Den boje za svobodu a demokracii
Ocelový železniční most, druhý nejstarší železniční most přes Vltavu na území Prahy. Postaven v l. 1871–72 jako jednokolejný, na dvoukolejný přestavěn v l. 1900–01. Má tři pole s rozpětím 69,9 m, jeho šířka je 8,1 m.
Hlavní obrázek místa
© Milan Caha 08/2009
Graficke pismenko Vyšehradský železniční most je druhým železničním mostem přes Vltavu na území Prahy. V době svého vzniku v letech 1871–72 spojoval původně jednokolejný ocelový most nádraží Františka Josefa (nynější Hlavní) a Západní nádraží (nynější Smíchovské). Most je dílem mostárny Harkort v Duisburgu. Šířka starého mostu byla 4,3 m. Zpočátku sloužil jen nákladní dopravě, osobní doprava po něm začala jezdit v roce 1888. Stará mostní konstrukce byla snesena a most byl přestavěn na dvoukolejný v letech 1900–01, po obou stranách byly přidány chodníky pro pěší. Na přestavbě se podílely Českomoravské strojírny, firma Bratří Prášilové a Rustonova strojírna. Montáž tehdy proběhla ve třech dnech. Nový most má tři pole s rozpětím 69,9 metrů, jeho šířka je 8,1 metrů.
Milan Caha (zdroj: Růžena Baťková a kol.: Umělecké památky Prahy, Nové Město a Vyšehrad, Academia, Praha 1998), 22.8. 2009
    Menu a stránka samotná se upravuje...

    most
    zachovalý
    volně přístupno
    Česká republika
    Hl.m.Praha
     Hl.m.Praha  (AB)
    Praha 2-Vyšehrad
    Další mosty
    Místa v okolí

    Praha 2-Vyšehrad

    Místo se nachází v hranicích
    města Praha 2-Vyšehrad.
    HistorieVedle vylíčení vývoje znaku hlavního města Prahy je třeba ještě připojit popis osmnácti znaků předměstských obcí, které během doby vznikly v těsném sousedství pražských měst a hlavního města a byly teprve postupně ku Praze připojovány. Z nich nejstarší byl Vyšehrad, jako město ustavený snad v roce 1476 a náležející kapitule vyšehradské. Město stálo sice uvnitř novoměstských hradeb, bylo však cizí enklávou. Ku Praze bylo připojeno v r. 1883. Asi do svého vzniku v 15. století užívalo město Vyšehrad znaku odvozeného od znaku vrchnosti, kapituly vyšehradské, totiž modrého štítu, v němž byly dva zkřížené klíče malované zlatem. Asi někdy v 17. století se Vyšehradští pokusili svůj znak polepšit a snad i odlišit od kapitulního, a to tím způsobem, že klíče posunuli do paty štítu a nad ně do vlastního pole štítu postavili orla. Bohužel se nezachovalo žádné vyobrazení tohoto zřejmě jenom přechodně užívaného a nepotvrzeného znaku. Byl prý na průčelí staré vyšehradské radnice, rozbořené v druhé polovině 19. století. V 19. století si město Vyšehrad zavedlo nové znamení, kterého skutečně užívalo jako znaku, třebaže patrně ani ten nebyl nikdy úředně potvrzen.

    Turistické mapy

    Turistické mapy KČT 1:50 000Edice KLUBU ČESKÝCH TURISTŮ, zpracoval vojenský kartografický ústav Harmanec
    Cykloturistické mapy, KartografieMapy v měřítku 1:70 000, ve formátu 105x220mm

    Nová místa


    Základní informace místa
    ID místa: 8163
    Typ místa: most
    Stav místa: zachovalý
    Přístupnost: volně přístupno
    Odkaz: http://www.hrady.cz/?8163
    Uveřejněno: 10.9.2009
    Geolokace místa
    WGS84   N 50° 04' 01.04"
    E 14° 24' 48.43"
    Země: Česká republika
    Kraj: Hl.m.Praha
    Okres:  Hl.m.Praha  (AB)
    Obec: Praha 2-Vyšehrad
    Facebook TwitThis Google MySpace Live Digg

    Upravit informace
    © Copyright 1995-2018 Hrady.cz (Jiří Čížek), ISSN 1803-0076 IP 54.90.185.120, RSS, Vaše oblíbená místa,