Silniční most má dohromady čtyři mostní věže, ty vyšší přitom vytvářejí jeho známou siluetu. Střední část mostu je složená ze dvou protilehlých sklopných dílů. Vnější části mostu jsou zavěšeny na prohnutých ocelových konstrukcích natažených mezi dvojicemi vyšších a nižších věží.
Oba sklopné mosty mají protiváhy, takže jejich pohyb nevyžaduje enormní množství energie. K jejich ovládání byla do roku 1976 využita pára vyprodukovaná v kotelně u jižního konce mostu. Kotelna s komínem dosud stojí a v rámci prohlídek je možno vidět původní parní zařízení. Pára byla uložena v akumulátorech (tlakových nádržích), byla proto kdykoli okamžitě dostupná k ovládání mostu. Zdvih trval přibližně minutu. Od roku 1976 je pohon elektrohydraulický. Konstrukce mostu obsahuje více než 11000 t oceli. Mostní věže mají ocelovou kostru s kamenným pláštěm. Jde tedy o předchůdce mrakodrapů. Zděné pláště věží byly postaveny v neogotickém slohu, aby ladily se sousedním hradem. Horní části obou vyšších věží spojují dvě ocelové lávky pro pěší. Ty měly sloužit v případech kdy byl most dlouho zvednutý. V praxi sloužily především kapsářům a prostitutkám, proto byly v roce 1910 veřejnosti uzavřeny. Dnes jsou přístupné v rámci placených prohlídek mostu.Text: popis
24.6. 2020 - Pavel Semple
Zdroje
(online Wikipedia a https://www.towerbridge.org.uk/about-us/history)