Graficke pismenko Na místě původního vltavského přívozu byl v rámci úprav řeky při stavbách přehrad ve Vraném a Štěchovicích v letech 1937–1939 postaven silniční most, nesený poprvé v tehdejším Československu dvojicí parabolických dutých betonových obloukových nosníků. Ty navzájem spojuje šest příčných stužidel. Z oblouků jsou spuštěna ocelová táhla, na nichž je zavěšena mostovka šířky 9,2 m. Rozpětí oblouků činí 113,8 m: spolu s nájezdovými rampami je celý most dlouhý 141 m.

 
Graficke pismenko Projekt mostu vypracoval Ing. Miloslav Klement, stavbu za 22 měsíců provedla firma J. Kindl. Slavnostní otevření mostu se uskutečnilo 20. května 1939, tedy již po německém záboru zbytku českých zemí. Kromě vlastního mostu byla architektonicky ztvárněna obě předmostí, zejména levobřežní (štěchovické), u kterého vzniklo i nové centrum obce.
 
Graficke pismenko Most ohrozila koncem II. světové války diverzní akce německých branných sil, která měla za cíl jeho zničení v rámci taktiky spálené země. Osazení výbušnin ani vlastní destrukce se naštěstí neuskutečnily, po skončení války byl most opraven a roku 1946 pojmenován po tehdejším prezidentu republiky.
 
Graficke pismenko Během komunistické vlády v zemi trpěl most zanedbáním údržby, roku 1952 ztratil své pojmenování. K němu se vrátil po roce 1990, pět let nato proběhla jeho generální oprava.
 
Graficke pismenko Jedná se pravděpodobně nejen o první, ale i jeden z mála či jediný objekt, postavený s dutými betonovými obloukovými nosníky v zemi.

Text: historie
26.11. 2011 - Ivan Grisa, dle http://www.stechovice.info/index.php?nid=10017&lid=CZ&oid=2181129

Warning: file_get_contents(/var/www/hrady/https/adv/google.obsah-blok.txt): failed to open stream: No such file or directory in /var/www/hrady/class/class.adv.php on line 182