Klíčové slovo
Hledání podle klíčového slova.

Počáteční písmeno
Země
Typ místa
Stav místa
Přístupnost místa
Služby spojené s místem

Mosty k objevení, neváhejte vyrazit do přírody

Nastaven filtr
Zrušit filtr
most
Nechtěli jste spíše vypsat seznam všech mostů?
Nalezeno celkem záznamů, 11 / 0 stran, vyhledáno za 0.88 sec
Zámecký (Lázeňský) most
280.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Česká republika, Liberecký kraj, Mimoň, Mimoň
Kamenný čtyřobloukový most, překračující Ploučnici těsně pod jejím soutokem s Panenským potokem. Vznikl zřejmě po roce 1620 pro spojení zámku s parkem na druhém břehu řeky. Rozšířen r. 1664, opraven po povodních (1805 a 1881) a požáru (1806). Po roce 1945 zchátral, v l. 2006–2010 obnoven.
Zemská brána
most, zachovalý, volně přístupno, Česká republika, Pardubický kraj
Chráněný (od r. 1987) rulový kaňon toku Divoké Orlice, který napříč protíná hřbet Orlických hor. Přírodní rezervace chrání balvanité řečiště, lesní porosty na svazích a louky v těsném okolí řeky. Dojem brány vytváří také silniční most.
Žampašský most
most, zachovalý, volně přístupno, Česká republika, Středočeský kraj, Žampach, Žampach
Nejvyšší kamenný most v Čechách postavený itlaskými dělníky v letech 1898–1899 nad údolím Kocour. Zprovozněn o půl roku později. Most je technický unikát.
Žďákovský most
most, zachovalý, volně přístupno, Česká republika, Jihočeský kraj, Orlík nad Vltavou, Orlík nad Vltavou
Ocelový obloukový most nad zdrží Orlické přehrady postavený v letech 1957–67. Rozpětím oblouku téměř 380 m byl ve své době největším svého druhu na světě.
železniční most
most, zachovalý, volně přístupno, Česká republika, Liberecký kraj, Smržovka, Smržovka
Kamenný obloukový viadukt na trati Liberec - Tanvald - Kořenov někdejší RGTE (Liberecko-jablonecko-tanvaldská dráha), který přímo navazuje na tanvaldské zhlaví stanice Smržovka. Postaven r. 1894, dlouhodobě chátral, v posledních letech postupně opravován.
železniční most
most, chátrající, volně přístupno, Česká republika, Ústecký kraj, Hora Svatého Šebestiána, Hora Svatého Šebestiána
Zbytky příhradového mostu na trati Křimov - Reitzenhain, na 30.484 km trati překračoval Bezručovo údolí u obce Hora svatého Šebestiána.
železniční most
150.0 m. n.m.
most, chátrající, volně přístupno, Česká republika, Ústecký kraj, Ústí nad Labem, Ústí nad Labem
Železniční most přes Labe v Ústí nad Labem vznikl jako náhrada původního kombinovaného mostu z roku 1874. Přes řeku převádí dvojkolejnou trať a lávku pro pěší.
železniční most
140.0 m. n.m.
most, zachovalý, nepřístupno, Česká republika, Ústecký kraj, Děčín, Děčín
Smíšená konstrukce železničního mostu přes Labe, Ploučnici (příhradové konstrukce na kamenných pilířích) a přilehlé inundační území (kamenné obloukové klenby). Most postaven r. 1867, konstrukce nad Ploučnicí vyměněna r. 2006, konstrukce nad Labem r. 1895, 1976, poslední výměna je v plánu na r. 2013.
železniční most
230.0 m. n.m.
most, zřícenina, volně přístupno, Česká republika, Ústecký kraj, Nechranice, Nechranice
Nejvýraznější pozůstatek první zrušené parostrojní železnice na území dnešní ČR. Úsek Žabokliky - Březno byl v provozu necelých 6 let: 8. 8. 1873 – 1. 7. 1879. Byl zrušen pro nerentabilnost provozu a geologickou nestabilitu svahů nad Ohří.
železniční most
300.0 m. n.m.
most, zachovalý, nepřístupno, Česká republika, Ústecký kraj, Klášterec nad Ohří, Klášterec nad Ohří
Most postaven s prodloužením hlavní trati Buštěhradské dráhy do Chebu (1870). Aby mohly být obě ocelové konstrukce stejně dlouhé odtesána levobřežní skála. Při elektrisaci trati (2005) byla na původní spodní stavbu osazena nová nosná spřažená konstrukce.
železniční most
350.0 m. n.m.
most, chátrající, nepřístupno, Česká republika, Středočeský kraj, Němčice, Němčice
Pětipolový železniční most byl vystavěn italskými stavaři mezi lety 1901–1902. Velmi silně jej poznamenala II. světová válka, stejně jako trať. V poválečné době byly kolejnice vytrhány, pražce spáleny a trať zaniká po roce 1970 napuštěním Želivky.
železniční most
264.0 m. n.m.
most, chátrající, nepřístupno, Česká republika, Liberecký kraj, Zahrádky, Zahrádky
Most nad údolím Robečského potoka v lokalitě Karba na severozápadním okraji Zahrádek. Součást Severočeské transversální dráhy, otevřené 1898 společností Ústecko-teplické dráhy. Dodnes původní ocelová konstrukce, doplněná třemi kamennými klenbami.
železniční most
most, zachovalý, volně přístupno, Česká republika, Vysočina, Jihlava, Jihlava
Kamenný obloukový viadukt, postaven v letech 1886–1887. Původně byl celý kamenný, s oblouky o rozpětí 10 metrů. Ještě před počátkem 20. století byla jeho střední část nahrazena ocelovou příhradovou konstrukcí s horní mostovkou.
železniční most
217.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Česká republika, Středočeský kraj, Neratovice, Neratovice
Most na trati Turnov - Kralupy nad Vlt. z ocelových příhradových konstrukcí na kamenných pilířích v korytě a opěrách na březích. V provozu od r. 1865, 28. 7. 1866 vyhozen do povětří, aby bylo zabráněno dopravě pruských vojenských transportů. Dnešní konstrukce pochází z počátku 90. let 20. století.
železniční most
250.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Česká republika, Středočeský kraj, Noutonice, Noutonice
Železniční most postaven r. 1873 na trati č. 121 Hostivice – Podlešín. Most je dvouobloukový, s 12 m vysokým středním pilířem, postaven z lomového kamene s pískovcovými klenáky. Most je mírně zakřiven a trať na mostě klesá, proto je výška proměnlivá, uprostřed cca 19 m. Opraven v roce 2005.
| |