Tunely v železničním náspu byly vybudovány v l. 1869–1870 za účelem propojení stávajících polních cest a vodních toků, také měly v případě rozvodnění Dobšického potoka zabránit podemletí trati vodou. Z tunelů zaujme třetí, který vede ve svahu a jeho strop tvoří obrácená kaskáda cihlových kleneb.
Hlavní obrázek místa
3. tunel
© Ludmila Paščenková, 04/2012
Graficke pismenko Tunely v železničním náspu u Znojma byly postaveny v l. 1869–1870. Najdeme je, pojedeme-li od Suchohrdel na Znojmo. U železničního přejezdu se vydáme polní cestou podél trati. První tunel s cihlovým, valeně klenutým stropem je nejmenší a nejkratší. Projdeme jím po historické cestě ze Suchohrdel do Dobšic a jdeme dál podél zahrádek a železniční tratě. Druhý tunel, kterým vede Dobšický potok, je velmi široký. Je vybudovaný tak, aby zabránil v případě rozvodnění potoka podemlení tratě. Projdeme tunelem a po krátké chvíli uvidíme třetí tunel, který je nejužší, nejdelší a stavebně i technicky nejzajímavější: tunel vede svahem a prudce stoupá, jeho strop tvoří obrácená kaskáda cihlových kleneb.
28.4. 2012

    Tutistické mapy

    Než vyrazíte, nezapomeňte si přibalit dobrou mapu.

    Turistické mapy 1:50 000, Kartografie

    Nová edice přehledných turistických map 1:50 000 z Kartografie Praha.
    technická památka
    zachovalý
    volně přístupno
    Česká republika
    Jihomoravský kraj
     Znojmo  (ZN)
    Suchohrdly