Komentáře, diskuse

Právě tuto možnost opravujeme .... Vložit nový komentář

ČESKÝ TURISTA -

29.4.2017 20:31 Mirek Kňourek
to je prvotřídní stěžující si socka. páprdky seďte doma na zadcích a nekazte den lidem, kteří nehledají jen negativa. všechno drahý, všechno se musí platit. bla bla bla bla bla.... nechodíte si do charity pro obnošený oblečení, využíváte službu, která je finančně dost náročná. tak se vzpamatujte a neremcejte. Pro ty, kteří si naříkají na přítmý v mítnostech - proboha kdybyste poslouchali ušima a ne zadnicema, tak se dozvíte, že na hradec elektřina prakticky není a loučema na ty obrazy asi svítit nebudou. a s focením jděte do háje, poslouchejte výklad a nedějte z průvodců přebytečný členy výpravy.

Nedobytný hrad !!!

7.9.2016 08:04 Blanka Justová
Tak jsem se těšila s dětmi, že se podíváme na hrad. Děda nás vyvezl na výlet a ejhle jaká přišla sprcha. Zaparkovat se nedá nikde jjnde v obci (všude nás bez skrupulí hnali) jen na placeném (drahém) parkovišti. Pak jste následně nuceni opět platit za vláček, který vás tam doveze, ale kočár se do něj nevleze. Děda tedy odjel s autem zaparkovat za dědinu, že počká, nás vyhodil u cesty nahoře, kde už nás hnal chlap, že tady jezdí vláček ať vypadnem. Poté zaplatit vstupné a to jen na nádvoří, jelikož jsem následně zjistila, že kočárkem se nedostanu o moc dál za kasu (díky za paní pokladní, která mi jej pohlídala alespoň na těch 10 min, kdy jsme si nádvoří prohlédly, již značně znechuceni). Tak jsem roční dceru tahala v ruce sama a ta 6letá už byla otrávená. Tak krásný hrad a mám pocit, že se tam už jen tak nepodívám. Jsme milovníci historie, výletů za poznáním atd. a s tímto jsme se ještě nikde nesetkali!!!!! Vše hlídané jak od gestapa a než uvidíte hrad zaplatíte třikrát!!!!! Styďte se.

29.4.2017 20:23 Mirek Kňourek
sorry, ale tohle je typický příspěvek české socky. nikdo nikoho nenutí jezdit vláčkem, nemáte být líní a na hrad si vyšlápnout, vede tam pohodlná asfaltová cesta. pokud byste vy sami bydleli v obci, asi byste taky nechtěli, aby vám chodníky a ulice okupovali desítky aut. fakt, že se rozhodnete jet s kočárkem na středověký hrad, má taky svá rizika - netuším, proč jste se nedostali s kočárkem dál než za pokladnu. je míněno kvůli terénu? pokud ano, to se dá čekat. já jsem byl dneska, vlakem, kde u čd sbírám body, dneska jsem jel zadara. a využívám věrnostní program npú a dnešní návštvěa hradu byla taky zadara. a vláček jsem na hrad jsem nepotřeboval, šel jsme z nádraží pěšky. nejdřív si zjišťuju a pak naříkám. jinak z těch dětí budou neandrtálci.

2.5.2017 15:16 Blanka
To je od Vás více než směšné. Mě nazýváte sockou a sám se tu chlubíte jak objíždítě hrady zadarmo a vlakem také zadarmo atd. Jak můžete takhle někoho napadat, když naši rodinu vůbec neznáte. Jsme vzdělaní, sportovně založení a máme 4 děti. Hrady, zámky, divadla, muzea, sportovní aktivity jsou u nás na denním pořádku a stále si stojím za svým, že Pernštějn byl pro nás nedobytný hrad. Můj otec, který nás vezl s námi do kopce nemohl skrze operace srdce, které prodělal a bohužel nemohl zaparkovat ani u restaurace a dát si kávu, jelikož tam ho vyhodili s tím, že sem smí pouze pokud si dá oběd. Čekal tedy na lesní cestě za vesnicí!!! Já v létě musím cestovat hodně s dětmi sama, jelikož manžel má léto pracovní a v zimě více volna. Tudíž pro mě bylo s kočárem a dvěma dětmi opravdu nad sílu, když mi u vstupného řekli, že tam kočár nevytáhnu - ano samozřejmě skrze terén a do hradu s malými dětmi nesmíme!!!!! Zaplatila jsem za prohlídku nádvoří, po deseti minutách shlédnuto a volala jsem otci a bylo po výletě. Stejné názory jsem na Pernštějn už také osobně slyšela od známých. A na závěr, je mi vás skutečně líto a ještě zkuste někoho napadat, hlavně malé děti, takovým výrazem..... Jste člověk prázdný a opravdu lítosti hodný. Budiž Vám to tedy odpuštěno, každý stačíme svoji mentalitou na něco. A už nevyvracejte lidem prosím jejich názory, každý totiž máme svůj a jinak situace prožíváme - zkuste být loajální, vnímavý a chápavý.

2.5.2017 20:55 Mirek
Tak to trochu uklidníme, Blanko. Nechlubím se, jen ti dávám návod, jak ušetřit, když si tu stěžuješ. Já osobně jen nejsem línej si zjišťovat informace a využívám možnosti, které jsou nabízeny. A samozřejmě, že na ty vstupy zdarma si počkám přes další předchozí nákupy. Ale abych vysvětlil své reakce krok po kroku, protože si evidentně neuvědomuješ, co jsi zde napsala:

Zaparkovat se nedá nikde jjnde v obci jen na placeném (drahém) parkovišti - opakuju, být na místě místních obyvatel, tak nebudeš chtít okupaci turistů. Turisti jsou sice super zdroj peněz, ale nikdo nemusí být jejich otrokem.

Pak jste následně nuceni opět platit za vláček, který vás tam doveze: pochybuju, že tě tam někdo držel a nutil tě ten vláček použít. Opakuji, buď jsem natolik soudný, že si uvědomim, zda je cena v mých možnostech, a rozhodnu se, zda službu využiju. Nebo prostě nejsme tak líný a ten kopec vyšlapu pěšky.

V původní verzi děda parkoval za dědinou, teď už nepochodil ani v restauraci (která ale asi s hradem neá nic společného). Zmínku o operaci srdce nechápu - to má vysvětlit vláček? Děda evidentně na hrad nešel, seděl v autě. Tudíž tuto informaci považuji za zbytečný hraní na city.

Zákazu dětí na prohlídkách jsem si nikde na hradě nešimnul. Nicméně ne že bych byl úplně proti. Máokteré dítě vydrží udržet pozornost celou prohlídku a pro nošení kojenců v náručí taky nejsou všude podmínky - úzké chodby, schody, atd. Mmch my měli s sebou devítiletou holčinu. To jen aby sis to nevyložila tak, že nemám rád děti.

Mmch kdy jsem napadal děti nějakými výrazy? Já jsem jen upozornil, že tvým chováním a argumetnací z nich budou neandrtálci. Tím vlastně ukazuju, že myslím na jejich dobro.

Ano tvoji rodinu neznám, její vzdělání ani sportovní výsledky mě nezajímají. Jen raguju na nesmyslnost tvýho příspěvku. Nevyvracím ti názor, jen upozorňuju na tvoji chabou argumentaci. Prostě jen záleží na tvý vlastní soudnosti a vůli - nechceš platit, neplať. Ale potom taky nikam nechoď a seď doma na zadku.

2.5.2017 22:15 Blanka
Já k vám nemám snad už co dodat. Nejde tu o peníze, ale o přístup k lidem (turistům), kteří sem přijedou. Vybíráte si z textu jen co se Vám hodí do noty a stále omíláte, že jsme líní a socky, které si nic nezaplatí a tak jsem se Vám to pokusila přiblížit jak žijeme a opět si melete svou. Obyčejný rýpal, který nemá nic jiného na práci než shazovat lidi - vyhledávat komenty, na kterých se přiživí, všechny pozuráží. Nechejte laskavě mou rodinu a neobtěžujte tu lidi slohovou prací. A prosím netykejte. Děkuji a přeji Vám v životě jen to nej.

3.5.2017 22:39 M.
o přístup - jediný člověk, kterýho jsi zmínila, byla hodná pokladní co pohlídala kočárek. zbytek byl o placení. přemýšlej o tom, co píšeš. neurážím všechny, reaguju tu pouze na tebe a tvůj přístup plný nelogičnosti. měj se krásně a přeju spoustu vláčků a placených parkovišť

31.3.2017 16:10 Skušenost
Vláček kočárek odveze a není s tím nejmenší problém .

parkoviště pro invalidy

12.7.2016 11:21 Jiří Spousta - Plzeň
Dobrý den - dávám velké mínus.
Byl jsem s rodinou na výletě na hradě Pernštejn 9.7.2016, hrad a prohlídka skvělá - nemilé překvapení nás čekalo na parkovišti. Máme invalidního syna a tak jme zaparkovali na označeném parkovišti pro invalidy. Po návratu nás nerudný správce v reflexní vestě začal urážet a "řvát na nás!" že invalidé mají samé výhody a že parkovné u nich musíme uhradit. (podotýkám že při příjezdu nelenil a šel si zkontrolovat jestli máme označené auto, když parkujeme na invalidech.
Po nechutných narážkách a rozčilování obsluhy - jsme nakonec zaplatili a odjeli.
Po návratu domu jsem zjistil že parkoviště patří obci Nedvědice a bylo vybudováno z dotací EU. Volal jsem pana starostu, ale asi jsou tam všichni z jednoho hnízda? Na jejich parkovišti platí invalidé - jako všichni, arogance a neochota. Rád bych znal podmínky poskytnutí dotací a provozu parkoviště (u soukromníka bych to pochopil ale obecní ?. No já už nikdy - i kdyby tam měli zlaté prase.

