Nejvýraznější pozůstatek první zrušené parostrojní železnice na území dnešní ČR. Úsek Žabokliky - Březno byl v provozu necelých 6 let: 8. 8. 1873 – 1. 7. 1879. Byl zrušen pro nerentabilnost provozu a geologickou nestabilitu svahů nad Ohří.
Hlavní obrázek místa
Pilíř, za ním pravobřežní opěra
© Ivan Grisa, 11/2008
Graficke pismenko K mostu je možné dojet či dojít od betonové silnice u paty hráze přehrady (vede po ní i modrá značka a cyklostezka 204) buď přes nechranickou náves, nebo po náspu bývalé železnice. Výstup na něj není zejména u břehu Ohře zcela bez risika.
Ivan Grisa, 16.11. 2008

    historie

    Společnost Plzeňsko-březenské dráhy vznikla pro propojení Plzně se severočeskou hnědouhelnou pánví. Výstavba trati Plzeň - Březno se uskutečňovala v době krachu na vídeňské burse, k tomu ji navíc poškodily katastrofální povodně na Střele, kolem níž vede. Tyto důvody spolu s nevhodným trasováním po nestabilních svazích nad Ohří vedly k finančnímu zhroucení společnosti, kterou nakonec musel po několika letech převzít stát. To již byl provoz na

    Ivan Grisa, 16.11. 2008

    Tutistické mapy

    Než vyrazíte, nezapomeňte si přibalit dobrou mapu.

    Cykloturistické mapy, Kartografie

    Mapy v měřítku 1:70 000, ve formátu 105x220mm
    most
    zřícenina
    volně přístupno
    Česká republika
    Ústecký kraj
     Chomutov  (CV)
    Nechranice