Omlouváme se, provoz serveru Hrady.cz je z důvodu vnitřních chyb omezen. Na chyby nebo omezení narazíte na různých stránkách.

Komentáře, diskuse

Vložit nový komentář

Pokud se chcete pochlubit svými obrázky, vkládejte je do vlastní galerie u tohoto místa.

reagovat, odpovědět27.12.2015 16:20 znachy
Současný stav - prosinec 2015
Ahoj, tvrz jsem navštívil dnes těsně před koncem roku 2015, při trochu netypických prosincových teplotách pohybujících se okolo 10 stupňů. Naposledy jsem zde byl někdy před 20 lety a musím říct, že stav tvrze se hodně změnil k horšímu. Areál je zaplevelen náletovými dřevinami, které zakrývají zbytky zdiva. Jsou zde pozůstatky několika budov včetně sklepů a hranolovité věže se zbytky lešení. Vše je v naprosto katastrofálním stavu bez jakýchkoli náznaků, že by zde v minulosti došlo alespoň k pokusu o záchranu. Areál slouží ovcím k přenocování a pastvě, ale alespoň je volně přístupný.
reagovat, odpovědět4.3.2012 05:00 Ludmila
Sdeluji vsem, kdo tu nadavate na pana Borivoje,
ze tvrz definitivne opustil a ta je ted v dalsich soukromych rukach. Takze az budete mit potrebu nadavat na majitele tvrze, neuzivejte jeho jmeno.
reagovat, odpovědět7.1.2012 18:56 m.n.steiner
Obrana pána z Pasovar
Amatérsky fotím tvrze,hrady a zámky.Jen tak pro sebe.Navštívit Pasovary jsem měl také v plánu,ale po přečtení zdejších příspěvků od toho zatím upustím.Na majitele Pasovar se za jeho (údajnou) nerudnost nezlobím a chápu jej.Je to jeho objekt,jeho pozemek a je jeho věcí zda tam turisty(často tedy spíše vandaly-jen těch ohništ co je na našich zříceninách)pustí,či nepustí.V postupném opravování tvrze mu přeji úspěch.Martin Novák,Plzen.
reagovat, odpovědět27.3.2011 22:06 Gabriela
Výlet 27.3.2011
Dnes 27.Března 2011 v neděli kolem poledne.A v žádném případě nesouhlasím s tvrzeným někdejších pisatelů na teto stránce.Když jsme po delším hledání zříceninu našly,nečekalo nás nic jiného než jakýsi shnilý plot s nápisem "Vstup zakázán střeženo MNOU" S takovým to přivítání jsme nepočítaly a ba dokonce předčilo naše očekávání.Tvrz kdysi musela byt majestátní sídlo a dnes mi připadá že je to jen hromada rozpadlého zdiva.Můj názor je ten že kdyby pan "Bořivoj" zkusil požádal o dotaci,tak na to není alespoň sám.A Tvrz by se mohla alespoň zakonzervovat.V žádném případě nechci podporovat pouštění cizích lidí (návštěv) na soukromí pozemek,ale ani na Google není psáno,že jde o zříceninu v soukromém vlastnictví.Poklidná nedělní procházka se tak může změnit v poměrně traumatizující zážitek pro naše děti.
reagovat, odpovědět15.5.2010 22:37 FZ
tvrz...
Tak jsem pronikl před týdnem do tvrze (bráněné pouze zuboženými ovcemi, o které se nikdo hodně dlouho nepostaral) a destrukce pokračuje plným tempem vpřed a do několika let tam nebude už NIC. Bordel jak u cikánů, od zimy tam zjevně nikdo nebyl. Jakési opravy probíhají na věži, ale nejsem si jist, zda se tak děje se souhlasem NPU, respektive pochybuji, že by něco takového schválili, že k tomu je adekvátní SHP, a že existuje projekt opravy. Lešení, které nevidělo bezpečnost práce. Pochybení je tam víc než dost, tak tam pošlu pracovníky památkové péče, aby to tam zkontrolovaly.
