Klíčové slovo
Hledání podle klíčového slova.

Počáteční písmeno
Země
Typ místa
Stav místa
Přístupnost místa
Služby spojené s místem

Mosty k objevení, neváhejte vyrazit do přírody

Nastaven filtr
Zrušit filtr
most
Nechtěli jste spíše vypsat seznam všech mostů?
Nalezeno celkem záznamů, 5 / 0 stran, vyhledáno za 0.83 sec
kamenný most se sochami světců
218.0 m. n.m.
most, chátrající, volně přístupno, Česká republika, Olomoucký kraj, Dobromilice, Dobromilice
Kamenný silniční most minimálně z 16. stol. přes říčku Brodečku. Osazen sochami sv. Jana Nepomuckého a sv. Jana Sarkandera z 1. pol. 18. stol.
kamenný most se stavidly
436.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Česká republika, Jihočeský kraj, Blatná, Blatná
Dvojpolový kamenný silniční most přes výtok Lomnice ze zámeckého rybníka byl postaven zřejmě počátkem 19. století. Původní dřevěná stavidla nahradila v období I. republiky betonová konstrukce. Při poslední opravě most rozšířen o vykonsolovaný chodník. Na návodní straně středního pilíře krucifix.
kamenný obloukový most
most, zachovalý, volně přístupno, Česká republika, Jihočeský kraj, Stará Hlína, Stará Hlína
Kamenný pětiobloukový most přes rybník Vítek (dříve součást Rožmberka) na staré silnici Třeboň - Jindřichův Hradec. Postaven 1781 snad Ing. Rosenauerem. Dopravě sloužil do roku 1988, roku 2002 ho poškodila povodeň.
kamenný propustek koněspřežné dráhy České Budějovice - Linec propustek u penzionu U Koňské dráhy
most, zachovalý, volně přístupno, Česká republika, Jihočeský kraj, Velešín, Velešín
Kamenný propustek byl součástí koněspřežné dráhy České Budějovice – Linec, vybudované v l. 1825–1830, která byla nejdelší (128,7 km) a první veřejnou dráhou v Evropě. Propustek byl r. 2011 staticky zajištěn. Můstek patří mezi nemovité národní kulturní památky.
kamenný propustek koněspřežné dráhy České Budějovice – Linec propustek u zastávky Velešín městys
515.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Česká republika, Jihočeský kraj, Velešín, Velešín
Kamenný propustek byl součástí koněspřežné dráhy České Budějovice – Linec, vybudované v l. 1825–1830, která byla nejdelší (128,7 km) a první veřejnou dráhou v Evropě. Propustek, který je neobvyklé konstrukce málo používaného šikmého křížení, byl r. 2011 staticky zajištěn. Je historickou památkou.
Karlův most
most, zachovalý, volně přístupno, Česká republika, Hl.m.Praha, Praha 1-Staré Město, Praha 1-Staré Město
Karlův most dal postavit císař Karel r. 1357. Stavbu vedl Petr Parléř. Dokončen byl r. 1402. Je 515 m dlouhý a má 16 mostních oblouků. Sochařská výzdoba 31 plastik vznikala v letech 1657-1938.
Kramářský most/Krämerbrücke Erfurt
196.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Německo
Původně dřevěný, od roku 1325 kamenný most přes řeku Geru. Od počátku své existence je v celé délce obestavěn objekty, které se vyvinuly z kramářských bud k obytným domům. Na obou předmostích původně stály kostely, zachoval se pravobřežní, zasvěcený sv. Jiljí (St. Ägidiuskirche).
krytý trámový most
320.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Česká republika, Jihomoravský kraj, Černvír, Černvír
Krytý dřevěný most z roku 1718 na kamenných pilířích přechází řeku Svratku. Plnému provozu sloužil do 60. let 20. stol., od té doby jen pro pěší. V posledních letech postupná rekonstrukce. V okolí bylo podobných mostů několik.
Kubův most Železná cesta
145.0 m. n.m.
most, chátrající, volně přístupno, Česká republika, Jihomoravský kraj, Maršov, Maršov
Kubův most byl vybudován na Železné cestě v obd. středověku, kdy se na Šmelcovně těžila železná ruda a po zpevněné cestě se železnicí, po které náklady přepravovaly koňské a volské potahy, se přepravovala k dalšímu zpracování. Její starý název Eisenwerks–Bergstrasse znamená báňská horská cesta.
Lbín
most, zachovalý, volně přístupno, Česká republika, Ústecký kraj, Bžany, Bžany
Kamenný most přes řeku Bílinu v obci Lbín byl postaven v 2. pol. 18. stol. Most s třemi oblouky a nízkou parapetní zdí je registrován jako kulturní památka.
malý železniční viadukt
395.0 m. n.m.
most, zachovalý, nepřístupno, Česká republika, Jihomoravský kraj, Kuřimská Nová Ves, Kuřimská Nová Ves
Stavba tratě zahájena r. 1940, v průběhu války zastavena. Po skončení války stavba pokračovala. Malý viadukt stojí nedaleko obce Kutiny. Krátký most, který je založen na kamenných základech a pak dobetonován včetně oblouků. Pilíře mostu založeny jako kamenné v počátcích výstavby trati.
Mánesův most
185.0 m. n.m.
most - kostel, chrám, zachovalý, volně přístupno, Česká republika, Hl.m.Praha, Praha 1-Staré Město, Praha 1-Staré Město
Betonový Mánesův most přes Vltavu byl vybudován v letech 1911-1916 a nahradil železnou Rudolfovu lávku pro pěší. Svůj název nese bez přerušení od r. 1920. Vede od Rudolfina ke stanici metra A Malostranská na Klárově.
Mariánský most
145.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Česká republika, Ústecký kraj, Ústí nad Labem, Ústí nad Labem
Most postavený v letech 1994-1998 podle návrhu architekta Romana Kouckého. Celková délka mostu je 178,5 m, hmotnost hlavního mostního objektu 2850 tun. Oceněn v roce 1999 v soutěži kongresu ECCS prestižní cenou "Steel Design Award 1999".
Masarykův most
237.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Česká republika, Středočeský kraj, Zbečno, Zbečno
Trojpolový železobetonový silniční most, postavený v letech 1924–25 podle projektu Josefa Harta přes Berounku. Spojuje obec Zbečno se stejnojmennou železniční stanicí a obcemi na levém břehu řeky. Důkladnou rekonstrukcí prošel roku 1994.
Masarykův most
211.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Česká republika, Středočeský kraj, Mladá Boleslav-Debř, Mladá Boleslav-Debř
Betonový silniční most vedoucí přes koryto Jizery a přilehlou inundační louku. Postaven roku 1922 jako náhrada za dřevěný objekt. Dne 7. 3. 1925 pojmenován po presidentovi ČSR Tomáši Garrigue Masarykovi. Příslušné pamětní reliéfy sňaty v letech 1939 a 1952. Obnoveny při opravě roku 1996.
| |