rada všechny doprovodím pavlapavlac@seznam.cz napiste