Komentáře, diskuse

Právě tuto možnost opravujeme .... Vložit nový komentář

Velmi špatné

20.5.2013 14:23
Veliké zklámání. Paní v pokladně evidentně o návštěvníky nestála, a něco málo po půl 1 nám oznámila, že prohlídka má sice být v 1 hodinu, ale pro čtyři lidi je dělat nebude, ať tedy přijdeme ve 2, kdy přijede autobus objednaných návštěvníků.
Takto následně odmítla asi dalších 10 lidí. A to byl víkend...
S takovým přístupem jsem se díky bohu nikde jinde nesetkala. Možná by bylo dobré na podobné pozici zaměstnávat někoho, koho to alespoň trochu baví.

:-)

22.8.2012 18:44 Jirka Jana Daniel
Minulý týden jsme byli na prohlídce hradu a výstavy obrazů. Příjemné prostředí, příjemná paní průvodkyně kterou obdivuji za trpělivost s exoty kteří si nejsou schopni ani vypnout mobil, nebo nechávají své děti ohmatávat přes 400 let staré malby i přes to, že jsou na to upozorněni jak slovem, tak cedulí. Také máme dítě, sic už větší, ale za tohle by lítaly facky. Možná by si vlastně pár facek zasloužil dospělí doprovod oněch dětiček. Každopádně hrad stojí za návštěvu a my děkujeme za příjemné odpoledne.

Hrad

7.5.2012 12:13 Kenshin Usagi
Dobrého dne přeji,
navštívil jsem hrad a velice mne potěšil. Sic nevelký díky výbuchu prachu, ale nyní skvěle zrekonstruován a stále udržován v rukou města. Průvodkyně byly dvě starší paní, se kterými si rozumný člověk velice dobře popovídá, jak o historii hradu, tak i o uměleckých dílech (obrazech) které vystavují v jednom křídle. Hrad je jeden z těch menších na prohlídku, ale velice poučný co se týče dějin alchymie a i dalších věcí. ¨

Co se týče dětí a návštěvnosti - která se tu léta řeší - bohužel nic s tím nenaděláme. I já jsem měl 4 malé 4leté a 3leté caparty na prohlídce, které absolutně nezajímalo kde jsou a co provádějí :o) protože to jsou děti. Ovšem rodiče to taky moc nezajímalo, ale museli tam být, aby si udělali čárku za návštěvnost. Svět je už takový, lidé se nezmění ani po několik generací. Chce to jen pevné nervy.

Návštěvnost

3.1.2012 16:44
Prý má být hrad v lednu otevřen pro návštěvníky po dohodě (tel.603 485 388), když jich bude alespoň deset.Nádvoří má být normálně přístupné.

Zimní provoz na hradě Budyně nad Ohří

28.11.2010 23:06 Jiřina Munzarová
V období od 1. 11. do 31. 3. jsou hrad i muzeum u z a v ř e n o .
Přístupné je pouze nádvoří a okolí hradu.
28. 11. 2010

Milé překvapení

20.8.2010 20:29 Stanislava Kubátová
Když jsem si přečetla komentáře od některých návštěvníků, kteří navštívili Budyni, dost jsem se podivila nad komentářem, který byl připojen. Dnes jsme navštívili tuto historickou památku a musím říct, že mě hrad i průvodkyně mile překvapily. Absolvovali jsme během prázdnin spoustu prohlídek historických památek, ale tak fundovaný výklad, který by byl stejně tak zajímavý pro laika i historika a poutavý i pro děti, jsme ještě neabsolvovali. Klobouk dolů před paní průvodkyní. která měla nejen výborné dějepisné znalosti, ale uměla je podat tak, že si zde každý návštěvník z naší skupinky našel něco, co ho zaujalo. Rozhodně doporučím návštěvu tohoto hradu svým známým i přátelům. A pokud jde o komentáře, které jsem si zde na těchto stránkách přečetla..? Doufám, že se budoucí návštěvníci někdy zamyslí nad tím, jak náročná je práce průvodců. Není na nich, aby napravovali chyby ve výchově vašich dětí, ale pokud některé z nich napomenou, není v tom snaha vychovávat. Pouze chtějí nám návštěvníkům nabídnout výlet do historie, za který si zaplatili bez povyku, aby si ho všichni vychutnali tak, jako dnes my.. Přestože i v naší skupině bylo pět dětí, proběhla prohlídka bez sebemenších problémů a jediné, proč se děti ozývaly, byly věty typu \"..mami, to je velká sekyra viď\"..., které jim všichni přítomní jistě s úsměvem odpustili. Ještě jednou děkujeme a těšíme se zase někdy příště... Na shledanou :-)

Tohle??