spokojenost i špatné zkušenosti

1.4.2016 06:56 luciusmius
Dobrý den,
pročítala jsem si celou tuto diskuzi a zjistila jsem, že lidé jsou zde dost kritizován za svůj názor. Doufám, že nebudu patřit k nim, protože bych si přála, aby tento můj komentář posloužil jako upozornění správu hradu na nedostatky na kterých je třeba zapracovat. Takže minulý týden o víkendu (27.3.2016) jsme s přítelem naší devítiměsíční dcerou a s přítelovou rodinnou navštívili hrad Pernštejn. Předem se chci omluvit vedení hradu za přítomnost dcery. Cedulky upozorňující na zákaz takto malých děti jsme si všimli až při odchodu, takže je to naše vina. Přesto dcera byla navázána u mě v šátku. Většinu prohlídky byla buď potichu nebo spala a svojí přítomností nikoho nerušila. Hrad je moc krásný, slečna průvodkyně byla velmi milá: vždy nás nechala místnost pořádně prohlédnout, pak jsme teprve pokračovali dál. Velmi oceňuji její přístup hned ve dvou příkladech : Bylo tam s námi dítě, tak do šesti let, a zachtělo se mu na záchod. Slečna průvodkyně se omluvila a šla odvézt dítě i z jeho rodiči. Běhěm deseti minut byla zpět, značně udýchaná a omlouvala se, že běžela čtyři patra. (obdivuji i její fyzičku, byla zpět opravdu rychle). Nijak ji to nerozhodilo a s úsměvem a pohodou jsme pokračovali dál. Pak v jedné místnosti jsme se potkali z jinou prohlídkou a čekali jsme až se posunou dál, abychom mohli pokračovat. Slečna průvodkyně toho šikovně využila a rozvedla zajímavou diskuzi o hystorii tohoto hradu. Takže hrad krásný, průvodkyně příjemná, okolí krásné. Zvlášť mě zaujala nově opravená cesta k hradu s malým dětským hřištěm. Ovšem to myslím pod správu hradu nepatří. Přesto je to plus. A teď musím přistoupit k těm né moc pěkným věcem. Záchody jsou velmi pěkné, opravené. Ovšem z šesti nebo osmi kabinek ( už nevím přesný počet) nefungovalo ani jedno splachování a všechny byli ucpány toaletním papírem. Chápu, že personál nemůže takovéto věci kontrolovat každých pět minut, ale všechny nefungující a ucpané toalety mi připadá hrozné. Dále mi tam chyběl přebalovací pult. V dnešní době by to už měla být samozřejmost. A teď snad ten nejhorší zážitek. vstupenky kupoval přítel a my jsme čekali venku před kasou. Až ven jsme slyšeli jak po něm pokladní řve. Přítel není konfliktní člověk a za každé situace se snaží situaci odlehčit vtipem, ale tohle bylo moc už i na něj, přesto toto nedorozumění přešel relativně s úsměvem na rtech. Ale to, co jsem se od něho potom dozvěděla mě doslova šokovalo. Když se přítel zeptal jestli se platí i za dceru začala tahle paní na něj řvát, že neví co tam bude takové malé dítě dělat. Když jí vysvětlil, že se ponese v šátku, odvětila mu, že to mohl říct hned né (opět řevem). Přítel chtěl celou situaci odlehčit, tak nadhodil vtípek o tom, že jí musíme zaučit od mala. Následoval opět řev, kdy se ho paní pokladní zeptala jestli si to s ní nechce vyměnit. Já jsem deset let pracovala v pokladně, tak vím jak složitá je práce z lidmi. Tahle paní to má ještě těžší, protože musí umět jazyky. A protože mám v podobné práci bohaté zkušenosti dokážu pochopit, že paní byla unavená, nebo neměla svůj den.... Všechno pochopím. Ale to, aby řvala na zákazníka tak, že je to slyšet až ven (a bylo to slyšet), je absolutně nepřístupné. Existuje pomyslná hranice přes kterou pokladní nesmí zajít, ovšem tato paní ji asi nezná. To divadlo, co předvedla bylo trapné a nemístné.Za deset let praxe jsem si tohle nedovolila a ze jsem také zažila exoty, kteří na mě řvali, vymýšleli si nesmysly...... Ale jednou jsou to zákazníci a pokud chci aby se vrátili, musím nějakou tu hořkou kapku spolknout a zanadávat si až mě nikdo neslyší.Zlaté pravidlo jedním uchem tam druhým ven a kdo tohle neovládá neměl by tu práci dělat. Popravdě doufám, že až se vydáme na hrad podruhé s touto paní se už nesetkáme. Dále nás nemile překvapilo, že není možné použít rodinné pasy. Ale to je po setkání s onou paní pokladní maličkost. Toto jsou věci, které by se na tak vyhlášeném hradě neměli dít. Proto by na tomto měla správa hradu zapracovat. Prosím nechci aby můj příspěvek byl brán jako kritika hradu jako takového. Je opravdu krásný, stejně tak i okolí. To jsou pouze jen mé postřehy.

Návštěva 06/2015

3.6.2015 16:34 Jan Večeřa
Jezdím na hrad Pernštejn už více jak 10 let, min. 2x ročně a osobně jsem nikdy nezakusil zklamání. Moje letošní návštěva byla opět velmi příjemná, hradní posádka (paní na pokladně, slečna průvodkyně) se k návštěvníkům chová vlídně a vstřícně, hrad je krásný a prohlídky zajímavé. Pro vnímavého návštěvníka pak hrad nabízí množství architektonických detailů, mikrofází a fází výstavby, arkýře, ostění tvaru oslího hřbetu atd. atd. V dalších objektech hradu se nachází různé výstavy, a dokonce k mému velkému překvapení je obnovená a přístupná 1. bašta, původně předsunutá fortifikace. Stačí se prostě jen pozorně dívat a kochat. A zákaz fotografování v interiérech mi vůbec nevadí, důležitější je přece prohlížet očima a ne objektivem :-) Takže spokojenost a pochvala pro všechny na hradě. Váš kolega z branže

Zklamání

22.10.2014 20:40 Matyáš Lech
Bohužel i já jsem se setkal s velmi arogantním a nepříjemným přístupem některých zaměstnanců vůči návštěvníkům...a úplně zbytečně, stačilo jen v klidu upozornit, ne začít hned "fňákat". Znám člověka, který na hradě provázel a sám říkal, že poměry na hradě jsou hrozné. A bohužel se to přenáší na návštěvníky, kteří si za své peníze zaslouží trochu lepší přístup (tato kritika samozřejmě neplatí pro všechny průvodce a zaměstnance!). Úplně jiné chování měli průvodci na nedalekém Svojanově a třeba i na Sovinci.

Zklamání

15.9.2014 14:45
Nalákáni slogany o nejhezčím hradu na Moravě jsme se i my tam vydali. Zvenčí je vidět gotika a návštěvník se těší na prohlídku. V pokladně si koupí kromě značně předraženého vstupného -cenově se vyrovnává i Českým Krumlovem- i povolení fotit uvnitř. Dostane upozornění, že fotit sice může- za 50 kč- ALE NESMÍ POUŽÍVAT BLESK.PROČ , POCHOPÍ AŽ VEVNITŘ. Skoro všechny místnosti tonou ve tmě, nebo v příšeří. Komicky to působí v obrazárně,, kde není pomalu vidět ani na rámy. Průvodkyně ale nejvíc dbá, aby ty blesky byly vypnuty. Jinak vás nechám vyvést- stále opakuje.Takže padesátka je investována zbytečně.Co se týče prohlídky, i ta je potmě. Obzvláště nepříjemné to je pro starší lidi, kteří se ve tmě příliš neorientují a dělají jim potíže prudké točité a úzké schody, a těch je na hradě dost. Shrnuji: Prohlídka spíš pro slepce, průvodkyně drzá -Já jsem vás přece nepřemlouvala abyste si kupovali povolení na focení- a asi nepříliš zběhlá v dějepise, protože ani na jednu doplňovací otázku neodpověděla. Cena slůně předražena na to, co nabízeli.Prohlídka opravdu pro silné nervy obalené hroší kůží.Takový Buchlov překonává Pernštejn ve všem. Hlavně v úrovni průvodců, ceně i v zajímavostech uvnitř.

zklamani

7.5.2014 07:13
sono stato molto deluso, non è stato possibile fotografare l'interno del castello e neanche il panorama durante la visita guidata. La guida è stata poco gentile. Non è stato fornito neanche un piccolo biglietto con una mappa o le informazioni principali. Il prezzo del biglietto + parcheggio per me è alto, visto il servizio scarso che offrono
Byl jsem velmi zklamáni, že nebylo možné fotografovat interiér hradu ani i krajinu během prohlídky. Průvodce byl zlý. Nedalj ani malou kartu s mapou nebo klíčových informací. Cena jízdenky plus parkoviště pro mě je vysoká, vzhledem k špatné služby, které nabízejí

Bufet na nadvoří - před hradem.

22.7.2013 13:47 Anonym.
Dobrý den, včera jsme navštívili Váš hrad a poté i bufet.Byli jsme zděšení v jakém stavu se nachází. Všude špína, neutřené stoly, pavučiny, odpadkový koš upatlaný. Prodavači hygiena taky nic neříká.Je to ostuda pro nás. Jezdí k Vám spousta turistu a to i cizinců - co si o nás pomyslí. Není to to tak hrozná investice, trochu uklidit, koupit pár stolů a laviček a udělat dobrý bufet. Myslím si, že se investice vyplatí a rychle vrátí. Každy se zastaví u dobrého bufetu, ale tady se mi udělalo zle. Divím se, že to hygiena nezavře nebo tam nikdo z nich nechodí a nevidí to. Vím, co dělájí hygienici jinde, ale tady asi vážně nikdo nikdy nebyl. Je to hrůza. Pří takovém počtu navštěvníku by se opravdu vyplatilo, šikovnému podnikateli vydělat.

