Pondělí, 18. leden 2021. Svátek slaví Vladislav, zítra Doubravka

Hledání turisticky zajímavých míst

Klíčové slovo
Hledání podle klíčového slova.

Počáteční písmeno
Země
Typ místa
Stav místa
Přístupnost místa
Služby spojené s místem


Klíčové slovo

Hledání podle klíčového slova.

Počáteční písmeno

Země

Typ místa

Stav místa

Přístupnost

Služby

Nastaven filtr
Zrušit filtr
most
Nechtěli jste spíše vypsat seznam všech mostů?
Nalezeno celkem 186 záznamů, 6 / 13 stran, vyhledáno za 0.41 sec
 železniční most
350.0 m. n.m.
most, chátrající, nepřístupno, Středočeský kraj, Němčice
Pětipolový železniční most byl vystavěn italskými stavaři mezi lety 1901–1902. Velmi silně jej poznamenala II. světová válka, stejně jako trať. V poválečné době byly kolejnice vytrhány, pražce spáleny a trať zaniká po roce 1970 napuštěním Želivky.
 starý most
195.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Kolín
Železobetonový most z let 1925–7 podle projektu Františka Roitha. Sestává z deskového mostu nad železniční tratí Praha - Česká Třebová, trojpolové části nad hlavním korytem, vodní elektrárny na ostrově a přechodu nad plavebním kanálem.
 Negrelliho viadukt
Karlínský viadukt, viadukt Společnosti státní dráhy
most, zachovalý, volně přístupno, Hl.m.Praha, Praha 8-Karlín
Klasicistní kamenný viadukt, druhý nejstarší stojící most přes Vltavu v Praze, z l. 1846–49. Dílo Aloise Negrelliho von Mold-Elbe. S délkou 1110 metrů byl do roku 1910 nejdelším mostem Evropy.
 železniční most
264.0 m. n.m.
most, chátrající, nepřístupno, Liberecký kraj, Zahrádky
Most nad údolím Robečského potoka v lokalitě Karba na severozápadním okraji Zahrádek. Součást Severočeské transversální dráhy, otevřené 1898 společností Ústecko-teplické dráhy. Dodnes původní ocelová konstrukce, doplněná třemi kamennými klenbami.
 Rechle, hradlový most
943.0 m. n.m.
Srní - Vchynice-Tetov
most, zachovalý, volně přístupno, Plzeňský kraj
Počáteční objekt Vchynicko-tetovského plavebního kanálu byl postaven 1799–1801 pro přemostění Vydry a zachycování plaveného dřeva před začátkem nesplavného úseku. Do 1953 po něm vedla i cesta Srní - Modrava, poté zchátral a byl stržen. Obnoven 2000.
 silniční most
463.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Březnice
Kamenný trojpolový most přes říčku Vlčavu (Skalici) na silnici II/174 mezi zámeckým areálem a historickým jádrem města. Na místě staršího předchůdce postaven 1899, přeneseny sem starší sochy. Celková délka 34,4 m, šířka 8,5 m, rozpětí oblouků cca po 10 m.
 vyšehradský železniční most
most, zachovalý, volně přístupno, Hl.m.Praha, Praha 2-Vyšehrad
Ocelový železniční most, druhý nejstarší železniční most přes Vltavu na území Prahy. Postaven v l. 1871–72 jako jednokolejný, na dvoukolejný přestavěn v l. 1900–01. Má tři pole s rozpětím 69,9 m, jeho šířka je 8,1 m.
 kamenný most
most, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Putim
Silniční kamenný most přes mlýnský náhon postaven v letech 1862–64, kdy nahradil starší dřevěný most. Povodeň v roce 2002 jej poškodila, v následujícím roce byl opraven a celkově rekonstruován. Most je památkově chráněn.
 železný most
most, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Putim
Památkově chráněný ocelový silniční most přes Blanici z roku 1884. Na jeho místě bývala dřevěná lávka pro pěší, povozy a jezdci používali vedlejší brod. Mostní konstrukci dodala a sestavila firma Bondy z Prahy.
 železný most
most, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Týn nad Vltavou
Železný silniční most z r. 1892 podle návrhu J. Mayra a Fr. Schumandla. Stojí na místě významného dřevěného mostu, uváděného v r. 1229. Památkově chráněný most byl zrekonstruován v r. 1996.
 Modrý zázrak/Blaues Wunder
110.0 m. n.m.
Dresden/Drážďany
most, zachovalý, volně přístupno, Německo
Ocelový závěsný most postavený v letech 1891–3 přes Labe na jihovýchodním okraji širšího centra Drážďan podle projektu C. Köpckeho a H. M. Krügera. Rozšíření vozovky 1935 (vysazení chodníků), 1945 jako jediný ve městě nepoškozen. Rekonstrukce 2003.
 kamenný most
most, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Borovany
Silniční dvouobloukový most z roku 1867 přes Stropnici na cestě z Borovan do Trhových Svinů. Nákladně rekonstruován v roce 2006. V sousedství barokní socha sv. Jana Nepomuckého a památná lípa malolistá.
 kamenný most
most, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Římov
Silniční kamenný most o třech obloucích přes Malši pod Římovem. Postaven v roce 1869 na místě starého dřevěného. Technická památka.
 Varvažov
most, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Varvažov
Barokní kamenný dvouobloukový most z r. 1781 přes řeku Skalici, s barokní kaplí sv. Jana Nepomuckého.
 Bastei
240.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Německo, Sasko
Kamenný most pro pěší z let 1850–1 přes skalní průrvy mezi skaliskem se zbytky hradu Neurathen a hlavním pravobřežním masivem nad Labem. Nejfrekventovanější výletní místo v Saském Švýcarsku.