28.7.2010 11:45 km
http://www.baby-cafe.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=111462
Jak pozoruji podle příspěvků staršího data, situace se výrazně nezměnila. Pokud nepotřebujete spokojené návštěvníky, je to velmi, velmi podivné.

Leden - zavřeno

25.1.2009 13:53 Jakub Ditrich
Po opakovaném ujištění na oficialních stránkách i zde jsme se dnes (neděle 25.1.) vypravili na hrad. Brana otevřená, ale jinak pusto prázdno, vše zamčeno, pouze informace, že prohlídka začíná 11:15. Bylo 11:10, čekali jsme přes čtvrt hodiny, abychom zjistili, že zde o návštěvníky nestojí. Škoda, hrad jinak vypadá pěkně.

Neuvěřitelné

4.9.2008 21:05 Ivana
Jezdím na hrady již hezkou řádku let, ale s tak arogantním a drzým chováním ze strany průvodkyň jsem se ještě nesetkala. Místo přivítání nám (mě a manželovi) bylo sděleno (bez jakékoli omluvy či vysvětlení), že pokud se nesejdou minimálně 4 platící návštěvníci do hradu se nepodíváme!! Neuvěřitelné, na naše dotazy se nám dostalo odzbrojujících odpovědí typu:\"...pro dva lidi se nevyplati svítit\" /můj odhad je, že prosvítí max. 50 hal./ nebo \"z bezpečnostnich důvodů\", což je stějně absurdní, nejen vzhledem k počtu (se 4 návštěvníky se paní průvodkyně nebojí? :-), ale i k tomu, co je zde k vidění, tj. k hypotetickému zcizení.
Poté, co dorazili další 4 návštěvníci, nám pro změnu bylo sděleno, že sice běžně akceptují slevy AMG /pro prac. jiných muzeí/, ale vzhledem k tomu, že 2 z dorazivších návštěvníků mají nárok na vstupenky ZTP, tak mi si musíme zaplatit plné vstupné!! :-)
Majitelem a správcem hradu je město Budyně potažmo Městský úřad, se kterým jsou průvodkyně zjevně zadobře, jinak by nemohly na svých židlích ještě sedět. Opravdu tristní!!

prý mladí podporují důchodce

24.7.2008 11:07 důchodce
Jen připomínka k obsahu od adresáta \\\\\\\" hogofogo \\\\\\\". Poznámka jistě mladší osoby, že nám ona přispívá na důchod, chci otevřít oči, ať se už příště tak neztrapňuje. Pracovali jsme v průměru 40-42 let, a každý měsíc nám stát z platu strhával určitou částku na důchod, sociální pojištění a daně. Takže, ať nám stát vrátí ty miliony, co jsem já, ale i ostatní za celý produktivní život uložili do státního rozpočtu a vám, mladým, stát na nás už nebude strhávat nic. My z těch milionků dobře vyžijeme. Z našich, dříve nám státem odbraných daní jsme zase živili vaše rodiče, vám přispívali na školu a ostatní výdaje a platili důchod vašemu dědečkovi a babičce. Tak prosím, vraťte mi, co já a ostatní důchodci jsme dříve za vás a vaši rodinu už zaplatili a vy si svoje penízky nechte. Vy za nás neplatíte nic, to my jsme už dávno a za celý život vlastně ukládali do státního rozpočtu a teď to jen pouze čerpáme v malém důchodu zpět. Tak ne - vaše peníze - ale námi dříve vydělané a nuceně uložené do státního rozpočtu, tak jak to teď dělá stát i z vaší výplatou. I vy si v ní šetříte na důchod, a ani vám nebude příjemné osočení mladších, že vás vlastně živí, ale vy budete vědět, že jste si každý měsíc, celých 40-42 let platili. I vy budete v této situaci a nebude to dlouho trvat. Život běží velmi rychle.

