Železniční viadukt s deseti oblouky byl dokončen v roce 1953. Vede přes něj železnice z Havlíčkova Brodu do Brna. Jedná se o unikátní technickou památku. Viadukt tvoří celkem deset mostních oblouků. Pod oběma kolejemi je jedna nosná konstrukce rozdělena podélnou pracovní spárou. Světlost betonových kleneb je shodně 15 m, vzepětí 5,2 m. Čelní zdi jsou vysoké 1 až 7 m. Jejich tloušťka je 0,9 m až 1,15 m. Spodní stavbu tvoří pilíře 1 až 11. Krajní pilíře jsou zasypané a tvoří opěry mostu. Tloušťka pilířů je od 2,8 m v patě klenby až po 5,5 m. Šířka pilířů je 9,77 až 10,84 m. Základy jsou betonové, různé šířky, délky i výšky. Pilíře jsou obloženy kamenem, jádro je tvořeno betonem o velmi rozdílné průměrné pevnosti. Rekonstrukce mostu proběhla v letech 2014 – 2017.

Text: popis
13.6. 2018 - Pavel Vítek - zdroj: https://www.zdarskypruvodce.cz