Kolotoč nechal postavit majitel Josef Nebeský roku 1892 nebo 1893. Projekt i realizaci kolotoče, původně na ruční pohon, zajistil tesařský mistr Matěj Bílek. Kolotoč, který byl určen nejen dětem ale i dospělým, stál nejprve v Královských Vinohradech poblíž zájezdní hospody Na Kravíně. Roku 1894 jej nechal J. Nebeský přemístit na Letnou, k horní stanici letenské lanové dráhy (zprovozněna r. 1891 jako první lanovka v Praze, jezdila do r. 1916) a do sousedství první pražské elektrické dráhy (zřídil František Křižík r. 1891, dráha zrušena r. 1902). Kolotoč zde byl v provozu od 11.7.1894 do 90. let 20. století. Byly na něm figuríny koní, potažené pravou koňskou kůží a 4 sedací lavice, které byly ve 30. letech 20. století nahrazeny autíčky. Kolotoč byl v té době také doplněn elektromotorem.
V 90. letech 20. století již byl kolotoč ve špatném technickém stavu a jeho provoz musel být ukončen. Od 13.11.1991 patří kolotoč mezi chráněné nemovité kulturní památky ČR. Roku 1994 byl bohužel ukraden původní orchestrion a zvon. Roku 1995 prošel rekonstrukcí původní novorenesanční pavilon kolotoče. Roku 2004 kolotoč koupilo Národní technické muzeum, které v současnosti plánuje jeho rekonstrukci a zprovoznění. Momentálně se počítá s jeho zprovozněním v druhé polovině roku 2017.Text: historie
3.2. 2013 - E.H. podle http://cs.wikipedia.org; http://praha.idnes.cz