Při napojení přestavěné lánské koněspřežky na Severní státní dráhu (1868) bylo nutno projít jižním okrajem Stromovky. Buštěhradská dráha tento problém vyřešila krátkým tunelem (prvním v dnešní Praze), nad kterým stojí bývalý strážní domek.
Hlavní obrázek místa
Západní (horní) portál tunelu a strážní domek z Korunovační ulice
© Ivan Grisa, 03/2009
Graficke pismenko Tunel se nachází v jižní části Stromovky, přístupný je z ulice Nad Královskou oborou. Nejbližší zastávka MHD Letenské náměstí, odtud Čechovou ulicí k severu. Oba portály viditelné z parkových cest, nepřístupné.
Ivan Grisa , 7.3. 2009

    historie

    Nejstarší železniční trať na území dnešní Prahy, koněspřežka do Lán, končila na nádraží Bruska (dnes Praha - Dejvice). Poté, co tuto trať převzala Buštěhradská dráha a přestavěla ji na parní provoz, snažila se ji napojit na síť dalších společností. Nejbližším možným místem byly Bubny, kudy procházela trať Severní státní dráhy. Roku 1868 byla dostavěna krátká, ale technicky náročná spojka a vznikla i železniční stanice Bubny. Průchod jižním

    Ivan Grisa, 7.3. 2009

    Tutistické mapy

    Než vyrazíte, nezapomeňte si přibalit dobrou mapu.

    Turistické mapy KČT 1:50 000

    Edice KLUBU ČESKÝCH TURISTŮ, zpracoval vojenský kartografický ústav Harmanec

    Cykloturistické mapy, Kartografie

    Mapy v měřítku 1:70 000, ve formátu 105x220mm
    technická památka
    zachovalý
    nepřístupno
    Česká republika
    Hl.m.Praha
     Hl.m.Praha  (AB)
    Praha 7-Bubeneč