Kostel je dřevěná orientovaná stavba se srubovou konstrukcí, čtvercovou lodí na níž navazuje o něco užší obdélné presbyterium. zakončené polygonálně. Kolem celého obvodu kostela obíhají dřevěné kryté chodby, tzv. soboty. Střecha je strmá stanová pokrytá došky, nad stykem lodi a presbyteria doplněná sanktusníkem. Podle tradice jsou okna pouze na jihu, vstup pak od jihu a od západu.
Interiéry jsou vyzdobeny nástěnnými malbami gotických postav patronů na stropě lodi z 15. století, v presbyteriu ze 16. století. Malby na stěnách presbyteria pocházejí z roku 1689. V polygonálním závěru to je Ukřížování na pozadí drapérie nesené anděly, na severní stěně Poslední soud a na jižní stěně Poslední večeře a portrét Nejsvětější Marie Panny adorované zdejším patronem blahoslaveným Šimonem z Lipnice. Malby na stěnách lodi jsou barokní, na severní stěně datované do roku 1711. Parapet chóru zdobí expresivní lidové malby Dekalogu. Tři cenné gotické triptychové oltáře byly po krádeži z r. 1992 přemístěny do muzea v Tarnowie a v kostele sv. Leoparda je nahradily kopie. Triptych sv. Leonarda cca z r. 1500 má ve středním poli sv. Leonarda s okovy v rukách, sv. Vavřince a sv. Floriána. Na bočních křídlech jsou scény ze života sv. Leoparda a postavy svatých. Triptych sv. Mikuláše pochází cca z r. 1530. Ve středním poli má sv. Mikuláše darujícího chudým tři zlaté koule. Hlavním motivem posledního triptychu je Adorace Dítěte Ježíše z konce 15. století. Dalším cenným dílem je dřevořezba Zesnutí Nejsvětější Panny z konce 14. století. Trám podpírající z týlu oltář je zbytkem pohanského Svantovítova sloupu.Text: historie
21.4. 2006 - Zany