22.7.2013 21:36 Pavel Zany Komárek, korektor
Server hrady.cz nemá se správou hradu Pernštejn nic společného, to musíte napsat na oficiální kontakty na http://www.hrad-pernstejn.eu

Přišla řada na Pernštejn

4.8.2012 22:25 John Dowland
Navštívil jsem cca.150 hradů,zámků,tvrzí a tak konečně nastal čas na tento hrad.A myslím že nebylo proč litovat.Příjezd a přístup ku hradu byl výtečný a krátký(na rozdíl od jiných morbidních výšlapů :-D )Průvodci byly solidní a i trasa byla hezká i když mohla zahrnout i víc místností,ale to není věc nás návštěvníků.Takže když to vezmu dokola kolem tak jsme byly návštěvou,občerstvením a i se suvenýry spokojeni.

Slavnosti

9.7.2012 09:32 Zdeněk Procházka
Na hrad jsme chtěli vyrazit 7.7.2012, ale konaly se zde slavnosti (jak jsme zjistili, asi na všech hradech v ČR) a protože opravdu na toto nejsme zvědaví (chceme vidět hrad a ne komedianty, kolotočáře a stánkaře) a z principu odmítáme za toto pochybné povyražení platit, znechuceně jsme odešli.
Pro ilustraci. za námi přijela rodina s dětmi a vlastně by museli zaplatit 360,- Kč (2 x 120,- + 2 x 60,-) Kč vstup na slavnosti a poté vlastní prohlídku hradu o kterou stáli a tak také odjeli.
Kvůli různým slavnostem, výstavám psů a středověkým jarmarkům jsme již opustili více míst!
Mělo by se opravdu už přestat obtěžovat milovníky historie touto šaškárnou!

"Rodinné vstupné"

14.8.2011 22:41 rodina
Byli jsme na hradě Pernštejn před 14 dni. Rodinné vstupné je 320. Byli jsme 2 dospělí 2*120=240kč + jedno dítě 80kč se rovná 320. Až na Perštejně jsem zjistil, že nejsme rodina :( Teda jestli dobře chápu, že by rodinné vstupné měla být sleva a ne jen rovna součtu 2dosp+1dítě.Rodina budeme až budeme mít dvě děti a více, vlastně max 3. Když to porovnám s cenovou politikou Českého Krumlova, tak Pernštejn je celkem RODINNá ZLODĚJINA ;)

23.8.2011 23:15 Johanka
Vazeny pane, nikdo netvrdi, ze nejste rodina, ale s jednim ditetem nemate zvyhodnene rodinne vstupne. Mozna, trosku s odstupem, uznate, ze rodina se dvema a vice detmi ma prece jen vyssi vydaje a tudiz si cenove zvyhodneni zaslouzi.

Proč je hrad tak zanedbaný?

30.11.2010 14:33 Jiří Vaňáček, Brno
Hrad by potřeboval větší opravy a NE RESTAUROVAT JEN TO, CO SE NEROZPADÁ, jak mi tvrdili průvodci. A to se zákazem focení je pěkná hovadina. Ať správa hradu umožní za poplatek lidem fotit. Aspoň by bylo víc peněz na opravy. Zvlášť absurdní je zakazovat fotit okolní krajinu třeba z té věže!

6.12.2010 00:43 návštěvnice
Na hrady a zámky se jezdí proto, aby si je člověk prohlédl a dověděl se o jejich historii a majitelích. Ne aby zdržoval sebe a všechny ostatní cvakáním, blikáním apod. Interiérům to nesvědčí a lidem, kteří se opravdu drží návštěvního řádu, k čemuž se koupí vstupenky zavázali, to pije krev!!! A věřte, že poplatek za focení na jednom objektu, nespasí ani jeden jediný!

Reakce na názor kolaborace majitelů s nacisty.

28.11.2010 14:37 S.C.Mitrowski
Vzhledem k tomu, že ve společnosti panují černobílé názory, podporované těmi. kteří stále ještě rozhodují o životech mnohých občanů této společnosti, těmi, kterým pod zástěrkou vlastenectví není proti mysli nadále vyvolávat dojem, že šlechta tomuto národu více škodila než dávala, musím konečně přes dlouhá váhání o smyslu svého konání uvést na pravou míru několik mýtů. V první řadě rod Mitrowských není mrtvým kusem padlého stromu, do kterého lze vyřezat cokoliv. Jen některé větve odumřely. Nikdo z Mitrowských s nacisty nekolaboroval více, než že neubránil majetek proti jeho obsazení. Zrovna tak, jak jej obsadfili nacisté jej po válce obsazovaly osvobozenecké armády, po nich revoluční komunity a nakonec státní správa. Bez ptaní, bez schvalování, bez výzvy, bez náhrady.Nikdo z rodiny neměl právo se hájit více než tichým protestem, jakýkoliv jiný protest znamenal v prvním případě vyhlazovací tábor, v druhém kriminál, v ostatních něco mezi - tedy pobyt v Jáchymově a jednání se strany státu jako s vlastizrádcem. Základní problém nastal vždy, kdy kterákoliv ze zmíněných společností zjistila, že někde leží využitelný majetek. Jedni jej potřebovali k honosné reprezentaci, druzí pro jeho obsah a konta, třetí jako bič na ty, kteří uvěřili, že to s nimi ti noví myslí dobře. V drtivé většině všech zabavených majetků šlo o majetek jako takový, nikoliv o to komu patří a čeho se jeho majitelé skutečně dopustili. A Bohu žel, nezměnilo se v tomto ohledu mnoho. Lépe řečeno nic. Lidé budou vždy pouze lidmi a budou vždy méně přemýšlet o vlastní slušnosti a chudobě než o cizí neslušnosti a bohatství. Dovolte, abych touto cestou poděkoval všem přímým pamětníkům či jejich potomkům, kterým se v myslích uchovala pozitivní vzpomínka na mé předky. Nevěřím na obecnou zlobu. Věřím na obecnou pravdu. Rodové "aeternus quia purus" překonalo nejednu historickou potíž, přečká právě díky morální čistotě i ty, které dnes tento národ ještě ani netuší. Ani v případě tohoto motta totiž nejde o to komu patří, ale o jeho obsah, který je zasvěceným dobře znám a zakterý generace před námi byly ochotny obětovat vše. Nekopejme tedy do stromů které navenek vypadají že nežijí, nebo nám o nich okolí tvrdí že jejich budoucnost již neexistuje, protože si ji nezaslouží. Nevíme kdo je zasadil a proč. Víme jen, že pokud neohroženě rostl , pomáhal svou korunou před neblahem nejen svým, ale i těm, kteří se přišli v míru ucházet o jeho ochranu.

18.8.2014 11:16 dana.marevolny.cz
S.C.Mitrowski, dobrý den a moc Vás zdravím, nevěřím co se o Vaší rodině psalo, říkalo atd., mojí rodině , která bydlela kousek od sídla v Rožné , Vaši předci moc a moc pomohli, díky tomu můj děd a jeho rodina přežila válku, atd., takže není pravda co se vykládá je to jenom česká závist a v mnoha případech nebýt šlechty , kde by spousta rodin byla, já tomu opravdu rozumím, tedy velké díky a na obecnou zlobu také nevěřím, ale bohužel 40 let komunismu a 25 čehosi se na našem národu pěkně podepsalo, takže přeji pěkný den a mnoho inspirace .
Dana Marečková - roz. Sedlická ( zřejmě rod Sedlických z Choltic , po tom pátrám kde se dá, protože geny jsou geny ) :)

22.9.2018 08:49 Hanka
dobrý den, jsem také rozená Sedlická a naší příbuzní co bydlí pod Pernštejnem také pátrali a našli zajímavé věci o rodu, máme na Pernštjně i svůj erb v místnosti s erby...

průvodce

17.11.2010 20:42 MM
Byla jsem letos s dcerou na prohlídce hradu P., už jsem absolvovala maximální většinu prohlídek hradů a zámků naší republiky, ale tak nepříjemnou prohlídku s arogantním průvodcem jsem ještě nezažila.Něco jako...já jsem tady velkej machr, a vy jste ti blbečci... Ačkoli jsme končili naši prohlídku hodinu před uzavřením hradu a po nás ještě další prohlídka probíhala, nedostali jsme se na prohlídku věže, protože už kastelán obíhal hrad a všechno zamykal....a to se platí extra vstupné na prohlídku venkovních prostor, do kterých tato věž spadá. Už jsem četla několik kritik na zaměstnance hradu, ale bohužel až po návštěvě... myslím že nedělají hradu dobrou reputaci...

Podzimní výstava

30.9.2010 09:11 Mařenka
Navštívili jsme s rodinou hrad Pernštejn a byli jsme nadšeni podzimní výstavou. S výstavou jsme nepočítali, ale byla jsem velice ráda, že jsem něco takového viděla. Byla to nádhera. Od průvodkyně jsem zjistila, že výstava je každoročně, takže se moc těším na další ročník.

Uzavřený hrad

11.7.2010 21:39 Hanka
Hrad jsme navštívili 7.7.bohužel to byl den po státním svátku tak jsme měli smůlu. smutné na tom je,že když jsme výlet plánovali a pátrali jsme o informacích o hradě nikde nás neupozerněli na to že den před tím probíhají na Pernštejně slavnosti,které by jsme si nenechali ujít,výlet by jsme si naplánovali o den dřív a vše by dopadlo k plné spokojenosti nás všech.Bohužel jsme nebyli jediní,když je člověk na dovolené tak nepřemýšlí jestli je den po svátku a hrady mají zavřeno no škoda jsme z jihozápadních Čech a asi se tak daleko hned tak nevydáme.Kdo ví..