reagovat, odpovědět31.7.2010 16:59 Filip
Zdar navstevniku,ano souhlas se vsim co pises!!!!!!!!!!!!!!Hodte na toho vola sit a zaryglujte ho do te nejtemnejsi kopky!!!!!!!Jak takovu svinu moze zem nosit!!!Ochranari i pamatkari mezmuzou nic ale ja osobne mu klidne rozbiju drzku-i oplocenou jako ma "svou"usedlost!!!!!!!!!!Filip
reagovat, odpovědět18.4.2010 20:47 Filipes
Pasovary
Včera jsme s přitelem byli v Pasovarech.No hrůza děs masakr!!Pane Bože jak muže takoveho vola zem nosit!!!!Bordel jak u cigánů na dvore!!!!!!O nějakých opravách neni řeči a že tam bydli???!!!!!CHECHE!!!To je přikrytý tím bordelem co tam má?!!Asi tou vanickou z pozinku.Hodte na toho vola sit!!!!RROSIM!!!!Je neuvěřitelne že muže mit tak krásnou památku v rukou pako jménem Bořek!p.s.A ten jeho kamoš co ho obhajuje by měl přestat hulit!Asi má pěkne svinstvo!!!
reagovat, odpovědět19.6.2009 17:22 Ingáč
socialistické myšlení
Dovolte abych v krátkosti reagoval na rozlobené fňukání neuspokojených návštěvníků tvrze v Pasovarech. Rád bych upozornil na demagogii představy, že kulturní památka musí být nutně i turistickou atrakcí, mám dojem že v mnohém z nás přežívá cosi z doby socialismu, kdy všechno bylo všech. To že nějaká stavba vykazuje určité kvality a je pro ně zapsána na seznam kulturních památek především znamená že jí stát zaručuje určitou ochranu. Není zde vůbec řeč o tom, že ji vlastník musí zpřístupnít veřejnosti. V tomto směru tudíž není rozdíl mezi tvrzí a třeba vaším rodinným domkem či bytem. U jiných památek je to naprosto samozřejmé a nikoho to nezlobí. Úplně chápu touhu Bořivoje pořídit si vlastní tvrz, nestát se turistickým průvodcem, jen se v ní prostě zavřít a pomalu si ji třeba pro vlastní potěchu opravovat. Podle platných zákonů na to má plné právo, přesto občas když má volno a náladu někoho provede. Jenže zájemců je příliš. O víkendu každou chvíli někdo, někteří ignorují hranice jeho soukromí, jiní mu ve své nevědomosti zdupají louku kterou chtěl sušit na seno. Těžko se pak zlobit, že je na potkání trochu nerudný. Pro ty, kteří toto nedovedou pochopit, bych měl návrh: zveřejněte zde svou adresu, a já vám budu v pravidelných intervalech (nejlépe několikát za den) zvonit u dveří a dožadovat se vstupu do vašeho obýváku. Uvidíme jak dlouho dokážete být nad věcí a s úsměvem mne budete zvát dovnitř.
Bořivojův kamarád.

reagovat, odpovědět15.5.2010 23:24 FZ
Projevem socialistické myšlení je nechat chátrat památku, kterou by jiný rád opravil, jak se tomu děje na nedaleké tvrzi Tiché a mnoha jiných. Od mé poslední návštěvy před 13. lety zmizelo v rozvalinách více jak 50% zdiva a opravy, které tam proběhli odpovídají sotva 2 měsícům intenzivní práce... kulturní památka NENÍ dětské hřiště na středověk a když si onen majitel chce hrát na zemědělce 13. století, tak ať si postaví zemnici někde na poli! Tvrze vlastnila šlechta a jejich údržba i oprava vyžaduje finanční prostředky, které primitivní středověké zemědělství neposkytuje.
