Stavba má základní tvar kosočtverce, který svými stranami vymezil hlavní liturgický prostor. Centrální objem kaple je v podélné ose rozšířen o nástupní prostor a doplněn hmotami sakristie a obslužné místnosti. Tato přísná symetrie je oživena excentricky přisazenou věží. Objekt je pojat ve smyslu trojjedinosti Boha. Jedna společná hmota ve společenství tří vrcholů stavby. Prvním je střed zakončení lomené jehlanové střechy s věžičkou, druhým vyčnívající hranolová zvonice, a v popředí pak štít s umístěním sochy sv. Anežky České vytvářející třetí vrchol. Střed kaple chrámu je pojat symetricky. Dřevěné konstrukční zakončení jakoby s nevyplněným hrázděním posouvá stavbu do výtvarného pojetí hlavních staveb Luhačovic a okolí. Arch. Meluzín stavbě dodal vyšším umístěním oken, jejich počtem a členěním, úpravou ostění dveřních otvorů charakteristické prvky katolické sakrální stavby.

Propojení kaple s polem hřbitova na konci s márnicí vytvoří jeden výtvarný komplex. Márnice byla přestavěna na sociální zařízení a místnost hrobníka. Oba objekty jsou zastřešeny břidličnou krytinou modročerné barvy. Tmavá barva krytiny poskytuje čistě bílým fasádám sváteční a důstojný vzhled. Využití dřeva jako plnohodnotného materiálu v konstrukčních prvcích interiéru i exteriéru, společně s kamennou krytinou a pískovcovým obkladem soklu posouvá dílo zcela do oblasti tradiční výstavby a vyhýbá se jakýmkoli výstřelkům.
Oltářní obraz a návrh vitráže nad vstupem je dílem akademické malířky Marie Molové z Prahy. Vybavení kaple je vesměs již dílem moravských umělců, např. sochu sv. Anežky České odlil E. Vašík z Vnorov. Truhlářské konstrukce, dveře a okna vyrobila z dubového masivu dílna pana Miroslava Slováka z Luhačovic. Kovářské práce lustrů a kování jsou dílem uměleckého kováře Zdeňka Koláře z Martinic u Holešova a dubové lavice do kaple zhotovil pan Kadlček z Nivnice. Ve zvonici je zavěšen zvon Svatý Jan Křtitel.

Text: popis
23.7. 2019 - Jiří Špaček

Zdroje
a Luděk Vláčil - http://www.brezuvky.cz a další