Pondělí, 18. leden 2021. Svátek slaví Vladislav, zítra Doubravka

Hledání turisticky zajímavých míst

Klíčové slovo
Hledání podle klíčového slova.

Počáteční písmeno
Země
Typ místa
Stav místa
Přístupnost místa
Služby spojené s místem


Klíčové slovo

Hledání podle klíčového slova.

Počáteční písmeno

Země

Typ místa

Stav místa

Přístupnost

Služby

Nastaven filtr
Zrušit filtr
most
Nechtěli jste spíše vypsat seznam všech mostů?
Nalezeno celkem 186 záznamů, 11 / 13 stran, vyhledáno za 0.96 sec
 empírový most
422.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Horní Nerestce
Tříobloukový kamenný most přes říčku Skalici z roku 1814. Na soklech stávalo 8 barokních soch světců( dnes uloženy v Čimelicích). Problémem mostu je betonové omítka, podemletý jeden pilíř a narušené kapsy pro nálože sloužící ke zničení mostu. Původně vydlážděn kostkami, dnes asfaltový.
 kamenný most
228.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Olomoucký kraj, Ústín
Unikátní kamenný most vystavěn v první polovině 18. století. Boční strany mostu zděné, vrchní část tvoří břidlicové desky. Most o jediném půlkruhovém oblouku je chráněnou technickou památkou.
 kamenný most se sochami světců
218.0 m. n.m.
most, chátrající, volně přístupno, Olomoucký kraj, Dobromilice
Kamenný silniční most minimálně z 16. stol. přes říčku Brodečku. Osazen sochami sv. Jana Nepomuckého a sv. Jana Sarkandera z 1. pol. 18. stol.
 kamenný most
637.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Vysočina, Herálec
Kamenný most přes Svratku vystavěn r. 1856 v místě dřevěného předchůdce. Most ze tří oblouků, 17 m dlouhý, 5 m široký a 4 m nad hladinou řeky. Pilíře z pískovce, oblouky a parapety z lomového kamene, parapety kryty kamennými deskami. U mostu kámen označující hranici mezi Čechami a Moravou.
 železniční most
250.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Noutonice
Železniční most postaven r. 1873 na trati č. 121 Hostivice – Podlešín. Most je dvouobloukový, s 12 m vysokým středním pilířem, postaven z lomového kamene s pískovcovými klenáky. Most je mírně zakřiven a trať na mostě klesá, proto je výška proměnlivá, uprostřed cca 19 m. Opraven v roce 2005.
 kamenný most
209.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Tmáň
Kamenný most pochází z poloviny 19. století. Nad vrcholy kleneb jsou čtyři kamenné chrliče. Nad středním pilířem bývala na jedné straně socha sv. Jana Nepomuckého a na druhé litinový kříž. Po jejich opravě v roce 1993 byly oba artefakty vandalsky zničeny. Most od r. 1968 v seznamu památkové péče.
 kamenný most
183.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Ústecký kraj, Budyně nad Ohří
Barokní most z let 1770-1773. Most osazen plastikami Krista na kříži a sv. Karla Boromejského od B. Edera. Most i plastiky silně poškozeny projíždějícími tanky a nákladní mi vozy, zejména v letech 1968-1988. Most i sochy opraveny v roce 1996. Sochy se však již na své původní místo nevrátily.
 opevněný kamenný most
2.0 m. n.m.
Warkworth
most, zachovalý, volně přístupno, Spojené království, Anglie
Zachovalý opevněný most ze 14. století. Dva široké oblouky spočívají na centrálním pilíři. Na jižní straně mostu stojí obranná věž. V celé Británii jsou dnes takovéto mosty jen dva. Dopravě sloužil do roku 1965.
 kamenný most
345.0 m. n.m.
most, zřícenina, volně přístupno, Liberecký kraj, Návarov
Zřícenina kamenného mostu vystavěného roku 1766 na místě původního, již nevyhovujícího dřevěného mostu. Most měl originálně deformované oblouky, které vybíhaly ze středového pilíře a které se zřítily v roce 1955. Na mostě byla socha sv. Jana Nepomuckého.
 Ponte Vecchio
Starý most, Firenze/Florencie
most, zachovalý, volně přístupno, Itálie, Toskánsko
Most byl postaven r. 1345 na místě staršího mostu zničeného povodní. Most lemují krámky a nad nimi prochází Vasariova chodba, kterou nechal postavit Cosimo I. Jako jediný most ve Florencii nebyl za II. světové války zničen. Dne 4. listopadu 1966 most poškodila povodeň.
 barokní most
586.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Moravskoslezský kraj, Dolní Moravice
Barokní most přes Moravici pochází přibližně z pol. 18. století. Jde o dvouobloukový most z neopracovaného lomového kamene označovaný jako most švédského typu. Výjimečnost mostu spočívá ve výrazném vyklenutí mostovky. Původně most bez zábradlí, dnes je na mostě novodobé řetězové zábradlí.
 Old Red Iron (Bridge)
5.0 m. n.m.
most, chátrající, volně přístupno, Irsko
Opuštěný železniční most z roku 1906 na bývalé železniční trati Waterford – Dungarvan – Mallow. Místo železniční nehody v roce 1945. Od roku 1987 nepoužíván. Jedno mostní pole odstraněno pro uvolnění říční dopravy.
 kamenný most
353.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Pardubický kraj, Osík
Kamenný silniční most. O jeho stáří nenalezeny spolehlivé doklady. Ve střední části mostu jsou proti sobě sochy sv. Antonína Paduánského a sv. Václava. Most je dlouhý 15 metrů, široký 5,85 metru, průměrná výška 0,9 metru, mostní oblouk má rozpětí 7,85 metru. Výška nad hladinou říčky 4,65 metru.
 Trojský most
190.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Hl.m.Praha, Praha 7-Troja
Vzhledově atraktivní Trojský most z let 2010-2014 je nejnovějším mostem v Praze. Jde o síťový obloukový most s dolní mostovkou pro silniční i tramvajovou dopravu. Je 262 m dlouhý a 36 m široký o rozpětí oblouku hlavního pole 200,4 m. Do šířky řeky nezasahuje žádný pilíř.
 Iron Bridge
51.0 m. n.m.
Ironbridge
most, zachovalý, volně přístupno, Spojené království, Anglie
Nejstarší ocelový most na světě o délce 30 m otevřen 1. ledna 1781. Památkově chráněn od r. 1934. Mostní clo zrušeno v r. 1950. Od r. 1986 součástí památky UNESCO Ironbridge Gorge.