reagovat, odpovědět2.6.2009 11:56 Radek Petroušek
Pasova a Bořivoj
Přečetl jsem si příspěvky všech lidí a myslím, že od té doby se vše změnilo. Byli jsme tam v neděli to nepomohlo, tak na neděli zapomeňte. Jelikož jsem slušný člověk, tak se o něm bud vyjadřovat slušně, ale řečeno je to idiot. Povídaní o tom, že se někdo stará o zříceninu a kolik ho to stoji a jak on se stará a ostatní ne, je pěkna zhovadilost. Kdyby nás tam pustil i zamalý příspěvek na opravu, neměl bych proti tomu nic. Když si pořídím zříceninu tak je jasný, že jí musím opravit a přivézt pytle cementu na opravu, byla to jeho volba tak ho nelitujte. A že by sním byla domluva v jeho přítomnosti, že by tě tam pustil tak na to taky zapomeňte. Spís slušně nám bylo řečeno vyfotit si to z cesty( z ketré není nic vidět), vypadni z louky a neotravuj. Je hezký, že to opraví, ale kdo to uvidí? My jsme žadnou nabídku táboráku nedoobdželi a ani by jsme ji nepřijali. A to jsme ho prosili jen o pár fotek a že vypadnem. Tak nám řekl, že na netu je fotek dost. Už jste někdo byl u moře dle katalogu? Ano je to jeho pozemek a je to jeho právo pustit či nepustit, ale když už jsi to bral tak mohl počítat s tím, že mu tam budou chodit lidi. Když si někdo pořídí dejme tomu kulturní pamatku i klidně zbořenou, tak se nemůže divit, že tam má lidi. Od malička jsme chodil na zříceninu hradu Pořešín a že by jsme jí ubližovali tak to ne. Jediné co jí ubližuje je zub času a to se zříceninám stává. Myslím, že mu trošku hráblo i to jeho jméno trochu naznačuje, že si tu chce na něco hrát. Popravdě řečeno, když to nemůže nikdo vidět, tak to může klidně spadnout. Jestli smenou někdo nesouhlasí, rád se sním k pasovarům vydám z nova a může si to vyzkoušet. Jinak nesoudím, ale používám zdravý rozum.
reagovat, odpovědět2.6.2009 11:27 Petr Čutka
Pasovary
1.6.2009 jsme byli navštívit Pasovary. Nemá cenu, aby jste tam chodili, protože blíže než z cesty se dál nedostanete. Pan Bořivoj Stamberk si z toho děla nepřístupnou oblast a nikam Vás nepustí. Na hranicích pozemku jsou nahazené klestí do výse dvou metrů, které je propleteno mezi stromy a vsude cedele vstup zakázan. Popravdě ani řeč s ním nebyla dobrá, že by si tu chtěl hrat někdo na knížete?
reagovat, odpovědět1.4.2009 22:28 JIRA
Něco k panu domácímu a vztahu k nemovitosti
Zdravím,
před čtyřmi lety jsem měl tu možnost tvrz najít. Byl jsem tam se ženou a tříletou holkou která má ráda mé výlety a zakončení nějakým tajemstvím. To samozřejmě tvrz je. Při příchodu k místu jsem si všiml jak nás cestou někdo pozoruje v křoví. Pár fotek z povzdálí jsem pořídil a tak trochu se strachem o rodinu se raději otočil pomalu zpět. Ještě jsem navštívil okolní zbořenou vesnici a tam se setkal s tímto jak ostatní říkají "podivínem". Má svérázné názory jak jsem četl o špinavých hadrech a práci. Ale teď tu pravdu kterou jsem slyšel já. Za prvé touha mít svůj hrad má lecterý snílek. On ho získal jako dar od nějaké paní co jí to vrátili v restituci. Takže nebýt jeho a pát pytlů cementu restituentovi by se to rozpadlo úplně. Jako době nedávno minulé. A to co mi nakonec povídal o tom že každá noha uvolní jeden kámen denně a kdo ho vrátí??? Tak přátelé suďme. Na druhou stranu se mu nedivím. A to tu před pár lety žila nějaká sekta... Dostal jsem také nabýdku večerního táboráku,povídání o okolí a životě ale něco za něco. Je to drsné ale máme dvacáté první století.... Nemít své starosti s bydlením klidně bych takovou robinsonádu přijal a popravdě když jsem to povyprávěl po známích nebyl bych sám. To by byl zajímavý projekt pro domácího... No ne? A ještě ke kulturnímu dědictví... Mám díky mé babi přes stopadesát let starou chalupu kus odtud. Udrřet jí stylovou dá velkou práci a úsilí. A to se to místo kde stojí jmenuje podle zakladatele vesničky který žil v té chalupě. Dnes tu stojí pouhé tři statky... Jen tři. A kus od nás není celá vesnice! Tak ať se pán stará a to že je nerudný to chápu,každý týden odvážet pytel odpadků a přivážet pytle s cementem a ještě se dělit s vandali kteří jsme někdy i nechtěně i my není jednoduché. Potkávám toho pána párkrát do roka v Českém Krumlově a vždy se pozdravíme. Je to normální člověk který možná svým zjevem nevypadá jako my turisti s šusťákách a trekových botech ale on se stará.My moc ne...