6.8.2008 23:31 azazelo
Nechci se plést a ani nebudu do vaší slovní přestřelky. Jenom na okraj bych chtěla poznamenat, že mojí generaci (je mi 25 let, abyste měl/a představu) sice také je/bude z platu strháváno tzv. na důchod, ale vzhledem k tomu, že porodnost v poslední době žádným zázrakem nestoupla, své státu odevzdané peníze už neuvidíme.
Co se Budyně nad Ohří týče, byla jsem naprosto unešená alchymistickou laboratoří. Jelikož jsme však s přítelem byli na prohlídku jediní, pustila nás paní průvodkyně, abychom si vše prošli sami a tedy bez výkladu. Doufám, že příště budeme mít víc štěstí :o)

dětičky

13.6.2008 22:00 honza zvonař
O prázdninách si přivydělávám jako průvodce. prohlídky vedu jinak, když jsou ve skupině děti a jinak, když přijede zájezd seniorů. přiznám se, že dětské výpravy mám rád a užívám si je. děti jsou skvělé, ale musí být od rodičů na prohlídku připravené a musí vědět co smí a nesmí dělat. vřeštící dítě, které šplhá po exponátech je na pěst, i když rodičům asi připadá roztomilé. není to chyba dětí, ale rodičů. měli by si uvědomit, že jejich svoboda končí tam, kde začíná svoboda druhých. ke slovu tolerance (kterým se komentátoři ohánějí) by měli přibrat ještě jedno asi cizí slovo - ohleduplnost. ve slovníku cizích slov nehledej! rozhořčené maminky patří jistě mezi ty, co chodí do divadel zásadně po začátku představení, v kině nevypínají mobil... a ještě žehrají na nekulturnost národa. směšné.

17.6.2008 08:50 romana
Vážená paní průvodkyně,proč se tedy když tak vadí malé děti na prohlídkách,neudělá jedna prohlídka za den jenom pro rodiče s malými dětmi .A výklad tomu uspůsobí,myslím že by děti potom vydržely, kdyby se dozvěděli o princeznách a princech .Jezdíme s dětmi na hrady už od tří let a nikde jsme se s touto reakcí nesetkali.

kdo je vlastně sobec

10.6.2008 21:47
Malé děti na prohlídku zámku nepatří. Je to sobecké vůči průvodkyni i ostatním,kteří chtějí poslouchat výklad a ne \"roztomilé\"žvatlání Vašeho dítěte. Mám také malé děti a moc ráda chodím po památkách , ale ve chvíli,kdy jsem si je pořídila, jsem si určité věci musela odpustit.Vždyť ani ta matka z toho výkladu nic nemá,tak proč tam chodit. Netahejte děti sobecky tam, kde je to nebaví a nudí se. Podřiďte se Vy jim a až budou větší, můžete si kultury zase spokojeně užívat.

20.3.2009 20:50 verbatka@seznam.cz
ty si sobecká kráva copak nevíš že dítě musí mít taky vzdělání a když to dítě nemáš kam dát tak si pořid chůvu krávo

Obraz \

27.4.2008 21:20 Helen F.
Ano. Vyse uvedene prispevky jsou skutecne obrazem nasi dnesni moderni doby. Proste rodice s malymi detmi by bylo nejvhodnejsi ze spolecnosti vyloucit pokud mozno uplne, aby zvatlajici deti \"nezneprijemnovaly\" zivot ostatnim lidem, kteri chteji mit svuj klid, vse pekne nalinkovane, podle planu a v zajetych kolejich. Jsem mamka dvou deti a osobne jsem se nastesti setkala s takovym pristupem sveho okoli jen velmi minimalne a myslim si, ze do izolace by se meli zavrit vsichni lide s vyse zverejnenymi nazory. Oni totiz zapomneli, ze sami byli kdysi detmi, se kterymi museli mit vsichni okolo trpelivost a byt shovivavi, i oni kdysi zvatlali, vyskali, poskakovali, byli jako z divokych vajec a veci komentovali. Je to soucast detstvi kazdeho cloveka a je to prirozene. Vsech sobcu, kteri by radeji videli rodice vykazane pred pamatkami a vubec mimo vsechny objekty a spolecnost, kde by se rodic venoval pouze a vyhradne usmernovani svych ratolesti, je mi uprimne lito a je videt, ze sami zapomneli, jake to je mit deti a zaroven take chtit dal spolecensky, kulturne i socialne zit. Takze vsem rodicum preji i nadale krasne a nikym nerusene vylety po pamatkach a trpelivost a shovivavost s \"prudici\" :D

26.8.2008 16:10 tomkul
Dobře vychované dítě zná pravidla a své meze. Nestresovaný parchant spolu se svým "taťkou" a "mamkou", kteří mají pocit, že kvůli početí takového zmetka jsou jim všichni povinnováni vděčností, by měli být izolováni od normální společnosti.

