Omlouváme se, provoz serveru Hrady.cz je z důvodu vnitřních chyb omezen. Na chyby nebo omezení narazíte na různých stránkách.

Graficke pismenko Unikátní, poslední řetězový most v Evropě, postavený v empírovém slohu u obce Podolsko na silnici mezi Pískem a Táborem v letech 1847-1848 stavitelem Vojtěchem Lannou z Českých Budějovic podle plánů ing. Schnircha a ing. Gassnera.

 
Graficke pismenko Na svém původním místě stával 113 let až do roku 1960, kdy bylo rozhodnuto o napuštění Orlické přehrady. Pro jeho záchranu se rozhodlo, že bude přemístěn a jako nejvhodnější lokalita z třinácti navržených bylo vybráno místo mezi Stádlecem a Dobřejicemi. Bylo nutné přenést 2000 kamenných a 1100 ocelových částí.
 
Graficke pismenko Základní nosnou konstrukcí mostu jsou čtyři řetězy uspořádané ve dvou dvojicích. Řetězy jsou uloženy na dvou kamenných branách o půdorysu 4 x 9 metrů. Délka mostu od kotevních bloků je 157 metrů, šířka šest metrů. Železné části mostu váží přibližně 100 tun.
 
Graficke pismenko V roce 1959 vyhlášen národní technickou památkou. Maximální hmotnost vozidla je 1,5t.
 
Graficke pismenko TIP: Zkuste si když jede auto, tak si lehnout na záda a nechat se unášet. :-)

Text: turistické
28.5. 2002 -

tianDe Praha

© Copyright 1995-2019 Hrady.cz (Jiří Čížek), ISSN 1803-0076
, RSS, Vaše oblíbená místa,
Zavřít reklamu