reagovat, odpovědět12.3.2009 03:54 Ludmila
Vsichni nadavate na majitele pana Borivoje
Vy byste taky kazdeho, kdo jde kolem a chce se jit podivat do Vaseho domu, treba jakou mate loznici, pustili dovnitr ? Tvrz je v soukromem majetku. Majitel ji zacina udrzovat, i kdyz mu nikdo neprispeje ani korunou na nutne opravy. Kdyby se kazdy, kdo chce tvrz navstivit, choval slusne, jiste by nebyl problem si udelat par fotek a dostat se za oploceni se souhlasem a v pritomnosti majitele.
reagovat, odpovědět19.1.2009 15:46 Zdeněk
moje zkušenost
S manželkou a dětmi jsme přišli k bráně. Neodvažovali jsme se vstoupit, tak jsme šli jen podél plotu a dívali se. I to však stačilo majiteli, aby na nás začal být neurvalý. Je to hulvát. Tolik naše zkušenost.
reagovat, odpovědět26.7.2008 16:51 Honza
Památku pohlcuje roští
Je to pěkná zřícenina, bohužel mnohem více zarostlá než je patrno na fotografiích. Bezprostřední okolí pozemku na kterém se zřícenina vyskytuje je z části \\\"ohrazeno\\\" rostlinným odpadem (suchými větvemi, a tak). Na první pohled neudržovaná vegetace v okolí bohužel tento klenot asi brzy zcela pohltí. Nicméně přeji majiteli dostatek elánu v \\\"údržbě\\\" památky, snad na to bude stačit.
reagovat, odpovědět24.7.2008 12:03 zvědavec
Pan Bořek
Prosím Vás, neznáte někdo spojení na tohoto pána. Někde jsem četla, že tam pouští jen v neděli, nevím proč. Každému to nevyjde a pak je zklamán, že si toto opravdu hezké místo nemohl prohlédnout.
reagovat, odpovědět30.12.2007 18:29 Petr
Vlastnik tvrze
Musim rict ze vlastnik je fakt magor. Nikoho tam nepusti, osvojil si pravo urcovat kdo muze dovnitr a kdo ne. Hlida si to tam jako kdyby tam mel byt zlaty poklad. Docela me otravil na to ze jsem tam jel az z Prahy. Pritom jsem si chtel udelat jenom par fotek, nemam v umyslu nic nicit, ani si neco brat s sebou.
reagovat, odpovědět3.5.2008 23:30 chládek
My jsme tam jeli až z Břeclavi a mám stejný pocit, objekt jako by vystoupil z Vláčilova Údolí včel a nic. Škoda.
reagovat, odpovědět17.10.2007 11:46 Anička R.
česká povaha
Také bych ráda vyjádřila názor. V Pasovarech jsem sice nebyla (nějak jsme to nenašli), ale asi bych také byla plotem zaskočena. Nevím do jaké míry je správné prodávat takové památky, neboť bychom k nim měli mít volný přístup všichni, přeci jen jde o kulturní dědictví nás všech a není fér, aby si je jedinci, kteří mají prostředky uzurpovali. Pokud ale není v silách státu se postarat o to, aby nebyly ničeny, není zřejmě jiné cesty než prodej do soukromého vlastnictví lidem, kteří se o ně chtějí starat a bránit je před vandaly. Otázkou je zda je to k jejich dobru....Stačí navštívit Stráž nad Nežárkou, kde energický pan majitel, sic z čistých záměrů přebudoval historický zámek na historický kýč.Naše dilema tedy je - bylo by lepší nechat Pasovary přístupné všem a zároveň tedy přijmout skutečnost že budou dříve či později zničeny, anebo je oplotit a s/opravovat je, což znamená trochu nespravedlivě upírat ostatním přístup k nim a také možnost znehodnocení jejich historické hodnoty?
reagovat, odpovědět4.8.2015 16:17 Michal
Kdo pouští nezvané lidi do svého obýváku, je jistě zklamán, když sám bez pozvání někam vtrhne. Jinak kdo si pozvání žádá. Volné jsou v česku třeba státní lesy, tam se dá i bydlet. Proč se tlačit na soukromé je mi záhadou.
reagovat, odpovědět29.5.2007 13:12 Jonáš
hmm...
