Viadukt je veden přes údolí Milevského potoka. Je konstruován jako masivní, kamenný, devítiobloukový, kolmý a bez křídel. Je postaven z velkých, na hrubo přitesaných lomových kamenů. Pilíře jsou postaveny na půdorysu obdélníka, nahoru se zužují a nahoře v patách kleneb na vnitřní straně je pět krakorců, které v době výstavby nesly bednění kleneb. Kamenné kvádry v nárožích pilířů jsou bosované. Jsou zděné na vápenné maltě a uvnitř spárované betonem. Viadukt je neomítnutý. Ve středu každé klenby je osazena odtoková trubka přesahující líc zdiva. Koruna zdí je v horní části osazena parapetními deskami o šířce 60 cm a výšce 33 cm. V parapetních deskách je osazeno ocelové zábradlí. Krajní pilíře jsou nižší vzhledem k reliéfu terénu. Šest oblouků má rozpětí 12 m a tři 10 m. Milevský potok protéká pod třetí klenbou ze severu k jihu. Svahy kolem viaduktu jsou vyloženy nepravidelnou dlažbou. Viadukt je dlouhý 140,15 m, v koruně je široký 4,85 m, délka přemostění je 121,80 m a výška 20,65 m. Jeho výška nad Milevským potokem je 23 metrů. Kamenný klenutý železniční most v Milevsku je velmi hodnotným a autenticky dochovaným příkladem dopravní technické stavby, která dokládá architektonické kvality, stavební a konstrukční technologie své doby. Most velmi dobře zapadá a doplňuje krajinu, v níž je dominujícím a pohledově exponovaným prvkem.
Text: popis
12.9. 2021 - Pavel Vítek
Zdroje
http://www.pamatkovykatalog.cz