Zatopený lom na těžbu železné rudy z konce 19. století. Lomové dobývání bylo brzy nahrazeno hlubinným dolováním. V roce 1914 měl důl šachtu hlubokou 176 m a dlouhou 700 m. Vytěžená ruda se elektrickou dráhou odvážela do Nučic. Za 1. republiky byla těžba na dole zastavena.
Hlavní obrázek místa
Zatopený důl
© Ladislav Šingovský, 04/2011
Graficke pismenko Zbytky dobývky rudy jsou volně přístupné, avšak průzkum na mnoha místech komplikuje hustý porost. Ležel na jihozápad od obce a náležel k Nučickému revíru. Je tu hezké prostředí a příjemný hostinec. Odtud se vydáme Karlštejnskou ulicí nahoru a za železničním přejezdem se dáme doprava do ulice Na Škrobech. Projdeme kolem zástavby a po chvilce uvidíme po levé straně začátek smrkového lesíka. Sejdeme svah a téměř na začátku narazíme na zatopený důl. Od něj pokračujeme podélnou jámou až na konec, kde si všimneme zbytku nějakého betonového přístřešku. Dál už je jen skládka a pole, přes které to můžeme vzít až na cestu vedoucí do Rudné.
Ladislav Šingovský , 3.4. 2011

    historie

    Koncem 19. a začátkem 20. století přišla do Jinočan těžba železné rudy. Jinočany měly důl zvaný Škroby. Ležel na jihozápad od obce a náležel k Nučickému revíru. Ten patřil Pražské železářské společnosti. Kutat se zde začalo v roce 1845 a těžit od roku 1856. Nejprve to bylo lomové dobývání, ale brzy bylo zahájeno dolování hlubinné. Důlní pole bylo otevřeno jámou v ložisku, dlouhou 165 m s těžním strojem. Největší rozmach těžby železné rudy spadá

    Čerpáno z oficiální internetové stránky obce Jinočany., 2.4. 2011

    Tutistické mapy

    Než vyrazíte, nezapomeňte si přibalit dobrou mapu.

    Turistické mapy KČT 1:50 000

    Edice KLUBU ČESKÝCH TURISTŮ, zpracoval vojenský kartografický ústav Harmanec

    Cykloturistické mapy, Kartografie

    Mapy v měřítku 1:70 000, ve formátu 105x220mm
    technická památka
    terénní náznaky
    volně přístupno
    Česká republika
    Středočeský kraj
     Praha-západ  (PZ)
    Jinočany