Moje místa 0

staré nádraží Nové Černovice

nádražní budova zaniklé dráhy Brno - Líšeň; Brno - Černovice

Graficke pismenko Jednokolejná trať z Nových Černovic (tehdy okrajové části Brna), do tehdy samostatného městečka Líšně byla postavena v roce 1905. Měla délku 6,2 km a první vlak po ní projel 16.7.1905. V Černovicích měla trať vlastní nádražíčko, napojené na kolem vedoucí významnou vlárskou trať spojovací kolejí. V roce 1911 byl vypracován nezrealizovaný projekt prodloužení dráhy o 21 km směrem do Moravského krasu. Na sklonku roku 1941 trať získala „Společnost brněnských elektrických pouličních drah“. V roce 1943 ji elektrifikuje a začleňuje do sítě brněnských tramvají. Po náletu 25.8.1944 byl na ní provoz přerušen. V šedesátých letech byl systém tramvajové dopravy koncepčně změněn a odpojený úsek trati (Stránská skála – Líšeň) do konce roku 1973 zarůstal. Poté jej pro své potřeby začalo na čas využívat Technické muzeum Brno. Naposled byl použit v roce 1996 a dnes je trať opět nevyužita a chátrá. Staré nádraží v Nových Černovicích od roku 1967 sloužilo zejména jako depo odstavených nákladních tramvajových lokomotiv. Provoz na něm byl definitivně zastaven 30. června 1969.

Text: historie
3.6. 2010 - Milan Caha (zdroj: wikipedie)

tianDe Praha

© Copyright 1995-2019 Hrady.cz (Jiří Čížek), ISSN 1803-0076
, RSS, Vaše oblíbená místa,
Zavřít reklamu