23.8.2011 23:13 Johanka
Hanko, když jste výlet dopředu "plánovali" a po informacích jste "pátrali", je automatickým postupem zavolat na pokladnu a ujistit se, jestli na památku takovéhoto formátu není nutná předem rezervace. Na tom čísle by ses dozvěděla i o tom, že probíhají Slavnosti. A promiň, věta, že "tě nikdo neupozornil, že na hradě probíhají slavnosti", je směšná - na to nikdy nikdo nikoho upozorňovat nebude, to je věc, kterou Ty si musíš ZJISTIT.

hrad

5.2.2010 21:35 Schoffer
Prohlídka hradu byla pěkná ale bohužel nás pokladní neinformovala o trasách.Hrad jsme navštívili po 3 a je v čím dál horším stavu neůdržba nábytku, odlámané olovo oken atd.Také absence focení je absurdní místo toho aby si památkáři furt nestěžovali a umožnili focení za poplatek to ne!Dále také to není jejich majetek ten stát ukradl původním vlastníkům a žadatelé o navrácení by byli a ne jak mylně a úmyslně matou že není dědic či zájem.Je to učelové obkecávání aby nemuseli vrátit ukradený majetek!Také když se spočítá jak dlouho je hrad uzavřen o poměru otevření je také neekonomické!Na hradě se měl udělat z části malý luxusní hotel aby památka na sebe vydělala ,byla udržována a hlavně aby více žila!Celé generace tam bydleli a památkáři od dob vyvlastnění z něj udělali jen občas otevřenou památku a pak mrtvou!Stát hrabatům Mitrovských z Mitrovic a Nemyšle a svob.pánům Schréflovým nakradl všechen majetek např.zámek Žádlovice,Sokolnice s dvorem,pivovarem,sladovnou,cihelnou,cukrovarem atd a také Dolní Rožínku viděli jste jak vypadá po vyvlastnění? Mobiliář si rozkradli památkáři atd. domů, do museí např:do svozového zámku v Lysicích kam nábytek nepatří!Měli vratit vše kam patří.Šlechta svá sídla po generace zvelebovala a památkáři pouze "udržují"

17.11.2010 20:46 MM
Hrad byl přece zabaven majitelům, protože kolaborovali s Němci...viz Benešovy dekrety

18.2.2010 07:49 perníček
Ano, povolme focení, třeba ten inventář nakonec úplně zničíme! Proč, ne? Co tu máme dál...luxusní hotel? To Vám nestačí, že hrad huntují normální návštěvníci? Proč si tam nenastěhovat další, kteří budou mít pocit, že si mohou dovolit úplně vše, protože platí víc než smrtelník za prohlídku!!! Pernštejn si na sebe vydělá, boužel živí další objekty, které si na sebe schopny vydělat nejsou a nic se s tím nenadělá. Památkáři se snaží udržovat všechny možné objekty, ...pokud si myslíte, že to jde jinak, tak si myslím, že mecenáše uvítají! A k té otvírací době...to je jen tak ze srandy! Kdyby byl otevřený celoročně, tak si budete stěžovat, že v zimě je to na nic, protože je tam tma a nic není vidět! Palác není elektrifikovaný a s viditelností je problém na konci sezóny v říjnu, natož někdy později...natáhnem elektriku, zničíme původní gotické omítky například...takhle byste si to představoval? No to stačilo!

17.2.2010 08:45 Madam X
No tak to je hodně silná káva...podobný popis můžeme aplikovat na všechny státní památkové objekty, nebo ne?!?!? Jinak bez komentáře....
P.S. Und Sie sind ein Edelmann, oder?!!?!?

pozor na parkoviště

24.8.2009 22:45 sirotek
Dávejte si pozor na parkovišti, před týdnem nám tam vykradli komplet zavazadlový prostor. měli jsme všechny věci na dovolenou , takže jsme jí měli zkaženou.
Škoda 40 tisíc , včetně poškozených dveří , to si zase někdo pomohl a naše děti to obrečeli . Podle policie letos deset vloupání , radši neparkujte vpravo na kopečku

Nápisy

6.11.2008 18:29 Marduk
A co takhle napsat něco (ale podrobného) o „astrologických“ nápisech, které se v hradních místnostech objevují v nejedné místnosti a tím myslím i pentagramy apod. …možná se někdo upsal ďáblu.

3.1.2009 11:38 Madam X
Vámi zmiňované nápisy etc. jsou podrobně rozpracovány ve studii otisklé ve Sborníku prací NPU Brno - ročník 2001.

pernstejn the BEST!

16.9.2008 18:25 broninek
letos jsem navstivila \"hradni okruh B\" a jsem nadmiru spokojena! nejvice me ohromily goticke chodby ve kterych je videt sotva na krok pred sebe,ale tuto skutecnost shledavam jako fascinujici.pruvodce byl uuuuzasny a skvely!na cokoli se zeptate vzdy se vam snazi co nejlepe odpovedet:) je videt,ze dejiny hradu ma (dalo by se rict) v malicku:) chvalim nejen pruvodce,ale taky celou spravu hradu! kdo to neoceni, nema na hrade ani na jakekoli jine pamatce co delat! kupte si parek v rohliku treba na vlakovem nadrazi a neobtezujte nas -hradomily- vasimi problemy! moje ucta

Výběrové prohlídky: trasy B, C a D

5.5.2008 08:37 Ivan Grisa
Všem skutečným milovníkům hradů a památek vůbec lze trasy B, C a D vřele doporučit. Erudovaný výklad a osobní pozornost vzhledem k malému počtu členů výpravy bohatě převáží jak vyšší cenu (jen si představuji, co by za takovou úroveň služeb bylo nutno zaplatit jinde v Evropě včetně Prahy), tak drobné komplikace s reservací. Jedinou "vadou na kráse" je úplný zákaz fotografování včetně úžasných výhledů z obranné a hlavně hodinové věže...

Zakázané fotografie?

6.12.2007 15:58 INKA
Reakce na Kateřinu Mrtvou:
Vážená paní, když tak horlíte za svou věc, doufám, že Památkovému úřadu v Brně nahlásite i všechny filmové štáby, převážně zahraniční, kterých se tu vystřídá několik ročně. Ony tam na rozdíl ode mne neudělají "dvě, tři fotografie", ale točí tam celovečerní filmy. Když porovnám mé čtyři fotografie (nikoliv z vnitřku hradu, ale zvenku) a výši mnou zaplacených vstupenek versus počet políček celovečerního filmu a poplatky za natáčení, věřte mi, že žádnými výčitkami svědomí trpět nemusím.
Ostatně, vy sama jste nikdy žádnou pohádku natočenou na tomto krásném hradě neviděla? A pokud ano, proč jste si už nestěžovala dřív, třeba na ministerstvu kultury? Inka

30.12.2007 18:40 Kateřina Mrtvá
Tak k tomu opravdu nemám co dodat. Jsem úplně steif. To jste vymyslel sám nebo Vám s tím někdo pomohl? Mrzí mě, že jsem se sem dostala až teď. Chtěla bych Vám odpovědět jako první. Přesto jsou tady trefné reakce.
PS Jakubiskovi zdar!!!

17.12.2007 21:05 nefotograf
Přesně. Jakmile za Vámi zapadnou vrata a jdete po schodišti na nástupní plošinu, máte mít foťák dávno v kapse! Pohádky se tam točí a není proč si kvůli tomu stěžovat, protože bez povolení by tam filmový štáb vletět asi nemohl, že?! Pokud jste oddaným návštěvníkem hradu a jezdíte na něj každý rok, měl byste respektovat pravidla, která jsou v objektu daná.

14.12.2007 01:49 lajla
Milá paní, nedalo mi to podívat se webové stránky s fotografiemi, které zde uvádíte. Samozřejmě není nic špatného na tom fotit si okolí hradu a exteriéry, ovšem nejsem si úplně jistá, jestli je na místě srovnávat fotografování běžných turistů, kteří by se měli řídit návštěvním řádem a návštěvu filmového štábu. Ovšem zajímavé jsou fotky pořízené z nástupní plošiny a u nich titulek, že uvnitř hradu se fotit nesmí...Není dle návštěvního řádu náhodou zakázáno také fotografování na nástupní plošině? K zamyšlení...

:(

28.10.2007 19:23 Káťa Slámová
Prosím, vyměňte pokladní. Prohlídka byla příjemná, vydržela bych v hradě i déle. Hezké prázdniny průvodcům!

Pernštejn-milé prekvapenie naviac

24.9.2007 12:40 Silvia Golisová-Trenčín,SK
Včera som sa vrátila z jedného z mnoha výletov v Čechách i na Morave (Brno-Tugendhat,Kroměříž, Lednici)ale stále mám v hlave prehliadku na Pernštejne, preto som sa tam musela vrátiť aspoň na nete a "žiaľ"som si všimla túto diskusiu, čo ma dosť zaskočilo,ale každý očakávame asi niečo iné od svojich cestovateľských cieľov.Ďakujem za skvelý zážitok, určite o rok prídem v tom istom čase znova.Prečo? Tá výstava aranžmánov je proste geniálna,učarovala mi a úžasne dokreslila atmosféru, takže skláňam klobúk pred tými, ktorí k nej prispeli svojou prácou.Niečo tak rozprávkovo očarujúce som ešte nevidela a myslím, že som už navštívila dosť pamiatok(Praha,Paríž,Versailles,Viedeň,...)....Ďakujem.Ja som to tiež riskla bez rezervácie,čo väčšinou nerobím,takže som absolvovala len zákl.okruh, ale aspoň mám dôvod opakovaných návštev.A na to sa teším už teraz.Želám veľa spokojných návštevníkov,ktorí vedia históriu oceniť,nielen ju konzumovať :o)

Vážení!

