Ocelový železniční most, druhý nejstarší železniční most přes Vltavu na území Prahy. Postaven v l. 1871–72 jako jednokolejný, na dvoukolejný přestavěn v l. 1900–01. Má tři pole s rozpětím 69,9 m, jeho šířka je 8,1 m.
Hlavní obrázek místa
© Milan Caha 08/2009
Graficke pismenko Vyšehradský železniční most je druhým železničním mostem přes Vltavu na území Prahy. V době svého vzniku v letech 1871–72 spojoval původně jednokolejný ocelový most nádraží Františka Josefa (nynější Hlavní) a Západní nádraží (nynější Smíchovské). Most je dílem mostárny Harkort v Duisburgu. Šířka starého mostu byla 4,3 m. Zpočátku sloužil jen nákladní dopravě, osobní doprava po něm začala jezdit v roce 1888. Stará mostní konstrukce byla snesena a most byl přestavěn na dvoukolejný v letech 1900–01, po obou stranách byly přidány chodníky pro pěší. Na přestavbě se podílely Českomoravské strojírny, firma Bratří Prášilové a Rustonova strojírna. Montáž tehdy proběhla ve třech dnech. Nový most má tři pole s rozpětím 69,9 metrů, jeho šířka je 8,1 metrů.
Milan Caha (zdroj: Růžena Baťková a kol.: Umělecké památky Prahy, Nové Město a Vyšehrad, Academia, Praha 1998), 22.8. 2009

    Tutistické mapy

    Než vyrazíte, nezapomeňte si přibalit dobrou mapu.

    Turistické mapy KČT 1:50 000

    Edice KLUBU ČESKÝCH TURISTŮ, zpracoval vojenský kartografický ústav Harmanec

    Cykloturistické mapy, Kartografie

    Mapy v měřítku 1:70 000, ve formátu 105x220mm
    most
    zachovalý
    volně přístupno
    Česká republika
    Hl.m.Praha
     Hl.m.Praha  (AB)
    Praha 2-Vyšehrad