Výsledky hledání míst

Hledání podle klíčového slova.

Země
Typ místa
Stav místa
Přístupnost
Počáteční písmeno
Nastavte si výpis míst podle prvního písmene názvu.

A B C Č D E F
G H Ch I J K L
M N O P Q R Ř
S Š T U V W X
Y Z Ž
Vaše okolí
Pro vyhledání míst kolem vás bude možná nutné povolit odečtení vaší polohy.

Nalezeno celkem 202 záznamů, 2 / 14 stran, vyhledáno za 0.8 sec
 Červený most
most, zachovalý, volně přístupno, Jihomoravský kraj, Znojmo
Červený most (90 m dlouhý, 25 m vysoký) je železničním viaduktem, postaveným v l. 1869–70 na tehdy nově budované trase Znojmo-Brno spol. Státní dráhy, pro kterou most postavila spol. Petr Senoruzzi&Togno. Most, postavený převážně z cihel, byl jednou z největších staveb svého druhu v Evropě.
 cihlový most u zámečku Insel (Porst)
169.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Jihomoravský kraj, Mikulov
Cihlový most, dlouhý přes 100 m, dal postavit kolem r. 1629 kardinál František z Ditrichsteina, aby spojoval s pevninou letohrádek Insel, obklopený Novým rybníkem. Později byl rybník vypuštěn. V l. 1949–89 byla oblast nepřístupná (hraniční pásmo), a most byl postupně z větší části zanesen náplavami.
 Dolní most
Židovský most
most, zachovalý, volně přístupno, Vysočina, Brtnice
Barokní most byl vybudován v první čtvrtině 18. stol. V l. 1715–18 byl vyzdoben barokními sochami světců sochaře Davida Liparta. Most byl dvakrát rozšířen, na počátku a v poslední čtvrtině 20. stol. Od r. 1958 patří mezi chráněné nemovité kulturní památky ČR. Od r. 1999 je ve znaku města Brtnice.
 Duchcovský viadukt
208.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Ústecký kraj, Duchcov
Tříkolejný most se zabetonovanými ocelovými nosníky se několik let po svém dokončení 4. 2. 1931 zapsal do historie Čech jako místo krvavého střetu nezaměstnaných (vyprovokovaných senátorem za KSČ) a četnické jednotky, který stál čtyři lidské životy.
 dvoupatrový most
430.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Olomoucký kraj, Jívová
Dvoupatrový most. První patro překonává potok a po jeho mostovce vede silnice, která je přemostěna druhým patrem se železniční tratí.
 empírový most
422.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Horní Nerestce
Tříobloukový kamenný most přes říčku Skalici z roku 1814. Na soklech stávalo 8 barokních soch světců( dnes uloženy v Čimelicích). Problémem mostu je betonové omítka, podemletý jeden pilíř a narušené kapsy pro nálože sloužící ke zničení mostu. Původně vydlážděn kostkami, dnes asfaltový.
 inundační most
181.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Ústecký kraj, Louny
Most postavený v l. 1814-1816 jako ochrana před záplavami silnice do Lipska. Délka mostu je 272 m a má 40 oblouků. Most je mírně prohnutý. Je významnou technickou památkou.
 inundanční most
Kanály
most, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Poděbrady
Kamenný inundační most byl postaven r. 1823 jako součást zvýšené císařské cesty z Hradce Králové do Prahy. Stavitelem mostu byl Karl Weith. V r. 1963 byl most rozšířen a na jedné straně byly dostavěny nevzhledné betonové pilíře. V r. 2008 byly tyto pilíře při rekonstrukci mostu odstraněny.
 Iron Bridge
51.0 m. n.m.
Ironbridge
most, zachovalý, volně přístupno, Spojené království, Anglie
Nejstarší ocelový most na světě o délce 30 m otevřen 1. ledna 1781. Památkově chráněn od r. 1934. Mostní clo zrušeno v r. 1950. Od r. 1986 součástí památky UNESCO Ironbridge Gorge.
 Ivančický viadukt
most, chátrající, volně přístupno, Jihomoravský kraj
Postaven v letech 1868–1870 jako součást stavby železnice z Vídně do Brna. Byl prvním celoželezným mostem v Rakousku-Uhersku. Pro podobnost mezi viaduktem a Eiffelovkou byl nazýván též „Eiffelův most“. Dodnes se dochovalo jen jeho torzo.
 Jánský most
445.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Vodňany
Kamenný dvouobloukový most přes mlýnské rameno Blanice byl pravděpodobně v 18. století postaven před někdejší Píseckou branou. Na prostředním pilíři jsou osazeny socha svatého Jana Nepomuckého, která dala mostu jméno, a krucifix.
 Juditin most
most, nepatrné zbytky zdí, příležitostně, Hl.m.Praha, Praha 1-Staré Město
Pozůstatky kamenného mostu, který nahradil starší dřevěný most (zmiň. r. 935, zničen povodní cca r. 1157). Byl postaven kolem r. 1167. Most chránily dvě věže (románská Malostranská byla starší než most). R. 1342 se při odchodu ledů ze dvou třetin zřítil a musel být nahrazen novým Karlovým mostem.
 kamenné mosty
534.0 m. n.m.
most - kostel, chrám, zachovalý, volně přístupno, Vysočina, Jezdovice
Dva kamenné mosty z poloviny 19. století, které překračují Třešťský potok. Jednoobloukový, zvaný Šlajsna, je součástí hráze velkého rybníka, tříobloukový najdeme o kus níž po proudu.
 kamenný most
most, zaniklý, volně přístupno, Středočeský kraj, Klášterní Skalice
Kamenný most údajně ve 14. st. postavil zdejší opat Matěj, podle jiných zdrojů jde o stavbu z 18. st. s využitím kamenů z rozebírané zříceniny kláštera. Most sklenut dvěma oblouky na středový sloup s břitem. Donedávna využíván jako součást komunikace, po poškození povodní r. 2013 zbořen.
 kamenný most
245.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Liberecký kraj, Horní Police
Most zřízený při stavbě císařské silnice z Děčína do České Lípy roku 1843. Po roce 1945 chátral, poškozen při sovětské okupaci v srpnu 1968. Provisorně opraven, vedle postaven nový železobetonový. Kamenný měl být zbořen, 1992 opraven, dnes pěší korso.