Inu Bořivoj má holt svojí hlavu a né vždy cítí náklonnost k návštěvníkům, ale pokud člověk přichází s dobrým úmyslem, nemusí mít strach si Pasovary prohlédnout se vším všudy.
reagovat, odpovědět21.5.2007 21:25 Longsword
Nádherné místo
Na Pasovarech jsme byli dvakrát.Poprvé asi před šesti lety. Tenkrát bylo místo ještě nedotknuto.Také jsme ho delší dobu hledali,ale to co nás čekalo stálo zato. Dokonce jsme tam strávili noc. Po nějaké době jsme ji navštívili znovu,protože nás svým způsobem přitahovala. Žádné zákazy ani oplocení tam tehdy ještě nebylo.Jen známky toho, že její opuštěnost je již minulostí (BAGR). Zase důkaz toho,že kulturní dědictví které by mělo být dostupné všem se oplotí a nazdar.
reagovat, odpovědět14.8.2007 12:01 Eliška
Kulturní dědictví se občas vyskytne v soukromém majetku. Nic proti ničemu. Pan domácí na tvrzi bydlí a snaží se ji dát do kupy, aby nespadla. Tak buďmež ohleduplní. Přijďte v neděli, není problém.
reagovat, odpovědět14.8.2007 09:09 danuwaanalihi
to su ale kecy... kulturne dedicstvo tohoto typu by sa jednoducho rozpadlo na sut kameni.... v sucasnosti to rekonstruuje jeden nadsenec a mozno vdaka nemu to bude stat chvilu dlhsie. Ludia, ktori sa chovaju slusne a ohladuplne si vzdy Pasovary prezreli a dokonca si vypoculi vcelku zaujimave rozpravanie. Ked vsak vlezu na sukromny pozemok ako keby bol ich vlastny, tak sa ani necudujem ze odchadzaju s dlhym nosom... na kulturne dedicstvo totizto tento stat velmi nedba. a uz vobec nie niekde na konci sveta kde nie je mozne z rekonstrukcie vytrieskat nasledovny kapital... chjo... nie si trochu kratkozraky dlouhomecniku?
reagovat, odpovědět6.5.2007 15:54 Jana B.
:-)
Zdravím, tvrz je to opravdu nádherná. Cestou k ní jsme několikrát zabloudili a největši zklamaní bylo, že když už jsme ji po celodenním běháni po okolní přírodě našli,tak jsme narazili na nápis vstup zakázán soukromý majetek a oplocení.Tak jsme si popovídali s ovcema a šli zas dom...Snad časem ji majitelé zpřístupní...
reagovat, odpovědět2.5.2007 10:50 Míla
Hrůza
Tvrz je v hrozném stavu. Navíc je z části oplocena hnusným plotem, tudy přístup není. A u druhé strany majitel přístup neumožňuje. Navíc jsme tam potkali jakousi slečnu, která nám velmi slušně vysvětlila, že majitel (mimojiné její přítel) umožňuje vstup pouze vybraným osobnám. Nejlépe, pokud přijdete v pracovních špinavých hadrech, budete tam tři dny makaz zadáčo a potom možná vás pustí se mrknout na pár rozbitejch kostek. Hrůza. Tvrz je v hrozném stavu.

Nedoporučuji tam chodit. Proč taky. Nic vidět neni.

Miluška
reagovat, odpovědět14.8.2007 09:12 danuwaanalihi
a proc vlastne psat tyhle blaboly Milusko? :)))
reagovat, odpovědět5.9.2005 00:00
Pokud si chcete tvrz prohlédnout se zasvědceným výkladem pana Bořka, musíte se do Pasovar vypravit v neděli.
© Copyright 1995-2019 Hrady.cz (Jiří Čížek), ISSN 1803-0076
, RSS, Vaše oblíbená místa,
Zavřít reklamu