4.5.2008 19:39 Martina
To jistě máte pravdu, ale jsou i lidé, kterým to vadí a nemá cenu soudit, co je dobré, a co špatné. A taky není správné říkat někomu, aby se nepohyboval na veřejnosti, jako zde rozkazují někteří komentátoři. Ale zase musím říct, že když jsem se setkala na zámku s maminkou s malým, žvachtajícím dítětem, bylo to roztomilé, ale také jsem se setkala s malým miminkem, které neustáte brečelo a řvalo na celý zámek a nebylo to moc příjemné.

Budyně

27.8.2007 08:48 Markéta
Hrad je hezký, vnitřní expozice sice nejsou příliš bohaté, ale určitě je zajímavá alchymistická dílna a také katův ceník. Vstupné je odpovídající tomu, co návštevník může vidět, takže prohlídku určitě doporučuji...

Děti na prohlídce historických památek

14.8.2007 09:58 Dagmar Císařová
Pochopím rodinu s dětmi, která si chce spestřit výlet návštěvou nějaké pamětihodnosti ale řekněte mi co má za zážitek malé (dvouleté dítě) z takové prohlídky? Vůbec nic, pamatovat si může dítě až od tří let !
Takže si myslím, že by rodiny s takovými malými dětmi měli navštěvovat třeba zříceniny hradu, prostě v otevřeném prostoru - venku, kde pokud ruší výklad to tak až nevadí a ne zámky,kam by měly chodit děti až pokud budou mít z prohlídky zážitek, protože jinak mají z takovéhle prohlídky zážitky ti ostatní spolunávštěvníci ale ty ŠPATNÉ !!!
Zaplatí si vstupenku s tím, že shlédnou něco zajímavého a přitom z výkladu nic nemají
protože jsou permanentně vyrušováni, někým koho to vůůůůůůbec nezajímá.
Zažila jsem jednu takovou prohlídku zámku Hluboká, kde vstupenka není zrovna z nejlevnějších a chudák průvodkyně, přitom měla super výklad!, sešlo se v naší skupině
pár PEREL, které dokonale zkazily zážitek z tak krásného zámku:
1. čtyřčlenou rodinu s dětmi, to menší bylo v golfkách a neustále fňukalo
2. milenecký pár, co po sobě stále lezli (to si mohli užít v soukromí a v zámku si to mohli odpustit)
3. pár, co paní stále partnerovi něco šuškala a pak se tomu chichotala
4. pár, co se pokoušel průvodkyni na něčem nachytat
No skutečně zážitek !!!


26.8.2008 16:07 tomkul
Naprostý souhlas. Potkal jsem při svých cestách několik málo výjimek, kdy děti - vychované a dobře vedené - byly v pohodě, a i když asi z výkladu nic moc neměly, byly zticha, neb byly poučeny, že se nevyrušuje. Daleko častěji se dnes ale množí rodinky, kde rodiče mentálně ustrnuly v mírně postpubertálním věku, nicméně provázeni tzv. nestresovanými spratky se domnívají, že všichni jsou povinni je tolerovat. Onehdy jsem jednoho takového zmetka, který z nudy do mne kopnul - poté, co ho omrzelo okopávat matku - tak jsem mu to oplatil. Přál bych vám vidět ksicht té fifleny, která se snad raději nikdy neměla množit! Bohužel nestresující výchova hajzlíků absolutně nevede k tomu, aby byla respektována práva druhých - spratek a jeho rodiče uznávají jen a pouze práva vlastní!

31.5.2008 14:26 hogofogo
Vy jste sama zřícenina, typická stará panna!!! Zvláštní je, jak víte, že to někoh vůůůůůůbec nezajímá - zřejmě umíte číst myšlenky:-) Pokud je pro vás rušivé chodit s ostatními na prohlídky, tak radši seďte doma na zadku a šetřete si svůj krásný důchod, na který Vám mi ostatní přispíváme, na skutečný zážitek někde v otevřeném prostoru...

