Nejvýraznější pozůstatek první zrušené parostrojní železnice na území dnešní ČR. Úsek Žabokliky - Březno byl v provozu necelých 6 let: 8. 8. 1873 – 1. 7. 1879. Byl zrušen pro nerentabilnost provozu a geologickou nestabilitu svahů nad Ohří.
Hlavní obrázek místa
Pilíř, za ním pravobřežní opěra
© Ivan Grisa, 11/2008
Graficke pismenko K mostu je možné dojet či dojít od betonové silnice u paty hráze přehrady (vede po ní i modrá značka a cyklostezka 204) buď přes nechranickou náves, nebo po náspu bývalé železnice. Výstup na něj není zejména u břehu Ohře zcela bez risika.
Ivan Grisa, 16.11. 2008

    historie

    Společnost Plzeňsko-březenské dráhy vznikla pro propojení Plzně se severočeskou hnědouhelnou pánví. Výstavba trati Plzeň - Březno se uskutečňovala v době krachu na vídeňské burse, k tomu ji navíc poškodily katastrofální povodně na Střele, kolem níž vede. Tyto důvody spolu s nevhodným trasováním po nestabilních svazích nad Ohří vedly k finančnímu zhroucení společnosti, kterou nakonec musel po několika letech převzít stát. To již byl provoz na

    Ivan Grisa, 16.11. 2008
    Základní informace místa
    ID místa: 7020
    Typ místa: most
    Stav místa: zřícenina
    Přístupnost: volně přístupno
    Odkaz: http://www.hrady.cz/?7020
    Uveřejněno: 4.1.2009
    Geolokace místa
    WGS84   N 50° 21' 39.84"
    E 13° 25' 27.14"
    Země: Česká republika
    Kraj: Ústecký kraj
    Okres:  Chomutov  (CV)
    Obec: Nechranice
    Facebook TwitThis Google MySpace Live Digg

    Upravit informace
    Zavřít reklamu