23.9.2007 18:51 Arana Nosálová
Početla jsem si a nedalo mi to, abych nenapsala svůj postřeh:-) Vzhledem k tomu, že Pernštejn je skutečně velmi hojně navštěvovaný hrad na Moravě, každý normální člověk musí předvídat, že se může stát, že se tam prostě nedostane. Kdo se po památkách trochu pohybuje, tak ví, že se taky objednávají hromadné zájezdy na určitou hodinu, takže když se stane, že se člověk trefí zrovna do této doby....:-) má prostě smůlu. Minulý týden jsem jako součást pracovho aranžérského týmu připravovala podzimní výzdobu Pernštejna a tak jsem se při aranžování stala po dobu tří dnů svědkem několika různých procházejících prohlídek a ani v jedné se nestalo, že by průvodci nevykazovali alespoň "standard", mnohdy tomu bylo naopak.Ve čtvrtek jsem byla svědkem návštěvy asi dvaceti dětiček školkového věku a musím říct, že poslouchaly s otevřenými pusinkami a žádná z učitelek nemusela děti okřikovat, pouze je upozorňovaly, na co nemají sahat. Průvodkyně se snažila dětem přiblížit informace tak, aby je v tomto věku co nejlépe "vstřebaly".Takže jestli ta chyba nebude tak trochu v rodičích, že? Když si své dítko nedokáží ukočírovat a vše mu dovolí, tak to opravdu je nepříjemné pro všechny zúčastněné. A co se týče samotného hradu, je krásný, paní kastelánka je příjemná a za to, že v hospodě pod hradem mají pití za třicet korun, tak za to opravdu asi nemůže ani památkový ústav:-) Držím palce všem průvodcům a pracovníkům, kteří tuto svou práci dělají " za suché z nosu".

23.9.2007 19:40 KS
Ó, tak doufám, že poklona je pro mě:) Pravdou je, že špatné věci se vždy kritizují velmi dobře, jenže do zákulísí již nikdo nevidí, tudíž nic neocení. Pokud člověk do běžného provozu náhlédne, chápe věci třebas i jinak, než jen černobíle.

Pernštejn

15.9.2007 08:41 Eva Ciprová
Než jsem se vydala na hrad, četla jsem tuto horlivou diskuzi a zajímalo mě, proč tolik komentářů.. Na hrad jsem se těšila a nijak jsem se nenechala ovlivnit negativními komentáři. Nicméně nás hrad velmi zklamal!! Průvodkyně mluvila tak rychle, ze ji nebylo skoro nic rozumět. Jakoby to chtěla mít rychle za sebou. Na hradě není vlastně nic moc k vidění. Z výkladu průvodkyně si vlastně nic nepamatuju!! Ze všech hradů, které jsme v moravském kraji viděli bych tento hodnotila jako nejméně zajímavý. Hodně nás to mrzelo a zklamalo. Myslím, že by si zasloužil lepší přístup a výklad personálu.

4.5.2008 12:30 Bára V.
Na hradě není nic k vidění???A co ta úchvatná architektura??Jestli jste čekala interiér jako z filmu, zůstaňte prosím nohama na zemi....

27.9.2007 13:35 Agáta
Me osobne to jako milovnici hradu a celeho okoli mrzi, ale nenechte se odradit a zkuste si tam casem zajet jeste jednou, treba behem nekterych slavnosti, od behem leta tam probihaji asi troje a to vetsinou potom navsteva hradu nestoji a nepada jenom s vykladem pruvodce.

varovani

15.8.2007 08:49 Michal
Vážení potenciální návštěvníci hradu, nenechte se zlákat pezplatnou ochutnávkou vína v malé vinotéce pod hradem vedle restaurace a toalet, nebo pouze ochutnejte, ale nekupujte následně ochutnané víno v lahvi. Ja to bohuzel udelal a dostal jsem uplne neco jineho, vino ktere se skoro nedalo pit, narozdil od toho, co vam daji ochutnat.

chachá

14.8.2007 23:59 Lucía
Občas se opravdu nestačím divit,co sem chodí za lidi...(malá narážka na pana Martyho)...můžu se zeptat,nemáte náhodou přízeň v Holandsku?..ne?...divný...Pernštejn no more? fajn, líp pro hrad.Lidé, co neocení jak okolí hradu, tak průvodce,pokladní a veškerý personál,co se o hrad starají a věnují tomu veškerý svůj čas a snahu, nemají na hradě co dělat. Vy neznáte polední přestávku? Novinka,co? no jo...Zkuste si celý den sedět za pokladnou bez přestávky, chtěla bych vás vidět, jak byste to zvládl...a když už jsme u těch novinek, tak prohlídka je 11:45 a další hned 13:00...i průvodci jsou lidi a musí si chvíli odpočinout,víte?..příště si dejte ty párky dva a tak akorát to stihnete, po těch 120km si to zasloužíte. A co se týká okolí hradu(jak vy říkáte zdevastovaného), tak příště dejte u brány místo 10,- víc a úpravy můžou začít vesele probíhat...jo,mimochodem, 10,- se platí už i na Buchlově,smůla co?...Buchlov no more?...:)...mějte se jak chcete.......zdravím Esteru Zejdlicovou:)

15.8.2007 07:25 Madam X
Madam X zdraví a přeje mnoho podobných reakcí. PS Estera Zejdlicová mi říkala, že jede na dovolenou:)

P.S.

14.8.2007 08:54 xy
Málem bych zapomněla dodat - polední pauza je zcela běžná věc. Jak jste na tom vy, vaše pracovní doba a polední pauza? A nekritizujte, prosím, ty, kdo sem napsali vlastní názor. Zkuste se nad sebou zamyslet!!

Vzkaz pro pana Martyho

14.8.2007 08:47 xy
Milý pane, ono je velice jednoduché kritizovat a rozčilovat se. Zdůrazňujete vzdálenost, kterou jste na Pernštejn ujel, proto nechápu, proč jste se o otevírací době neinformoval a rezervaci si nezajistil. Někdy se prostě stane, že je velká návštěvnost a časy se vyprodají, protože každý rozumný člověk chápe, že skupina na prohlídku má také svůj maximální počet osob a ten bohužel překročit nelze. Dle mých zkušeností, Pernštejn je krásný hrad, velice zachovalý a neustále na něm probíhají úpravy a personál se snaží vyjít vstříc. A že v areálu nic není? Asi jste měl na očích obrovské klapky, když jste jím procházel. Přeju pěkný den.

Bez objednání ani nejezděte

8.8.2007 08:20 Marty
Pokud nejste objednaní předem tak tam ani nejezděte, nebo se akorát naštvete jako já. Jeli sme na hrad v úterý 7.8.-normální návštěvní den. Máme to ze Zlína cca 120km, takže tak 2 hoďky cesta. Přijeli sme na hrad před 12, tak sme si v podhradí dali párky, ať se pak můžeme v klidu věnovat prohlídce. Po zapalcení vstupného do areálu 10,- Kč/osobu-kde nic zvláštního není jsme cca 12:03 dorazili k hlavní pokladně, ale ouha. Pokladní má polední přestávku a ne tak ledajakou-1hodinu!!! Asi na královský oběd. Ale to by nebylo nejhorší před odchodem napsal na lístek, že po přestávce se budou prodávat pouze zbylé místa na základní okruh v 13:30 a vše další je vyprodané!!! S úžasem jsme stáli před tímto ohlášením a připadali si jak v Jiříkově vydění. Není se čemu divit, že okolí a podhradí je v naprosto dezolátním stavu, když na hradě sídlí vedení s takovým přísupem k zákazníkům, toto se nám fakt ještě nikde nestalo... Hrůza, Pernštejn no more.... To si radši po 120 zajedu na Buchlov, kde je vstupné do areálu zdarma a prohlídky běží stále, bez objednání a bez trapných přestávek...

25.9.2007 16:18 Hermina Froditova
Takže zdravím Martyho!!! Řekla bych, že Pernštejn vychází návštěvníkům vstříc až moc!!! A zrovna ve Vašem případě mě velmi těší, že se na Vás nedostalo :-) S tímhle přístupem se nemůžete divit, že se v životě nepodíváte NIKAM JINAM než na Buchlov, kde se mimochodem také platí vstupné do areálu hradu. A o paní pokladní bych se moc neotírala, protože KAŽDÝ normální člověk má právo na polední přestavku, viz zákoník práce! A jediný, kdo je tady trapný tak jste VY...Pokud jste na hrad přijel kvůli prohlídce interiéru pak nechápu, proč jste si dole dával ještě párky? Ve 12 hodin na Vás tak akorát bude někdo zvědavej..Takže pro příště se radši vyprdni na párky a běž pro lístky...

20.8.2007 22:43 Agáta
v prvni vete chybi carka. druha bez chyby. ve treti "sme" namisto jsme, ale autor asi spechal, nebot se pravdepodobne chystal na Buchlov. Opet "sme", dobre, uz to nebudu komentovat. Za radovou cislovkou 12 je nutnost psat tecku, ale asi uz to autor ze zakladni skoly zapomnel. Ve vete o placeni vstupu do arealu opet chybi carka. Dalsi carka chybi v citovem vylevu o pokladni a o tom, ze psal/a na listek. No a Jirik pravdepodobne videl, ne vydel.
Tot jen tak malinko k slohove a gramaticke urovni Martyho (ne ze bych tim snad chtela neco naznacit). A s tim pristupem... byt mily na hulvaty neni nic jednoducheho. Jestli jste se podobne prostoduse choval i v arealu hradu, jsem docela rada, ze Pernstejn "no more".

12.8.2007 19:41 Madam X
Nemáte náhodou nějakou lékařskou diagnózu? Průvodkyně i průvodci na Pernštejně se snaží víc než dost. Vy se raději naučte pravopis a psaní čárek v souvětích. Pořád nechápu, jak to myslíte s těmi rezervacemi??? Do divadla si lidé také rezervují lístky a nepřijde jim to divné ( mezi divadlem a hradem nevidím rozdíl ). Plně chápu reakci pana či paní (slečny) BYE BYE. To na Vás sedí. Doufám, že už Vás nikde na žádné památce neuvidí. Přeji pěkný večer.
PS Předpokládám podle tohoto, že máte průkaz ZTP/P. Ukazujte ho u pokladny, vyplatí se to:))

10.8.2007 18:08 ByeBye
Proboha, co je to za příspěvek? Pernštejn jsme navštívili a nemůžeme si stěžovat! A že je kolem oběda polední pauza snad není nic zvláštního. Pokud ovšem nejste workoholik pracující šest dní v týdnu, osm hodin denně a 5 minut z toho obědvající ušmudlanou svačinu v ubrousku. A pokud se Vám zdá, že je okolí v dezolátním stavu, zkuste navrhnout vedení vybudování asfaltky až k pokladně. To jistě kdejaký návštěvník této goticko-renesanční památky uvítá. A budete-li mít nějaké další připomínky a k tomu jistě i Vaše návrhy na zkvalitnění vedení, sem s nimi! A nejlepší by bylo, kdyby jste všem neposlušným zaměstnancům ukázal, jak se to má dělat! 12 hodin bez přestávky, příjemný, usmívající se. Hrad nafoukněte, ať žádný návštěvník, který se neobjednal, nemusí čekat. Na prohlídku vyrazí dvěstě lidí, nebudou se strkat, křičet ani hlučet. Rekonstrukce uhradíte jistě rád z vlastní kapsy, protože rozpočet vám na ně jistě stačit nebude. Stejně jako zaměstnace, kteří budou umět jazyky a zároveň pracovat přesčas. Pak už zbývá jen vybudouvat velkou tabuli WELCOME na Pernštejně a možná dotáhnete komunistickou myšlenku do konce. Ber jen co potřebuješ a rozdávej,co máš na víc.

