Trať byla postavena tak, aby mohla být v případě potřeby dvojkolejná. Záplavovou oblast Dyje překračovala osmi mosty, z nichž zbyly již jen některé kamenné pilíře na obou stranách hranice. Na moravské straně byla část železničního náspu odstraněna při stavbě železné opony. Nulový kilometr tratě je ve Vídni. Z Vídně do Lávy nad Dyjí dnes jezdí moderní elektrické jednotky. Trať je i nadále jednokolejná. Rakouské kolejiště končí v kilometru 83,6.

Na moravské straně končí kolejiště na náspu jižně od dvojkolejné stanice Hevlín v kilometru 85,585. U silničního přejezdu na jižní straně nádraží je původní kilometrovník s kilometrem 85,7. Bývalý strážní domek č. p. 5 u tohoto kilometrovníku mohl být v roce 1881 upraven pro účely první vlakové zastávky. Přejezd má funkční mechanické závory. Secesní staniční budova byla postavena podle plánu architekta Františka Uhla v roce 1910. Je v dobrém stavu, dochovala se i její dřevěná pergola a vedle stojící dřevěné toalety. Od roku 2012 je kulturní památkou.
Trať prochází katastry obcí Hevlín a Šanov. Stanice Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov se nachází v katastru obce Šanov. Na trati je jedna mezilehlá zastávka Hrabětice, která taktéž leží v katastru obce Šanov mezi oběma vesnicemi. Trať vede rovným terénem, její stavba vyžadovala pouze několik malých mostů. Za zastávkou Hrabětice je v oblouku tratě zářez, kterým dráha klesá do stanice Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov. Před vjezdem do nádraží je kilometrovník 92,3. Do Brna je to po trati 244 ještě 63 km.

Text: popis
25.5. 2022 - Pavel Semple

Zdroje
(online Wikipedie a https://tv.idnes.cz/technika/zanikle-trate-dil-51-hevlin-laa-an-der-thaya-novosedly-jizni-morava-rakousko.V211230_005925_idnestv_vrja)