
Přemostění údolí Strenického potoka těsně nad jeho ústím do Jizery bylo součástí stavby kmenové trati Turnovsko - kralupsko - pražské dráhy, která byla mezi Kralupy nad Vltavou a Turnovem otevřena 16. 10. 1865. Dvě opěry a dva pilíře, vyzděné z místního pískovce, nesly tři příhradové železné konstrukce Schiffkornovy soustavy. Jejich malá únosnost vedla k náhradě za přímopásové příhradové konstrukce ze svářkové oceli, kterou dodala roku 1884 Vojtěšská huť z Kladna. I nové ocelové konstrukce přestaly záhy splňovat rostoucí zátěžové požadavky železničního provozu. Připravovanou další výměnu ocelových konstrukcí překazila I. světová válka. Po jejím skončení se navíc ukázalo, že stav pilířů neumožňuje osadit na ně potřebná únosnější a tím i těžší mostní pole. V soutěži, vyhlášené roku 1923 byla proto preferována betonová nosná konstrukce, která by mostu zajistila definitivně potřebné parametry s minimálním dopadem na provoz během stavby. Podle… číst dále