10.8.2007 12:04 marty
Holt dle pravidla potrefená husa nejvíc kejhá se tady hned dvě ozvaly :) Co je to proboha za móresy rezervovat se na hradní návštěvy? Kde ste to viděly? Mám čas vyrazím na hrad, ale chyba lávky... Vedení na Pernštějně patří do doby minulé, natažená ruka, peníze z daní brát plnými hrstmi ale již nic neodvádět. Pohodička klídek, co bysme se snažili, zákazníci ať nám vlezou na záda... Děvčata jistě patříte k osazenstvu hradu, tak se trochu snažte, místo tohoto vypisování ne webu.

10.8.2007 07:36 Madam X
Smůla je, že na Buchlově se těch 10Kč už platí taky. Podle mě je to dobrý nápad, který památkám výrazně prospějě a ROZUMNÝM lidem neublíží.
Děkuji paní Kadlecové za skvělou reakci. Kdyby ji sem nenapsala tak pekně, musela bych to napsat já a to by pak bylo něco!

9.8.2007 10:28 Stanislava Kadlecová
Tak nevím. My tam nedávno byli taky, ale už na spodní bráně jsme si všimli otevírací doby, kde je uvedena i polední pauza ( vy evidentně ne, za což ale správa hradu jaksi nemůže). A nějak jsem nepochopila tu poznámku o prodeji na 13.30. Když je plno, tak je plno. Taky jste si mohli zavolat a rezervovat se, jako my, když už jste jak tady zdůrazňujete, jeli 120km. A taky nemám pocit, že by okolí bylo v dezolátním stavu, možná se stačí lépe dívat, ale s tím asi máte trochu problém, když přehlédnete obří ceduli s návštěvní dobou. A příště opravdu radši dejte ten Buchlov, ať něco chudáčku ušetříte :-) - třeba těch 10,- Kč.

Návštěva

30.4.2007 13:27 Radek
Včera 29.4., tj. poslední těsně před květnem, jsem hrad spolu s přáteli navštívil. Na místě jsme zjistili, že je otevřena pouze jedna trasa, ostatní jsou otevřeny až po 1.5. Nechápu, proč už ten poslední víkend, kdy prvního května je za dveřmi, neotevřeli i zbývající prohlídky - mají snad dost peněz? Včera tam bylo tolik lidí, že počet lidí na prohlídce byl nepříjemně velký.
Mimochodem, na dva okruhy je nutno se objednávat - myslím, že by hrad tohoto významu, měl mít svou www prezentaci, aby bylo zcela zřejmé jak a kdy se objednat, co kde co najít, atd. Jedna stránka na tomto serveru (nádherný server, není to kritika tohoto webu), jiná na stránkách města, ale nic jiného. Po zkušenostech s neaktuálnostmi některých serveru, vždy raději uvítám oficiální server.
Sledoval jsem i komentáře k hradu - průvodkyně jsou ochotné, nevšiml jsem si, že by bylo něco oproti jiným hradům a zámkům v nepořádku.

16.10.2009 00:27 Pavel Zany Komárek
A co jste pane Martine jako čekal? Když jdete do kina na premiéru nového filmu, taky si vstupenku rezervujete předem nebo jdete naslepo a vynucujete si aby vám našli volné sedadlo za každou cenu?
Když přijdete do obchodu, kde je fronta u pokladny, taky hned všechny předběhnete nebo se postavíte na konec?
Když jedete plným vlakem, tak taky nutíte průvodčího, aby vám uvolnil sedadlo jen proto, že si chcete sednout a nezajímá vás, že někdo uvažoval dopředu a raději si koupil místenku?
A je pokladní v kině nebo v obchodě nebo onen průvodčí neprofesionální, když obslouží zákazníky, kteří přišli dřív?
Ostatně, hrad je ve správě Národního památkového ústavu a na jeho stránkách je u tras B, C a D jasně napsáno "pouze na předchozí objednávku"

15.10.2009 13:32 Martin H.,Pardubicko
Musím se přidat k těm,kteří mají negativní zážitky z tohoto zcela jistě zajímavého a svým způsobem krásného hradu.S nadšením jezdím po českých a moravských hradech a zámcích a jako perličku letošní sezóny jsem si nechal Pernštějn...
Architektura tohoto hradu je zcela jistě úchvatná, nedivím se,že dělal kulisu mnoha českým i zahraničním filmům a pohádkám,ale vnitřní vybavení tohoto hradu (tedy alespoň v I. prohlídkovém okruhu!) je víc než chudé...Byl jsem asi hodně najivní,když jsem čekal interiéry jako ve filmech...
Další překvapení přišlo,když jsem si chtěl,jako na většině našich hradů,koupit kromě základního okruhu i okruh II.,případně III.. Paní v pokladně mi však oznámila,že tyto okruhy je třeba objednat telefonicky předem,že nejbližší termín má 12.září (na hradě jsem byl 8. září),přičemž s časem prohlídky se musím přizpůsobit skupinám,kde zrovna bude místo,na přesnou hodinu mě zcela jistě neobjedná...Jelikož má cesta na tento hrad již čítala 130 kilometrů tam a dalších 130 kilometrů mě čekalo zpět,odmítl jsem tuto anabázi absolvovat ještě jednou,navíc s nejistým výsledkem...Myslím si,že v dnešní době je tento postup zcela nestandartní a svědší o neprofesionálním přístupu zřizovatele této památky...Takže případným zájemcům o prohlídky nastandartních tras na Pernštějně doporučuji - zatelefonovat si a objednat se předem ,jinak máte smůlu!

Pernštejn je krásný hrad který stojí za to vidět, bez ohledu na to, zda má...

15.2.2007 13:28 inka
průvodkyně nebo paní v pokladně dobrou či špatnou náladu (ale já osobně jsem se se špatnou ještě nesetkal a to jezdím na Pernštejn každý rok). nabízím své fotky z poslední návštěvy hradu. http://mojebrno.wz.cz/inka--brno-tipy-na-vylet-pernstejn.html
mějte se fajn, a třeba se tam letos v létě potkáme :o)

17.12.2007 20:53 průvodka
Souhlasím. Pernštejn je úžasná památka. Měla jsem tu čest na hradě provádět. A vím, že na nástupní plošině, kde je zakázané focení, byste ode mě dostal důraznou výstrahu!

10.8.2007 07:44 Kateřina Mrtvá
Běžte ty fotografie ukázat na Památkový ústav v Brně. Určitě je potěší. Moc by mě zajímalo, co pak udělají s Vámi. Doufám, že něco hodně ošklivého. Asi Vám nevadí, že fotografováním při prohlídce porušujete návštěvní řád a měl by Vám tedy být odepřen vstup do celého areálu hradu?! Hned je informuji, aby si na Vás dali pozor.Styďte se!!!

12.3.2007 13:35 Dalibor Král
Fotografie jsou moc pekne, diky za ne! DK

Zvláštní diksuze...

23.1.2007 22:49 Aeternus quod purus
U žádné jiné památky jsem na takto vzrušenou diskuzi nenarazil. Čím to je? Asi tím, že Pernštejn je známý hrad, tak si jej tu najde dost lidí a chcou se podělit o své zážitky.. A přispět do zjitřené diskuze.. Pernštejn je krásný hrad a já jeho návštěvu vřele doporučuji. Pan kastelán je bezesporu člověk na svém místě, personál, zejména studenti-průvodci dost často nenadchnou, ale jsou i světlé výjimky, kterým patří čest!! Také jsme dělal průvodce, ale na jiném hradě a děti mě vůbec nevadily. Jednou jsem ale šel prohlídku s dětským táborem asi 40 malých dětiček a myslel jsem, že mě hrábne... No, učitelem nejsem a ani nebudu. Zajeďte na Pernštejn, zášť a vzájemné osočování nechte doma u svých computerů:))

11.6.2008 17:46 Madam X
Aeternus quia purus!!! Musela jsem tu chybu opravit, nemohu se na to tady dále dívat, papapa!

To: Madam X

12.1.2007 22:30 Taky Svéd
Musim, bohuzel, reagovat na prispevek Madam X, ktery konci vetou: \"PS švédové byli a jsou zlodějské a kruté svině!!!\" Behem valek byli vsichni kruté svině! To je snad podstata valek. Madam X uniklo, ze Svedsko, snad jako jedina evropska zeme, nevalcilo po dobu pres 200 let! Kdyby Madam X byla ponekud vzdelanejsi a seznamena s dilem Karla Capka, vedela by, ze se ve Svedsku nekradlo, lide ani nazamykali sve domy (po valce, hlavne diky imigraci, se to ponekud zmenilo). Madam X mozna i ví, ze Cesi vedou zlodejskou ligu v Evrope. Rad bych vzal Madam X na Svedskou ambasadu aby zopakovala svuj vyrok: \"... švédové ... JSOU zlodějské a kruté svině!!!\" Ne ze bych si pral, aby nejaky kruty Sved prerovnal zoubky v puvabne tlamicce Madam X, ale jen tak, pro informaci - aby kruty Sved vedel, ze si s Cechem nema co zahravat! Osobne si myslim, ze by si Madam X zaslouzila prinejmensim par facek, coz je ovsem jen otazka nazoru.

