Na pozemcích bývalé usedlosti končila od roku 1884 koněspřežná tramvajová trať Můstek – Královské Vinohrady. V sousedství Chmelova podniku vyrostla vozovna s halou pro vozy a stájemi pro 160 koní. V roce 1900 byl tento úsek elektrifikován. V roce 1904 byla tramvajová trať odkloněna a prodloužena až k vlakovému nádraží Vinohrady. Vozovna byla prodána a zbořena. Tramvajový provoz se sem vrátil roku 1967, kdy zde bylo vybudované obratiště tvořené vratným trojúhelníkem, dnes poslední obratiště tohoto typu v Praze.
Text: historie
1.7. 2025 - Milan Caha
Zdroje
https://cs.wikipedia.org/wiki/Zvona%C5%99ka_(Vinohrady)#Chmelova_tov%C3%A1rna_na_%C5%A1unku_a_uzen%C3%A1%C5%99sk%C3%A9_zbo%C5%BE%C3%AD
https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006041306