Hluboké údolí Radbuzy u Doudlevců bylo nutno pro silnici z Plzně do Radobyčic překlenout mostem tak, aby bylo možno mimo centrum města propojit silnice do Klatov a Nepomuka. Roku 1933 byl postaven ocelový most s železobetonovými předmostími o celkové délce 83,9 m. Hlavní pozoruhodností objektu, navrženého Dr. Ing. F. Faltusem, je světová priorita ve využití plně svařované obloukové nosné konstrukce. Ocelová konstrukce celkem vážila 111 tun.
Most sloužil do konce 80. let 20. století, od skončení II. světové války s minimální až žádnou údržbou. Roku 1986 bylo nutno omezit vjezd těžkých vozidel, od roku 1987 se připravovala rekonstrukce objektu. Po roce 1990 začal proces zápisu mostu mezi kulturní památky, který úspěšně skončil 1. 8. 1994. Dva týdny poté začala rekonstrukce, která památkové hodnoty objektu nerespektovala a nahradila většinu ocelových prvků (s výjimkou hlavního nosného oblouku). Míra autenticity zachování významné stavby tak výrazně klesla.Text: historie
24.3. 2010 - Ivan Grisa
Zdroje
dle H. Hušičková a kol.: Technické památky v Čechách, na Moravě a ve Slezsku, III. díl, Libri 2003