Pondělí, 18. leden 2021. Svátek slaví Vladislav, zítra Doubravka

Hledání turisticky zajímavých míst

Klíčové slovo
Hledání podle klíčového slova.

Počáteční písmeno
Země
Typ místa
Stav místa
Přístupnost místa
Služby spojené s místem


Klíčové slovo

Hledání podle klíčového slova.

Počáteční písmeno

Země

Typ místa

Stav místa

Přístupnost

Služby

Nastaven filtr
Zrušit filtr
most
Nechtěli jste spíše vypsat seznam všech mostů?
Nalezeno celkem 186 záznamů, 7 / 13 stran, vyhledáno za 0.13 sec
 silniční most
415.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Ústecký kraj, Čermná
Kamenný jednoobloukový most s dlouhými nájezdy, vynucenými značným výškovým rozdílem mezi oběma břehy Červeného potoka. Vznikl v Čermné u Libouchce v první polovině 18. století pravděpodobně současně se sousedním kostelem. Obnoven r. 1998.
 silniční most
183.0 m. n.m.
most, zachovalý, nepřístupno, Středočeský kraj, Nymburk
Trojpolový železobetonový most přes Labe v Nymburce z roku 1912 postavila podle projektu arch. Františka Roitha pražská firma Ing. Karla Herzáně. Od počátku 90. let slouží jen automobilům, velká rekonstrukce 1998.
 silniční most
402.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Karlovarský kraj, Loket
Betonový obloukový most z let 1934–5 (Ing. arch. Adolf Benš) přes údolí Ohře na západním konci starého města nahradil řetězový most, postavený 1834–6 (Ing. L. Wöllner). Proti svému předchůdci svým masivním zjevem negativně ovlivnil panorama města.
 barokní most
Náměšť nad Oslavou
most, zachovalý, volně přístupno, Vysočina
Most přes Oslavu postavený v l. 1737–1744, osazený 20 sochami, dlouhý 62 metrů. Nahradil dřívější, stržený povodní v roce 1706. Opravován po povodni v roce 1812. V roce 1986 nahrazen novým mostem, poté rekonstrukce.
 silniční most
297.0 m. n.m.
most, zaniklý, volně přístupno, Liberecký kraj, Chrastava
Z přechodů přes Jeřici v Chrastavě byly nejzajímavější dvě konstrukce z přelomu 19. a 20. stol.: silniční most se secesním dekorem pod farním kostelem (zničen povodní 2010) a lávka s horními obloukovými nosníky o několik set metrů po proudu od něj.
 železniční most
381.0 m. n.m.
Hrob - Mlýny
most, zachovalý, nepřístupno, Ústecký kraj, Hrob
Ocelový most převádí trať Praha - Moldava v Krušných horách přes údolí Bouřlivce. Postaven byl roku 1883, dodnes se zachovala původní konstrukce. Strmé svahy pod opěrami zpevňuje kamenný zához.
 silniční most
148.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Ústecký kraj, Terezín
Čtrnáctipolový kamenný most přes Novou Ohři postavený dle projektu C. A. de Trauxe r. 1782. Drážky v pilířích umožňovaly spouštění hradicích fošen, a tím zaplavení okolí pevnosti. Funkci jezu plnil do r. 1976, kdy byl dokončen nový jez nad mostem.
 silniční most
149.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Ústecký kraj, Roudnice nad Labem
Ocelový most na kamenných pilířích z let 1906–10 stojí na místě nejstaršího kamenného mostu přes Labe v Čechách, dokončeného roku 1340 a zničeného za třicetileté války.
 Wilsonův most (most císaře Františka Josefa)
309.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Plzeňský kraj
Poslední velký kamenný most v Čechách byl roku 1913 postaven přes Radbuzu na jižním okraji centra Plzně v dnešní Americké třídě podle projektu Václava Mencla. Použití již překonané technologie vycházelo z profesního zázemí tehdejšího purkmistra.
 Tyršův most
312.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Plzeňský kraj
Most na silnici III. třídy z Plzně do Radobyčic byl postaven roku 1933 s první celosvařovanou obloukovou nosnou konstrukcí na světě. V letech 1994–5 proběhla problematická generální oprava, která znamenala zničení většiny původní konstrukce.
 železniční viadukt
most, zachovalý, volně přístupno, Jihomoravský kraj, Brno
Viadukt dlouhý 673 m, vybudován roku 1838. Je tvořen 80 klenutými oblouky. Na brněnské hlavní nádraží přiváděl železniční trať vedoucí z Vídně do Brna. Projekt Carla Ghegy realizovala firma bratří Kleinů. Dnes většina oblouků skryta v náspu.
 železniční most
most, zachovalý, volně přístupno, Vysočina, Jihlava
Kamenný obloukový viadukt, postaven v letech 1886–1887. Původně byl celý kamenný, s oblouky o rozpětí 10 metrů. Ještě před počátkem 20. století byla jeho střední část nahrazena ocelovou příhradovou konstrukcí s horní mostovkou.
 silniční most
797.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Horní Vltavice
Betonový obloukový most přes Teplou Vltavu postavila v Horní Vltavici r. 1926 firma Pittel a Brausewetter Betonbau Praq náhradou za již nevyhovující dřevěnou stavbu z pol. 18. stol. Do stavby nového mostu byla zakomponována i původní barokní kaple svatého Jana Nepomuckého.
 silniční most
533.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Rožmberk nad Vltavou
Přechod Vltavy pod rožmberským hradem (původně Nižší Brod) zajišťoval nejméně od 14. století dřevěný most. Postupně získal kamenné pilíře. V letech 1931–2 jej nahradil betonový most podle projektu Dr. Ing. Z. Proška, který slouží dopravě dodnes.
 akvadukt
most, zachovalý, volně přístupno, Ústecký kraj, Chřibská
Dvouobloukový kamenný akvadukt je součástí náhonu tkalcovny Floriana Hübela v Dolní Chřibské. Vybudován byl v roce 1886, sloužil do uzavření továrny ve 30. let 20. století. Říčku Chřibskou Kamenici překonává ve výšce cca 8 m nad její hladinou.