Pondělí, 18. leden 2021. Svátek slaví Vladislav, zítra Doubravka

Hledání turisticky zajímavých míst

Klíčové slovo
Hledání podle klíčového slova.

Počáteční písmeno
Země
Typ místa
Stav místa
Přístupnost místa
Služby spojené s místem


Klíčové slovo

Hledání podle klíčového slova.

Počáteční písmeno

Země

Typ místa

Stav místa

Přístupnost

Služby

Nastaven filtr
Zrušit filtr
most
Nechtěli jste spíše vypsat seznam všech mostů?
Nalezeno celkem 186 záznamů, 5 / 13 stran, vyhledáno za 0.16 sec
 most císařovny Alžběty
140.0 m. n.m.
most, zaniklý, volně přístupno, Ústecký kraj, Děčín
Poslední klasický řetězový most postavený na území Čech spojoval v letech 1853–1933 tehdy samostatná města Děčín a Podmokly. Představoval největší konstrukci svého druhu v zemi. Zachovaly se oba pilíře, které dnes nesou ocelový Tyršův most.
 železniční most přes Labe
130.0 m. n.m.
most, zachovalý, nepřístupno, Ústecký kraj, Děčín XV-Prostřední Žleb
Nejníže položený most přes Labe v Čechách. Mezi Děčínem a Prostředním Žlebem ho roku 1874 postavila společnost Rakouské severozápadní dráhy. Výjimečně zachovalá konstrukce několikanásobných příhradových nosníků, použitá vzhledem k extrémní šikmosti mostu.
 Most sv. Lutriána
renesanční silniční most
most, zachovalý, volně přístupno, Vysočina
Kamenný tříobloukový silniční most, pochází ze 16. století a je nazýván U Lutriána. Je položen na staré zemské stezce spojující Čechy s Moravou a překonává rozvětvená ramena říčky Šlapánky.
 silniční most přes Rokytku
most, zachovalý, volně přístupno, Hl.m.Praha, Praha 8-Libeň
Památkově chráněný klenutý betonový mostek z roku 1896, údajně první stavba tohoto druhu v Čechách. Projektován byl ing. Antonínem Losem, vystavěn za 35 dní. Bez větších oprav slouží dodnes.
 silniční most
420.0 m. n.m.
Rabštejn nad Střelou
most, zachovalý, volně přístupno, Plzeňský kraj, Manětín
První zmínka o mostě přes Střelu v Rabštejně pochází z roku 1340. Dnešní objekt snad obsahuje některé původní prvky, dva hlavní oblouky jsou však ze 16. století. Za 1. republiky byl nově vydlážděn, velká oprava v roce 1993 zachovala původní vzhled.
 Tyršův most
160.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Ústecký kraj, Litoměřice
Most přes Labe v Litoměřicích existuje nejméně od 14. století. Po řadě dřevěných a polodřevěných objektů ničených povodněmi byl v letech 1857–59 postaven most litinový, nahrazený roku 1910 současným ocelovým objektem na kamenných pilířích.
 kamenný most
250.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Ústecký kraj, Markvartice
Kamenný jednoobloukový most přes potok Bystrá. Podle nápisu, vytesaného do návodního klenáku, pochází z roku 1746, nelze vyloučit existenci staršího předchůdce. V roce 2008 opraven a vybaven novým zábradlím.
 kamenný most
245.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Liberecký kraj, Horní Police
Most zřízený při stavbě císařské silnice z Děčína do České Lípy roku 1843. Po roce 1945 chátral, poškozen při sovětské okupaci v srpnu 1968. Provisorně opraven, vedle postaven nový železobetonový. Kamenný měl být zbořen, 1992 opraven, dnes pěší korso.
 Ivančický viadukt
most, chátrající, volně přístupno, Jihomoravský kraj
Postaven v letech 1868–1870 jako součást stavby železnice z Vídně do Brna. Byl prvním celoželezným mostem v Rakousku-Uhersku. Pro podobnost mezi viaduktem a Eiffelovkou byl nazýván též „Eiffelův most“. Dodnes se dochovalo jen jeho torzo.
 Vojslavický most
most, zachovalý, volně přístupno, Vysočina
Dálniční most přes údolí Želivky u Píště, stavěn od r.1939, stavba přerušena v roce 1942 a obnovena po osvobození. V roce 1951 byl stavba opět přerušena. Dostavěn pod novým dálničním mostem v 70. letech 20. stol.
 železniční most
230.0 m. n.m.
most, zřícenina, volně přístupno, Ústecký kraj, Nechranice
Nejvýraznější pozůstatek první zrušené parostrojní železnice na území dnešní ČR. Úsek Žabokliky - Březno byl v provozu necelých 6 let: 8. 8. 1873 – 1. 7. 1879. Byl zrušen pro nerentabilnost provozu a geologickou nestabilitu svahů nad Ohří.
 silniční most
215.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Ústecký kraj, Žatec
Ocelová oblouková nýtovaná konstrukce na opěrách z pískovcových kvádrů nahradila roku 1896 řetězový most z let 1826–7. Po velké opravě roku 2001 převádí přes Ohři místní dopravu do oblasti nádraží Žatec západ.
 železniční most
300.0 m. n.m.
most, zachovalý, nepřístupno, Ústecký kraj, Klášterec nad Ohří
Most postaven s prodloužením hlavní trati Buštěhradské dráhy do Chebu (1870). Aby mohly být obě ocelové konstrukce stejně dlouhé odtesána levobřežní skála. Při elektrisaci trati (2005) byla na původní spodní stavbu osazena nová nosná spřažená konstrukce.
 silniční most
155.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Ústecký kraj, Doksany
Betonový obloukový most přes hlavní řečiště Ohře u severozápadního okraje zahrady kláštera (zámku) na silnici III. třídy mezi Doksany a Brozany. Postaven roku 1928, dochován včetně dobových kandelábrů.
 most sv. Jana
most św. Jana; Most Wita Stwosza; Kłodzko
most, zachovalý, volně přístupno, Polsko, dolnośląskie
Kamenný gotický most vybudován v l. 1281 (či 1286) až 1390. Jeho (dnes zbořené) brány sloužily jako součást městského opevnění. Stojí na něm šest barokních plastik různého stáří.