Ústecko-teplická dráha zahájila roku 1858 provoz na trati Ústí nad Labem-Teplice. V letech 1858-1908 vyrostla postupně monumentální budova, kde sídlila i pošta a ředitelství společnosti. Po letech chátrání zvnějšku i uvnitř částečně opravena a vybudováno nové nástupiště.
Hlavní obrázek místa
Nádražní budova v Teplicích
© Jiří Špaček, 9/2016
Graficke pismenko Nádražní budova tvoří jižní čelo střední části železniční stanice Teplice v Čechách. Příjezd autem ze silnic I/8 nebo I/13 ulicemi Hrázní a Na Hrázi. Přes ulici se nachází autobusové nádraží. Před nádražím zastavují linky zdejší MHD.
Ivan Grisa, 29.12. 2008

    historie

    Železniční spojení Teplic bylo vybudováno především pro dopravu uhlí z dolů v okolí Chabařovic k labským překladištím v Ústí nad Labem. Pro tento účel byla založena akciová společnost Ústecko-teplické dráhy (ÚTD), která r. 1858 zahájila provoz na prvním úseku mezi oběma městy. Počátky společnosti byly značně rozpačité, nový dopravní prostředek si obtížně získával důvěru především lázeňské klientely, jejíž počty navíc vlivem počínající

    Ivan Grisa, dle Mojmír Krejčiřík: Česká nádraží - Architektura a stavební vývoj, díl III/1, Vydavatelství dopravní literatury Ing. Luděk Čada, 2009, 31.12. 2008

    Tutistické mapy

    Než vyrazíte, nezapomeňte si přibalit dobrou mapu.

    Turistické mapy KČT 1:50 000

    Edice KLUBU ČESKÝCH TURISTŮ, zpracoval vojenský kartografický ústav Harmanec

    Shocart turistické 1:50 000

    Turistické mapy Shocart 1:50 000.

    Cykloturistické mapy, Kartografie

    Mapy v měřítku 1:70 000, ve formátu 105x220mm

    Turistické mapy 1:100 000, Kartogradie

    Edice Kartografie

    Turistické mapy 1:50 000, Kartografie

    Nová edice přehledných turistických map 1:50 000 z Kartografie Praha.
    ostatní
    palác, dům
    zachovalý
    volně přístupno
    Česká republika
    Ústecký kraj
     Teplice  (TP)
    Teplice