28.3.2008 14:51 Štěpánka Fotrová
Vážení paní Císařová,

jezdím s dítětem už od dvou let po hradech a musím říct, že jsem takových PEREL jako jste Vy potkala už několik. Problém není ani v dětech, ani v objímajících se párech a dokonce ani v šuškajících si dvoujících. Zásadní problém je ve Vás. Pokud Vám vadí společnost ostatních lidí, tak si zaplaťte samostatný výklad anebo zůstaňte doma. I když ani doma zřejmě nemáte klid, protože Vám určitě vadí sousedi, hluk z ulice apod. Z takových sobců jako jste Vy jsou určitě všude nadšení. Měla by jste se nad sebou zamyslet.

Budyně nad Ohří 2.6.2007

4.6.2007 13:33 Jitka
Prohlídka byla velice zrychlená. Jak nás paní průvodkyně informovala, za námi bude objednaná skupina. Chtěli jsme si prohlédnout všechny vystavené exponáty v úvodní místnosti, ale měli jsme smůlu, protože jsme rychle museli postoupit do alchymistické dílny. Potom jsme se museli potichu proplížit do 2. patra, protože v 1. p. je velice frekventovaná obřadní síň. Ve druhém patře jsme si prohlédli 2 místnosti s renesančními freskami a opatrně se proplížit zpět, abychom nenarušili obřad. No a to je konec. Paní průvodkyně nám řekla, že na prohlídku mají půl hodiny, ale potom nechápu, proč do bývalích koníren dali exponáty, které si stejně nemáte šanci prohlédnout!!!

Průvodkyně

28.5.2007 12:42 Ilona
V srpnu 2006 jsme s rodinou navštívili tento hrad. Máme tři děti ,nejmladšímu byli dva a začínal povídat. Paní průvodkyně nás několikráte upozornila ,buď hlasitým kašláním nebo úplně přerušila výklad, aby náš nejmenší nevydával žádné zvuky. A v alchymistické dílně ,po té co náš malý uviděl pistole a začal říkat pif ,pif , nás paní průvodkyně vyhodila. Tak nevím co si o tom mám myslet . Deset let navštěvujeme různé hrady a zámky s dětmi a ještě nikde se nám to nestalo.

28.3.2008 15:00 Štěpánka
Vážená paní Ilono,

Jezdím s dítětem od dvou let po hradech a tak jako Vy jsem nikdy neměla problémy, přestože můj syn, který není z nejklidnějších. Také jsem se setkala s velkou tolerancí průvodců a průvodkyň, kteří komentáře mého syna brali s humorem a spíše jako zpestření monotónního výkladu. Snad nejbezvadnější je pro děti průvodce na Housce, pokud jste tam nebyli, doporučuji. Zato jsem se však setkala s několika prudiči ze strany návštěvníků, kterým pořád něco vadí a myslím, že vzájemná tolerance nezaškodí a je to jen a jen v lidech. Hold nejhorší je srážka s .....

14.7.2007 15:53 Milan
Mohu se zeptat jaký zážitek má dvouleté dítě z návštěvy hradu, potažmo kulturní památky?? Se svými dětmi jsem začal po památkách jezdit v okamžiku, kdy byly schopné soustředit se, nerušit ostatní, a třeba si i nějaký ten zážitek odvézt. Slečně, nebo paní průvodkyni se nedivím, postupovala správně - řekl bych, že dost benevolentně. Již v pokladně by Vás měli upozornit, resp. zeptat se Vás, zda jste schopna udržet pozornost dětí po celou dobu prohlídky... Ale na druhou stranu - víte, často se dožadjí vstupu do interiérů památkových objektů i návštěvníci se psy. Za živého boha nejsou s to pochopit, že ten tuze roztomilej čokl může počkat venku, že se u něj mohou vystřídat. Často jsou tihle návštěvníci velmi arogantní:-)

10.6.2007 19:27 Návštěvník
Vážená paní, chtěl bych reagovat na Váš komentář. Velice se divím, že je to poprvé, kdy Vás průvodce či průvodkyně vykázala z hradu. Uvědomte si prosím, že prohlídka není koncipovaná pouze pro Vás. Jsou na ní i další účastníci, kteří by se velmi rádi dozvěděli něco o historii hradu či místa, které navštívili. Breptající či křičící dítě jim to ale znemožňuje. Pokud dítě nevydrží být během prohlídky v klidu, měl by s ním rodič zůstat venku. Buďte prosím tolerantní a nekažte ostatním zážitek z navštíveného místa.

8.7.2006 00:00
Ta alchimistická dílna je fakt povedená (hlavně ty zvířecí lebky).