18.1.2007 13:49 Madam X
Mějte rád koho chcete. Já jen prostě nemám ráda Švédy - asi proto, že jsem se studiem Třicetileté války zabývala dost podrobně na filozofické fakultě.
Je smutné, že ženě přejete "pár facek" - nevím, co jste to za muže.
Ovšem pokud Vám můj vlastní názor vadí, omlouvám se za něj. Poznala jsem z průběhu dějin, že my Češi vlastní názor mít nemůžeme, protože nás hned někdo umlčí nebo chce umlčet pár fackami!!!

Pro Halada

13.12.2006 13:11 Ester Zejdlicová
Hned na začátku říkám, že nejem internetový anonym, jak se tu někteří o některých vyjádřili a nejsem ani průvodce.Jen mám ráda historii a často navštěvuji památky. Už mnohokrát jsem zjistila, že většinou není chyba na straně průvodce, protože ač se někteří dle mého názoru málem rozdají, tak některým to stále není dost dobré.Chcete trasy pro děti, trasy pro milovníky historie s větším obsahem textu, chcete, chcete a chcete.Ale i když toto bude realizováno, tak si stejně najdete něco dalšího.Tak např. na Pernštejně je jedna trasa vyloženě stavěná pro lidi s opravdovým zájmem - je to tuším 19. stol. na got. hradě, kde je minimum lidí ve skupině a průvodce se všem maximálně věnuje.Absolvovala jsem a mohu jen doporučit.Ale opět našli hlasy, že i toto je špatné, protože je to drahé atd atd.A pokud jde o děti na prohlídkách - ať tam klidně jsou jen si je rodiče musí ohlídat a utišit, porotože např. v divadle nebo v kině taky nebude nikdo na větvi ze řvoucích dětí, které ruší program, za který si ostatní zaplatili a těšili se na něj. Někteří rodiče si myslí že jejich žvatlající a pokřikující děti jsou roztomilé, ale mohu vás ujistit, že opravdu nejsou.Takže přeji pevné nervy všem průvodcům a těším se na novou sezónu.

17.6.2007 21:41 Jarda
Musím souhlasit, opravdu dobře napsáno. Z vlastní zkušenosti vím, že děti na prohlídce můžou být jako andělíčci - hodné, ale taky uječené, protivné a nevychované. Jenže vše je o rodičích! Někteří jsou slušní a požádají o vypuštění z prohlídky sami, protože nechtějí, aby jejich ratolest všem dala najevo, že ji nedokážou zvládnout (tím nemám na mysli miminka). Ovšem existují i ti, kteří tvrdošíjně zůstávají, ať dítě řve sebevíc, ať běhá po místnosti a dělá bordel. Proč? Protože takoví rodiče jsou sobci! Nevadí jim, že tam nejsou sami, oni si prostě zaplatili, tak jsou středem vesmíru!

Uvedu i příklad. Ječící dítě, upozornění od průvodce mezi 4 očima, ať zkusí dítě uklidnit, jinak by museli prohlídku opustit. Nedaří se ani za dalších 10 minut. Otec odchází s dcerkou nedobrovolně ven. Matka okamžitě osočí průvodce před ostatními návštěvníky, že je to drzost, že zaplatila a že si bude stěžovat. Jenže ostatní ji návštěvníci ji rychle uzemní, protože je prohlídka zajímá a chtějí mít klid.
Průvodce se totiž nikdy nikomu nezavděčí.
Další příklad: Skupina 20 dospělých a 5 dětí, průvodce vykládá především pro dospělé. Rodiče si pak přijdou stěžovat, že to nebylo vůbec zajímavé pro jejich potomky. (Můj návrh je chodit do lunaparku a do zoo, tam nikomu vadit dětská rozpustilost nebude). Naopak skupina 20 dětí a 10 dospělých. Text tedy upraven především pro děti. Ti bez dětí jsi po prohlídce jdou stěžovat, že to pro ně nebylo zajímavé!

Tak už mi někdo řekněte, co vlastně vykládat, aby byli všichni spokojení! (Což je asi science fiction)

Na závěr přeji ničím nerušenou turistickou sezónu 2007.

Přeji krásný den p. Králi

9.12.2006 21:16 aneta genisová
Nezmizíme.Budeme tu. Jen stále doufáme, že ignoranti tvého typu se brzy užerou vlastní nenávistí.
(kráceno redakcí)

10.1.2007 19:54 Dalibor Král
Opravdu ubohé, drahá "dámo". Jsem zvědavý, jestli by jste mi to řekla do očí! Pan korektor má pravdu, cenzura je potřeba kvůli lidem jako Vy! Já se už o slušnosti zde vyjádřil.. Je mi z vás smutno...

20.12.2006 21:21 Pavel Zany Komárek, korektor
žádný ze serverů, které dovolují návštěvníkům vyjádřit názor ke svému obsahu, není rád, když se diskuse pod články zvrhávají ve vulgární sled nadávek. To platí i pro komentáře na našem serveru. Protože jsme se s podobnou situací setkali poprvé (a doufám že naposledy), volili jsme prozatím kompromisní cestu smazání pouze té části komentářů, které obsahovaly vulgarismy, zbytek zůstal beze změny.

20.12.2006 10:23 Adam Rýzmburský
Nemohu pochopit to " Kráceno redakcí" !!! Na co si tedy redakce hraje? Má tu portál pro diskuzi a cenzuruje? Myslel jsem, že "krácení redakcí" přestalo po roce 1989!Opravdu sprosté!!!!

Buďme slušnější

5.11.2006 19:56 Dalibor Král
Výtky a stížnosti návštěvníků hradu zde uveřejněné jsou mnohdy skutečně oprávněné, na druhou stranu myslím, že úroveň správy hradu nějak nevybočuje z nyní již všeobecně celkem kvalitního standardu péče o historické památky u nás. Osobně ale kastelána neznám. Jistou shovívavost a přívětivější tvář k návštěvníkům by to ale chtělo ukázat. Kvůli několika rejpavým a opravdu nepříjemným návštěvníkům, kteří dovedou znechutit, by personál hradu a jeho sympatizanti neměli takto, jak zde vidím, reagovat na mnohdy oprávněné připomínky a postřehy návštěvníků hradu (viz madam x, xxx a další).

4.12.2006 12:33 Telemann
Moc by mě zajímalo, které výtky a stížnosti jsou oprávněné! Nejsem sice průvodce ani "sympatizant", ale plně chápu reakce Madam X, XXX, Trudy, Návštěvníka bez dětí, etc...

Výtky mnohdy oprávněné

5.11.2006 16:22 Jan Krása
Výtky tu uvedené jsou v mnohém oprávněné! To, jak je zaměstnanci hradu a jejich sympatizanti shazují, svědčí o jejich kultuře. Hrad Pernštejn tu bude ještě stovky let, typ lidí, kteří jej spravují zpřístupňují, snad už dlouho ne...

9.12.2006 21:06 Tru@Lu
Drahoušku Kráso, o naší kultuře svědčí pouze to, že ignorant vašeho typu nás nemůže rozhodit.Proto zdravíme všechny milovníky památek( ne takové jako je Krása).Mimochodem, o nás nic nevíš.S přátelským pozdravem se na brzkou shledanou těší Tru and Lu.
(kráceno redakcí)

Pro Halada

1.11.2006 11:31 rodiče
Moc mě Váš názor potěšil.Opravdu si myslím,že i předškolní a menší děti mají právo na prohlídku hradu.A čím dřív se setkají s památkami naši země tím lít!!!Možná by stálo za zamyšlení ,kromě malých a velkých okruhů,tres A a B ,zřídit i okruh pro děti s poutaví vyprávěním,trošku odlišným od memoronání textů!!!Ovšem je pravda,že na některých místech to není třeba a průvodce svým vystupování i vypravěním dokaže zaujmou i děti,pravda některý nezaujme ani dospělé.Památky jsou náš velkiý koníček,každo ročně jim věnujeme celou dovolenou a volné víkendy a neumím si představit,že bychom na to odložily děti.Kdy je pak vyzvednou??Určitě Vás rádi navštívíme!!!!

20.8.2007 22:31 Lady´s Friend
Vazeni rodice, samozrejme vam nikdo nezakazuje jezdit po pamatkach, ale na druhou stranu, to vy byste meli prizpusobit vyber objektu svemu diteti, a necekat, ze se objekt a jeho pruvodce prizpusobi vam. Je dobre zaradit treba svoje ditko do zajezdu deti podobneho veku - potom muze pruvodce prizpusobt slovni zasobu, chovani i cely vyklad veku deti. V "normalni" skupine mu ale nezbyva, nez drzet se sveho textu, prece jen nebude 6 detem a 25 dospelym asi vykladat "tady hajala princezna". Naucte svoje dite, aby vydrzelo v klidu nekolik minut stat a mlcet, kdyz pruvodce hovori, a pak mu to vysvetlete vlastnimi slovy, kterym dite rozumi. A nebo mu doma ctete povesti a ukazujte obrazky a pockejte, az doroste do toho spravneho veku.

Reaguji na návštěvníka s dětmi

23.10.2006 14:03 návštěvník bez dětí
Možná jste si nevšiml, ale předškolní děti neplatí. A když říkate, že z návštěvy stejně nic nemají, tak se musím ptát, proč je tam vlastně berete???? Trochu nelogické, ne?

