Nejstarší část boleslavské automobilky vznikla jižně od lokální tratě Mladá Boleslav - Stará Paka roku 1898. Dnešní vzhled získala do roku 1912. Původní administrativní budova dnes slouží jako podnikové museum, výrobní haly jako pomocné provozy.
Hlavní obrázek místa
Bývalé ředitelství od jihu
© Ivan Grisa 10/2009
Graficke pismenko Bývalá továrna Laurin a Klement se nachází pod křižovatkou ulic, pojmenovaných po zakladatelích firmy. Parkování za poplatek, od železniční stanice Mladá Boleslav město a autobusového nádraží pár desítek metrů směrem k centru města.
Ivan Grisa, 31.10. 2009

    historie

    Továrna Laurin a Klement v Mladé Boleslavi
    Knihkupec Václav Klement a zámečník Václav Laurin se spojili roku 1895, aby začali vyrábět české motocykly. Z pronajaté dílny se roku 1898 přesunuli do vlastního závodu, postaveného na tehdejším severním okraji města. O sedm let později získala železniční napojení z nádraží nové lokální trati Mladá Boleslav - Stará Paka (dnes Mladá Boleslav město). Podnik se postupně rozšiřoval, nejprve směrem k silnici do Kosmonos (dnes Václava Klementa), podél

    Ivan Grisa, dle H. Hlušičková a kol., Technické památky v Čechách, na Moravě a ve Slezsku, II. díl, Libri 2002, 31.10. 2009

    Tutistické mapy

    Než vyrazíte, nezapomeňte si přibalit dobrou mapu.

    Cykloturistické mapy, Kartografie

    Mapy v měřítku 1:70 000, ve formátu 105x220mm

    Turistické mapy 1:100 000, Kartogradie

    Edice Kartografie
    technická památka
    zachovalý
    přístupno v návštěvních hodinách
    Česká republika
    Středočeský kraj
     Mladá Boleslav  (MB)
    Mladá Boleslav