Lokální trať vystavěná roku 1895. Poslední osobní vlak projel r. 1981. Dnes slouží pouze nákladní dopravě a občasným vyjížďkám historických vlakových souprav.
Hlavní obrázek místa
souprava řady M131 a budova tovačovského nádraží
© Ondřej Štěpánek 11/2007
Železniční trať č. 334 Kojetín–Tovačov zvaná „Tovačovka“, jak už název napovídá napojuje v Kojetíně železnicí město Tovačov s železniční tratí Ostrava–Brno. Svou cestu osobní a nákladní vlaky zahajovaly (nákladní stále zahajují) na kusé koleji kojetínského nádraží, pokračují pak směrem na Uhřičice (kde se v minulosti též zastavovalo), trasa vede dále do Lobodic, kde se dodnes nachází zastávka (dnes již však slouží pouze k bydlení) a hlavní trasa železnice pak končí v nedalekém tovačovském nádraží, opět kusou kolejí.
Ondřej Štěpánek, 18.2. 2008

    historie

    První nesmělé pokusy o napojení Tovačova na rakousko-uherskou železniční síť proběhly v roce 1867, kdy byla připravována výstavba trati z Nezamyslic do Olomouce a prostějovští radní měli zájem vést ji přes Tovačov. Trasa trati však byla později změněna. První reálné myšlenky zřídit železnici se vynořily až v roce 1890, když majitel tovačovského velkostatku David rytíř Guttmann postavil v Tovačově cukrovar. Vznikla tak potřeba zajistit kvalitní a

    Ondřej Štěpánek, 18.2. 2008

    Tutistické mapy

    Než vyrazíte, nezapomeňte si přibalit dobrou mapu.

    Turistické mapy KČT 1:50 000

    Edice KLUBU ČESKÝCH TURISTŮ, zpracoval vojenský kartografický ústav Harmanec

    Shocart turistické 1:50 000

    Turistické mapy Shocart 1:50 000.

    Turistické mapy 1:100 000, Kartogradie

    Edice Kartografie
    technická památka
    zachovalý
    není známo
    Česká republika
    Olomoucký kraj
     Přerov  (PR)
    Kojetín