Dráha M.E.R. má rozchod 914 mm (3 stopy), délku 27.4 km s 33 mezilehlými zastávkami. V celé délce je dvoukolejná. Napájení je 550 V stejnosměrných. Dnes funguje v turistickém režimu od jara do podzimu. Původní tramvaje jsou stále v pravidelném provozu. Obyvatelé ostrova ji většinou nevyužívají a dávají přednost autobusu. Ten je totiž doveze až do centra Douglasu, zatímco tramvaje jen na severní předměstí. Objevují se úvahy, že by úsek dráhy z Douglasu do Laxey mohl být zmodernizován a prodloužen do centra Douglasu. Turistům by zůstala druhá část tratě z Laxey do Ramsey, která je údajně turisticky atraktivnější.
Horská dráha Snaefell Mountain Railway má širší rozchod 1067 mm. Je tak s podivem že dvě tramvajové dráhy stavěné ve stejné době na stejném místě jsou nekompatibilní. Tramvaje horské dráhy je ale možno ručně přerozchodovat. Délka tratě je přes 8 km a v celé délce je dvojkolejná. Napájení je 550 V stejnosměrných. Na trase je pouze jedna mezilehlá zastávka. Vrcholová část tratě obtáčí vrchol Snaefellu. Trať má ve svém středu třetí kolej systému Fell. Na ni jsou z boku po obou stranách vodorovně přitlačeny dvojice hnacích kol. Systém dnes slouží ale jenom k nouzovému brzdění cestou dolů. K tomuto účelu slouží také ruční brzda viditelná na čele tramvají. Jde o poslední trať na světě se systémem Fell. Tramvaje jsou vybaveny elektrodynamickou brzdou. Ta ale může selhat, když sběrač ztratí kontakt s trolejí. To se stalo 4. srpna 2017, při sestupu začala tramvaj nekontrolovaně ujíždět v délce asi 200 m. Kvůli silničnímu přejezdu v daném úseku chyběla střední kolej, teprve na ní za přejezdem pak tramvaj zastavila.Text: popis
28.7. 2018 - Pavel Semple
Zdroje
(online Wikipedia)