Ocelový železniční most, druhý nejstarší železniční most přes Vltavu na území Prahy. Postaven v l. 1871–72 jako jednokolejný, na dvoukolejný přestavěn v l. 1900–01. Má tři pole s rozpětím 69,9 m, jeho šířka je 8,1 m.
Hlavní obrázek místa
© Milan Caha 08/2009
Graficke pismenko Vyšehradský železniční most je druhým železničním mostem přes Vltavu na území Prahy. V době svého vzniku v letech 1871–72 spojoval původně jednokolejný ocelový most nádraží Františka Josefa (nynější Hlavní) a Západní nádraží (nynější Smíchovské). Most je dílem mostárny Harkort v Duisburgu. Šířka starého mostu byla 4,3 m. Zpočátku sloužil jen nákladní dopravě, osobní doprava po něm začala jezdit v roce 1888. Stará mostní konstrukce byla snesena a most byl přestavěn na dvoukolejný v letech 1900–01, po obou stranách byly přidány chodníky pro pěší. Na přestavbě se podílely Českomoravské strojírny, firma Bratří Prášilové a Rustonova strojírna. Montáž tehdy proběhla ve třech dnech. Nový most má tři pole s rozpětím 69,9 metrů, jeho šířka je 8,1 metrů.
Milan Caha (zdroj: Růžena Baťková a kol.: Umělecké památky Prahy, Nové Město a Vyšehrad, Academia, Praha 1998), 22.8. 2009
    Základní informace místa
    ID místa: 8163
    Typ místa: most
    Stav místa: zachovalý
    Přístupnost: volně přístupno
    Odkaz: http://www.hrady.cz/?8163
    Uveřejněno: 10.9.2009
    Geolokace místa
    WGS84   N 50° 04' 01.04"
    E 14° 24' 48.43"
    Země: Česká republika
    Kraj: Hl.m.Praha
    Okres:  Hl.m.Praha  (AB)
    Obec: Praha 2-Vyšehrad
    Facebook TwitThis Google MySpace Live Digg

    Upravit informace
    Zavřít reklamu