staré nádraží Nové Černovice

nádražní budova zaniklé dráhy Brno - Líšeň; Brno - Černovice
Koncové nádraží zaniklé jednokolejné trať z Nových Černovic do Líšně, postaveno v r. 1905. R 1941 trať získala „Společnost brněnských elektrických pouličních drah“ a provozovala na ní do 60. let 20. stol. tramvajovou linku.
Hlavní obrázek místa
nádražní budova zaniklé dráhy
© Milan Caha 05/2010
Graficke pismenko Jednokolejná trať z Nových Černovic (tehdy okrajové části Brna), do tehdy samostatného městečka Líšně byla postavena v roce 1905. Měla délku 6,2 km a první vlak po ní projel 16.7.1905. V Černovicích měla trať vlastní nádražíčko, napojené na kolem vedoucí významnou vlárskou trať spojovací kolejí. V roce 1911 byl vypracován nezrealizovaný projekt prodloužení dráhy o 21 km směrem do Moravského krasu. Na sklonku roku 1941 trať získala „Společnost brněnských elektrických pouličních drah“. V roce 1943 ji elektrifikuje a začleňuje do sítě brněnských tramvají. Po náletu 25.8.1944 byl na ní provoz přerušen. V šedesátých letech byl systém tramvajové ...
Milan Caha (zdroj: wikipedie), 3.6. 2010

    Tutistické mapy

    Než vyrazíte, nezapomeňte si přibalit dobrou mapu.

    Turistické mapy KČT 1:50 000

    Edice KLUBU ČESKÝCH TURISTŮ, zpracoval vojenský kartografický ústav Harmanec

    KOMPASS 1:50 000 (Geodézie ČS)

    Ukončená edice turistických map KOMPASS, 1:50 000, v roce 2006, Geodézie ČS.

    Shocart turistické 1:50 000

    Turistické mapy Shocart 1:50 000.

    Cykloturistické mapy, Kartografie

    Mapy v měřítku 1:70 000, ve formátu 105x220mm

    Turistické mapy 1:50 000, Kartografie

    Nová edice přehledných turistických map 1:50 000 z Kartografie Praha.
    technická památka
    chátrající
    nepřístupno
    Česká republika
    Jihomoravský kraj
     Brno-město  (BM)
    Brno-Černovice