Graficke pismenko HMS Caroline (HMS-His/Her Majesty Ship, loď jeho/jejího Veličenstva) je křižník třídy C. Ta byla vyvinuta z počáteční třídy lehkých křižníků Arethusa, jejíž výroba začala po roce 1910. Britské námořnictvo počítalo při střetu s Německem s útokem rychlých torpédových lodí. Úlohou lehkých křižníků byla ochrana flotily před těmito loděmi a podpora vlastních torpédových lodí při útoku.

 
Graficke pismenko Posádka byla složena z 289 mužů, byli mezi nimi také chlapci ve věku od 15 let. Dále na lodi sloužili kocouři Tom a Puff a králík Blücher, pojmenovaný po potopené německé lodi. Na jejich blahobytu závisel osud celé lodě. Zatímco kocouři chytali myši, králík hlodal těsnění, prádlo a další užitečné věci. Každá loď měla také koncertní skupinu pro volné chvíle na základně. Posádky lodí se navzájem zvaly na svá koncertní představení. Prádlo si každý pral sám a nebo je za poplatek vyprali parťáci. Kapitán měl své vlastní kuchaře a většinou jedl sám. Mohl k sobě pozvat své důstojníky. Ti měli také své vlastní kuchaře a vlastní jídelnu. Kapitán s nimi mohl sedět u jídla pouze na pozvání. Zbytek posádky měl kantýnu. Na rozdíl od kapitána a důstojníků neměli námořníci kajuty, spali v sítích zavěšených ze stropů na chodbách a v kantýně.
 
Graficke pismenko Pohon křižníku zajišťovaly čtyři parní turbíny. Každá z nich poháněla jednu vrtuli. Maximální rychlost byla 55.5 km/h. Výrobu páry zajišťovalo osm parních kotlů na naftu. Turbíny byly v provozu pouhých sedm let. Dnes je na lodi zvuková imitace jejich rozjezdu, chodu na plné otáčky a zpomalení. Dokonce se přitom mírně chvěje spodní paluba nad strojovnou.
 
Graficke pismenko Na horní palubě bylo osm děl ráže 102 mm a dvě děla ráže 152 mm. Dostřel byl přes 8 km, což je v případě námořní bitvy krátká vzdálenost. Caroline měla také 12 torpéd. Ta byla vystřelena z paluby lodě torpédovými tubami. Ke konci První světové války byla důležitá také protivzdušná obrana. Caroline dostala dvě zbraně ráže 76.2 mm. V roce 1917 byla namontována rampa ke vzletu lehkého letadla Sopwith Camel. To sloužilo k průzkumu protože křižník neměl radar. Letadlo mohlo posloužit také při útoku německých vzducholodí. Posádka neměla letadlo v oblibě protože špinilo palubu olejem. Po vzletu nebylo návratu. Pilot musel buďto vyskočit padákem poblíž lodě a nebo přistát někde na pevnině.

Text: popis
20.5. 2020 - Pavel Semple, zdroj: (brožura HMS Caroline a místní informační tabule)