Plavební kanál byl vybudován v l. 1799–1801 zejm. za účelem plavení dřeva. Stavbu zadal kníže Josef Schwarzengerg, projekt vypracoval ing. Josef Rosenauer. Svému účelu kanál sloužil ještě poč. 20. stol. Kanál je dlouhý 14,4 km, výškový rozdíl je 190 m. Nese jméno po zaniklých vsích Vchynice a Tetov.
Hlavní obrázek místa
Kanál mezi Srním a Rokytou
© Zdeněk Krajdl 04/2005
Graficke pismenko Spojuje Vydru a Křemelnou, když obchází nesplavný a zároveň nejkrásnější úsek Vydry pod Antýglem. Jeho začátek je na Vydře pod bývalým Tetovem. Délka kanálu je 14,4 km, výškový rozdíl je 190 m, místy je až 5 m široké koryto, částečně vyzděné.
7.11. 2003

    historie

    Nese jméno po zaniklých osadách Vchynice a Tetov. S nápadem vybudovat plavební kanál přišel komisař prácheňského kraje Baierweck, nepochybně inspirován Schwarzenberským kanálem, s návrhem vybudovat na panství plavební systém, který by umožnil přiblížit velké bohatství dřeva nejen prášilských lesů, ale též odlehlých prostorů města Kašperských Hor a kamerálního lesa Roklanu hlavnímu městu Praze. A když koupil Prášilské panství roku 1799 kníže

    7.11. 2003

    Tutistické mapy

    Než vyrazíte, nezapomeňte si přibalit dobrou mapu.

    Turistické mapy KČT 1:50 000

    Edice KLUBU ČESKÝCH TURISTŮ, zpracoval vojenský kartografický ústav Harmanec

    KOMPASS 1:50 000 (Geodézie ČS)

    Ukončená edice turistických map KOMPASS, 1:50 000, v roce 2006, Geodézie ČS.

    Turistické mapy 1:50 000, Kartografie

    Nová edice přehledných turistických map 1:50 000 z Kartografie Praha.
    technická památka
    zachovalý
    volně přístupno
    Česká republika
    Plzeňský kraj
     Klatovy  ( KT)
    Srní