úterý, 1. prosinec 2020. Svátek slaví Iva, zítra Blanka

Hledání turisticky zajímavých míst

Klíčové slovo
Hledání podle klíčového slova.

Počáteční písmeno
Země
Typ místa
Stav místa
Přístupnost místa
Služby spojené s místem


Klíčové slovo

Hledání podle klíčového slova.

Počáteční písmeno

Země

Typ místa

Stav místa

Přístupnost

Služby

Nastaven filtr
Zrušit filtr
most
Nechtěli jste spíše vypsat seznam všech mostů?
Nalezeno celkem 186 záznamů, 1 / 13 stran, vyhledáno za 0.1 sec
 Pelíškův most
320.0 m. n.m.
most, zaniklý, volně přístupno, Středočeský kraj, Pelíškův Most
Dřevěný krytý most přes Sázavu, ze kterého zbyly na březích kamenné pilíře. Přesné datum postavení Pelíškova mostu není známo. Jediné známé vyobrazení je z roku 1753. Zanikl po povodních v roce 1845 a již nebyl obnoven. Most byl předmětem mnoha svárů mezi majiteli přilehlých pozemků.
 řetězový most
most, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Stádlec
Jediný řetězový most v Evropě v empírovém slohu postavený r. 1848, podle plánů Ing. B. Schnircha a Ing. Gassnera, byl na současné místo po kouskách přenesen z Podolska v letech 1960-1974.
 U tří mostů
most, zachovalý, volně přístupno, Středočeský kraj, Oskořínek
Tři mosty v těsné blízkosti přes potok Ronovka. Železniční, kamenný pro polní cestu a další pro již zrušenou řepařskou železnici s vysokým náspem.
 most u Borovska
most, zřícenina, nepřístupno, Středočeský kraj, Borovsko
Nevyužitý, vodní nádrží Švihov téměř zatopený dálniční most stavěný v letech 1939-1942 a 1945-1950 stavební firmou J. Domanský z Prahy. Zkolaudován roku 1952, ale nikdy neuveden do provozu.
 dvoupatrový most
430.0 m. n.m.
most, zachovalý, volně přístupno, Olomoucký kraj, Jívová
Dvoupatrový most. První patro překonává potok a po jeho mostovce vede silnice, která je přemostěna druhým patrem se železniční tratí.
 Ronovský most
most, chátrající, volně přístupno, Vysočina, Ronov nad Sázavou
Renesanční kamenný most byl postaven pravděpodobně v 16. století. Most se třemi oblouky o délce 32 m, který je chráněný jako kulturní památka ČR, na jaře r. 2012 zle poškodily ledové kry. Po stržení nestabilního zdiva byla postavena provizorní lávka pro pěší, rekonstrukce je naplánovaná na r. 2013.
 most se sochou sv. Jana Nepomuckého
217.0 m. n.m.
most, nepatrné zbytky zdí, volně přístupno, Olomoucký kraj, Olšany u Prostějova
Most byl vybudován zřejmě v l. 1727-1740 v rámci výstavby císařské silnice. První důkaz o jeho existenci pochází z I. vojenského mapování. Přesnější podoba mostu je známa až z let 1824–1836. Na jeho místě je dnes betonový most z r. 1931. Zachovala se pouze socha sv. Jana Nepomuckého z r. 1711.
 Podolsko
most, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Podolsko
Silniční most přes řeku Vltavu nahradil starý řetězový most z r. 1848. Nový most byl postaven v l. 1938–1942 podle projektu architektů V. Janáka, J. Brebery, L. Pacholíka a ing. J. Blažka. Býval největším mostem Evropy a získal řadu ocenění. R. 1960 byl před napuštěním Orlické přehrady zpevněn.
 románský most
most, nepatrné zbytky zdí, volně přístupno, Hl.m.Praha, Praha 2-Vyšehrad
Pozůstatky románského mostu na Vyšehradě, který byl postaven koncem 11. stol. za vlády krále Vratislava. Můstek byl součástí vyšehradského opevnění (Vyšehrad byl v 10. a 11. stol. sídlem českých panovníků) a spojoval knížecký a královský okrsek s románskou bazilikou. Je postaven z opuky.
 Karlův most
most, zachovalý, volně přístupno, Hl.m.Praha, Praha 1-Staré Město
Karlův most dal postavit císař Karel r. 1357. Stavbu vedl Petr Parléř. Dokončen byl r. 1402. Je 515 m dlouhý a má 16 mostních oblouků. Sochařská výzdoba 31 plastik vznikala v letech 1657-1938.
 Kamenný most
most, zachovalý, volně přístupno, Jihočeský kraj, Písek
Nejstarší dochovaný most v Čechách, po pražském Juditině 2. kamenný most u nás. Poprvé písemně zmíněn až r. 1348. Postaven byl na příkaz Přemysla Otakara II. jako součást Zlaté stezky. V 18. st. byl vyzdoben barokními sochami. Věžové brány zanikly.
 Juditin most
most, nepatrné zbytky zdí, přístupno příležitostně, Hl.m.Praha, Praha 1-Staré Město
Pozůstatky kamenného mostu, který nahradil starší dřevěný most (zmiň. r. 935, zničen povodní cca r. 1157). Byl postaven kolem r. 1167. Most chránily dvě věže (románská Malostranská byla starší než most). R. 1342 se při odchodu ledů ze dvou třetin zřítil a musel být nahrazen novým Karlovým mostem.
 kamenný most
most, zachovalý, volně přístupno, Vysočina, Žďár nad Sázavou-Zámek
Barokní kamenný most byl postaven r. 1761. Stavbu inicioval blízký klášter, k němuž most zajistil hlavní přístupovou cestu. Inspirací při stavbě byl Karlův most v Praze. Sochami 8 světců nechal most vyzdobit opat Bernard Hennet. R. 2008 byla provedena celková rekonstrukce mostu.
 Stránovský viadukt
most, zachovalý, nepřístupno, Středočeský kraj, Krnsko
Železobetonový viadukt nahradil roku 1924 původní ocelový most přes údolí Strenického (Skalského) potoka. Pilíře a opěry původního objektu jsou zachovány mezi parabolickými betonovými klenbami, v těchto rozměrech použitých v českých zemích poprvé.
 Pražský Semmering
most, zachovalý, volně přístupno, Hl.m.Praha, Praha 5-Hlubočepy
Dvojice památkově chráněných tech. památek – železničních viaduktů – překračujících Prokopské údolí z l. 1870-2 nazývaná „Pražský Semmering“ dle slavnější rakouské tratě. Dnes velmi málo využívaná, nerentabilní trať.