Pondělí, 18. leden 2021. Svátek slaví Vladislav, zítra Doubravka

Hledání turisticky zajímavých míst

Klíčové slovo
Hledání podle klíčového slova.

Počáteční písmeno
Země
Typ místa
Stav místa
Přístupnost místa
Služby spojené s místem


Klíčové slovo

Hledání podle klíčového slova.

Počáteční písmeno

Země

Typ místa

Stav místa

Přístupnost

Služby

Nastaven filtr
Zrušit filtr
most
Nechtěli jste spíše vypsat seznam všech mostů?
Nalezeno celkem 186 záznamů, 3 / 13 stran, vyhledáno za 0.9 sec
 most se sochami Živlů
most, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Křinec
Železobetonový silniční most přes Mrlinu, postavený roku 1915 podle projektu Stanislava Bechyně. Po dokončení na jeho předmostích osazeny barokní sochy čtyř živlů z dílny Michala J. J. Brokoffa, původně snad osazené v parku nedalekého zámku Kuncberk.
 Žďákovský most
most, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Orlík nad Vltavou
Ocelový obloukový most nad zdrží Orlické přehrady postavený v letech 1957–67. Rozpětím oblouku téměř 380 m byl ve své době největším svého druhu na světě.
 Strachovice
most, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj
Železniční most byl uveden do provozu r. 1899 společně s úsekem železniční trati Rakovník-Mladotice. Délka mostu je 105 m, půlkruhové oblouky mají rozpětí 12,5 m. Výška mostu je 25,7 m. Použité konstrukční řešení stavby je v Čechách poměrně vzácné.
 Žampašský most
most, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Žampach
Nejvyšší kamenný most v Čechách postavený itlaskými dělníky v letech 1898–1899 nad údolím Kocour. Zprovozněn o půl roku později. Most je technický unikát.
 kamenné mosty
534.0 m. n.m.
most - kostel, chrám, zachovalý, volně přístupno, Vysočina, Jezdovice
Dva kamenné mosty z poloviny 19. století, které překračují Třešťský potok. Jednoobloukový, zvaný Šlajsna, je součástí hráze velkého rybníka, tříobloukový najdeme o kus níž po proudu.
 Branický most
most, zachovalý, volně přístupno, Hl.m.Praha, Praha 4-Braník
Nejdelší železniční dvoukolejný železobetonový most Evropy dostavěný r. 1955, v provozu až od r. 1964. Nikdy nebyl plně využit, díky absenci koncepce silně předimenzován. Na stavbě se nuceně podíleli akademicky vzdělaní pracovníci.
 Čertův most
most, zachovalý, volně přístupno, Olomoucký kraj
Romatická stavba zapadající do celkového areálu úsovského panství, které od roku 1597 - 1945 patřilo Lichtenštejnům. Postaven současně s dalšími stavbami počátkem 19. století.
 Peklo
312.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Královéhradecký kraj, Peklo
Dřevěný most přes Zdobnici v místní části města Vamberk - Peklo. Postaven v první pol.19. stol. dodnes používán.
 Mariánský most
145.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Ústecký kraj, Ústí nad Labem
Most postavený v letech 1994-1998 podle návrhu architekta Romana Kouckého. Celková délka mostu je 178,5 m, hmotnost hlavního mostního objektu 2850 tun. Oceněn v roce 1999 v soutěži kongresu ECCS prestižní cenou "Steel Design Award 1999".
 Švédský most
most, zachovalý, volně přístupno, Plzeňský kraj, Dobřív
Jednoobloukový most z lomového kamene. Postaven snad před r. 1379 jako součást přístupové cesty k hamru. Délka 20 m, šířka 4 m, vzepětí nad hladinou 4 m. Na středu socha pravděpodobně sv. Barbory, před vstupem sv. Jan Nepomucký.
 Čertův most
most, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj
Mohutný most v anglickém parku dobříšského zámku - vystavěn 1864 ze strusky zpracovávané v nedaleké Staré Huti. Délka 36m, výška 7,1m, rozpětí oblouků 7,5m.
 železniční most
most, chátrající, volně přístupno, Ústecký kraj, Hora Svatého Šebestiána
Zbytky příhradového mostu na trati Křimov - Reitzenhain, na 30.484 km trati překračoval Bezručovo údolí u obce Hora svatého Šebestiána.
 inundační most
181.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Ústecký kraj, Louny
Most postavený v l. 1814-1816 jako ochrana před záplavami silnice do Lipska. Délka mostu je 272 m a má 40 oblouků. Most je mírně prohnutý. Je významnou technickou památkou.
 železniční most
500.0 m. n.m.
Bernartice
most, zachovalý, volně přístupno, Královéhradecký kraj
Dvoupatrový most na železniční trati č. 043, postavený v letech 1866-68.
 železobetonový obloukový most
most, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Bechyně
Stavba probíhala v letech 1925–28. Jeho zajímavostí je, že slouží jak silniční, tak i železniční dopravě. Zavedení železnice do města byl hlavní důvod ke stavbě mostu. Do té doby Křižíkova trať Tábor-Bechyně končila na levé straně Lužnice mimo město.