28.10.2009 22:10 Agata
Treba proto, ze i kdyz z toho jeste moc nemaji oni (i kdyz nas ctyrlety syn z navstevy Pernstejna zije uz tyden, tak mozna je to naopak nekdy prinosnejsi pro ne), chceme hrad videt prinejmensim my rodice. V dnesni dobe aktivnich prarodicu zkratka nema deti kdo pohlidat a musime je tahat s sebou, mozna by to k vseobecne situaci vyresila nejaka odkladaci mistnost i na deti:-)

29.10.2006 09:11 Halada
Trošku nechápu postoje lidí, kteří by nejraději rodiče s malými dětmi separovali a vyloučili z prohlídek hradů, zámků, památek. Naše rodina vlastní památku, která je přístupná po celý rok a jsme vděční za každého návštěvníka, tedy i za rodiče s malými dětmi. Prohlídka se dá vždy přizpůsobit, tak aby skupina lidí byla spokojena. Největší odměnou je pro nás spokojenost návštěvníků a pokud na konci prohlídky popřejí, aby jsme v našem úsilí v opravě památky vydrželi a fandí nám, tak to vydá za všechny peníze a neumíte si představit, jak to dokáže povzbudit. Každý kdo vlastní hrad, zámek, tvrz, ví že mnohokrát přijdou těžké chvíle a pak každé povzbuzení potěší. Chtěl bych teď vzkázat rodičům s malými i velkými dětmi: Nebojte se jezdit a navštěvovat památky, mnohde vás rádi uvítají a váš zájem nás potěší. Jezděte dál na výlety a hlavně dětem ukazujte krásy našich památek. Děti jsou přece další generace navštěvníků.

13.7.2006 00:00
Já bych teda chtěla podotknout, že průvodci na tomto hradě jsou úžasní. To že někteří turisté si na ně stěžují je jejich problém protože za nepříjemnost průvodcú si mohou VŽDYCKY sami. Ono totiž není lehké stát celý den na nohou a vykládat text když polovina lidí neposlouchá, Baví se a dětí křičí. Schválně si to někdy zkuste, pak uvidíte že to není žádná sranda a snad nás-průvodce pochopíte.

29.10.2006 09:22 Halada
Obdivuji všechny průvodce a oceňuji jejich práce. Pokud ale provádíte a skupina vás neposlouchá, je asi něco špatně. Pravděpodobně je výklad nezaujal. Všichni lidé nejsou stejní a prohlídky nejsou jen pro odborníky. Nepozornost návštěvníků je většinou a především na vině průvodce. Bohužel. Pokud jen odříkávate strojově text, moc lidí to opravdu nezaujme.

10.10.2006 22:04 návštěvník s dětmi
reaguji na průvodce x, znamená to že předškolní děti platí vstupné za rušení ostatních při prohlídce?????Nebo za co, když z prohlídky nic nemají.

1.10.2006 19:12 průvodce X
Reaguji na paní Lieberzeitovou. V životě by mně nenapadlo jet na hrad s malými dětmi! Určitě z toho hodně mají!!! Neustálý řev, dupání a rušení to potvrzuje. A že z toho něco chtějí mít jejich rodiče?! Super - zvedání dudlíků, ucpávání dětských úst a syčení - to si tedy užijí krásnou prohlídku!
No nic, nebudu vulgární, ale paní Lieberzeitovou bych přece jen potkat nechtěl. V jednom má však pravdu - nejezděte na hrady a zámky s malými dětmi - nebudete rušit ostatní návštěvníky!

23.9.2006 14:16 BioRoot
Tak, tak. Pokud se rozhořčený průvodce okřikne po dětech, je to jen a jen vina rodičů. Rodiče si přece mají svoje děti ohlídat a říct jim co se má a co se nemá. Průvodce dbá jen o to, aby všichni ostatní měli prohlídku nerušenou. A nějakej rozmazlenej spratek s rozmazleným rodičem ostaní ruší. Nic proti, je to téma na nějaké jiné místo a jiný web..., ale takhle se chovají rodičové, kteří nedokážou pochopit, že dítě špatně vychovávají. Zastávám se plně průvodců

10.9.2006 00:00 Hana Lieberzeitova
Pernštejn je super , ale ti průvodci. Ach jo. Máme dvě děti a trauma z návštěvy tohoto krásného hradu. Chápeme odebrání osobních zavazadel ,
ale to věčné okřikování dětí ( brutální ) nejde pochopit!!! Máme spoustu zážitků z návštěv hradů , ale tento je opravdu nejhorší!!! Škoda jinak super a
člověk chce pomoci po ničivém požáru. LIDEM S DĚTMI NEDOPORUČUJI!

2.7.2006 00:00
Pernštejn je velmi krásný hrad. Jeho návštěvu vřele doporučuji. Sám příliš nemám rád srovnávání hradů, ale myslím, že je asi nejkrásnějším a nejzajímavějším hradem v ČR. Kam se na něj hrabe Karlštejn... S personálem jsem však spokojen nebyl, na hradě ten den byla svatba a ta úplně paralyzovala chod hradu. Zarezervovaná restaurace, zarezervovaná poslední prohlídka, kterou bych jinak s přáteli, kteří kvůli hradu přijeli až ze západních Čech, v pohodě stihnul, navíc poslední dubnový víkend začíná poslední prohlídka v 15 hodin (sic!). A to jsem na hrad po loňském požáru přispěl nemalou částkou.. Byl jsem zklamán. Vyjadřuji tímto kategorickou nespokojenost se správou hradu a jejím přístupem k návštěvníkům.

4.5.2008 14:09 barča
jenom proto, že na hradě byla svatba, nemusíte nadávat na personál...Vzkaz pro všechny, kteří nejsou schopni vytáhnout z kapsy mobil a zavolat:zkuste jít do divadla bez rezervace a pak nám sem napište, z čeho je obviníte, když bude plno. Jsem zvědavá. Z toho, že jsou ostatní inteligentnějsí a umí použít mobil????

5.11.2006 16:15 Dalibor Král
Ohrazuji se proti velice hloupému komentáři! Nestál by mi ani za povšimnutí, ale udivuje mě drzost některých internetových anonymů! Doufám, že lidé, co hrad nyní spravují, brzy zmizí a přijdou noví, kvalitnější, hrad tu bude ještě stovky let, lidé typu těch, kteří jej spravují, již doufám dlouho ne...

5.11.2006 16:06 Dalibor Král
Tak hloupý komentář bych na tomto serveru nečekal...

6.10.2006 13:01 xxx
Musím se zeptat, co má personál společného s otevírací dobou?. Pokud má nějaká skupina rezervaci, tak patrně zvedli telefon a domluvili se, což je možnost pro každého.Jen nesmíte být líní nebo předpokládat, že když jedete až ze západních Čech, což je opravdu dálka, řekla bych až konec světa, že na Vás všude budou čekat. Možná to ani není lenost, spíše nezodpovědnost.Ale za to si každý může tak nějak sám.A pokud jde o restauraci, tak nechápu proč dá někdo přednost svatbě, když se tam řítí obří skupina ze západních Čech :). A proč poslední prohlídka v 15. hod.? Jestli to nebude tím, že se v dubnu brzy stmívá ( alespoň tedy na Moravě, nevím jak v Čechách) a v neelektrifikovaném objektu to může být trochu problém.Ale to někomu, kdo z vlastní vůle přispěje a pak má potřebu o tom mluvit, nevysvětlíte.

25.6.2006 00:00
Taky si myslim, ze hrad je krasny, ale pruvodci a personal znacne pokulhava - reknou jen strucne naucene fraze z knizek, zadnou vec navic. A to je nekdy skoda...

4.5.2008 13:58 barunka
někdy je dobré se zeptat...

6.10.2006 12:13 Trudy
Hrad opravdu krásný je. O tom nelze pochybovat. Jen nechápu proč někdo kritizuje rozsah textu.Domnívám se, že jde o obecné informace a každý kdo má hlubší zájem má možnost se zeptat. Ovšem to by pisatel tohoto příspěvku musel mít na co, že?Asi takový zájem neměl.Ale znáte to - po bitvě je každý.....

11.7.2005 00:00
Velice nepříjemní pracovníci.Hlavně si neobjednávejte prohlídku v pondělí.I když každý ví,že v pondělí je zavírací den,přece není problém zapsat do knihy rezervací jedene záznam,když už ten telefon zvednou.No je vidět,že pracovníci státní správy a památkové péče se ještě vůči svým zákazníkům-návštěvníkům neumějí chovat a pak se není čemu divit,že památky chátraj.Už jim nepřispěju ani korunu.Ať jim to spadne třeba na hlavu.

1.11.2006 11:28 madam X
No tak k tomu není co dodat. Řekla bych, že text na který reaguji psal někdo psychicky labilní, možná i nějaká ta maniodepresivní psychóza by se tam našla.
Chci vidět vaše pracoviště a váš jediný den volna v týdnu. Určitě budete skákat radostí, až se vám tam ve zmiňovaný den napresuju a budu po vás chtít práci.
Zapsat pondělní rezervaci do knihy problém je, ale přijet na hrad třeba v útery problém podle mě není.Kdybych do tohoto fóra psala připomínku vašeho typu - hanba by mě fackovala.
PS doufám, že až ta stavba začne někdy někomu padat na hlavu, budete mezi jejími návštěvníky!!!

19.3.2004 00:00
Gotický hrad Pernštejn pídánci navštívili LP 2003 za slunného, teplého léta. Paní pokladní byla velice příjemná, doporučila nám základní prohlídkový okruh hradu. Zavazda musíte před vstupem odložit do hladomorny, kde je nepříjemná průvdkyně zamkne. Výklad stručný a poslední z výpravy vždy zavírá dveře. Nesmíte pořizovat snímky do svého fotoalba. Švédové byli "historické svině", hrad ochudili svou dělovou koulí o jednu z věží. Hrad určitě navštivte, je to nejdochovalejší gotická mamutí stavba, která je vyhledávána především filmaři pohádek.

1.11.2006 11:38 madam X
Pídánci jsou asi nějací divní. Už jenom ten název či co to je?!
Nechtěla bych je potkat samotná v noci. Zavazadla se neodkládají do hladomorny ale do úschovny. Hladomorna je úplně jinde. Paní pokladní je jedna z nejlepších pracovníků tohoto oboru, jaké jsem poznala. Nepořizujte si fotky - kupte si pohlednice. Každý tupec ví, že blesk při fotografování poškozuje inventář.
PS švédové byli a jsou zlodějské a kruté svině!!!