Hrady.cz
Postaven v letech 1868–1870 jako součást stavby železnice z Vídně do Brna. Byl prvním celoželezným mostem v Rakousku-Uhersku. Pro podobnost mezi viaduktem a Eiffelovkou byl nazýván též „Eiffelův most“. Dodnes se dochovalo jen jeho torzo.
Hlavní obrázek místa
Ivančický viadukt
Celkový pohled z podpěry.
© Tomáš Kyncl, 09/2007
Graficke pismenko Z Ivančic po silnici č. 152 podél Jihlavy směrem na Dolní Kounice. Pod viadukty je možné odbočit vpravo přes řeku, kde je dostatek místa na parkování.
Tomáš Kyncl, 29.10. 2008

    historie

    Mostní konstrukce byla vysoká 42 m, dlouhá 374 m a spočívala na 5 pilířích. Výstavba trvala 2 roky. První zatěžkávací zkouška byla provedena v srpnu 1870. Stavbu realizovala firma, v níž měl podíl i Gustav Eiffel. Předpokládá se, že při výstavbě mostu byly vyzkoušeny a prověřeny některé stavební a konstrukční postupy, jež byly později použity při stavbě Eiffelovy věže v Paříži. V roce 1978 byl na mostě ukončen provoz kvůli jeho nevyhovující

    Tomáš Kyncl, zdroj WEB, 29.10. 2008
    Menu a stránka samotná se upravuje...

    most
    chátrající
    volně přístupno
    Česká republika
    Jihomoravský kraj
     Brno-venkov  (BO)
    Další mosty
    Místa v okolí

    Odkazy (www strany)

    Turistické mapy

    KOMPASS 1:50 000 (Geodézie ČS)Ukončená edice turistických map KOMPASS, 1:50 000, v roce 2006, Geodézie ČS.
    Cykloturistické mapy, KartografieMapy v měřítku 1:70 000, ve formátu 105x220mm

    Nová místa


    Základní informace místa
    ID místa: 6945
    Typ místa: most
    Stav místa: chátrající
    Přístupnost: volně přístupno
    Odkaz: http://www.hrady.cz/?6945
    Uveřejněno: 30.10.2008
    Geolokace místa
    WGS84   N 49° 04' 55.88"
    E 16° 24' 41.79"
    Země: Česká republika
    Kraj: Jihomoravský kraj
    Okres:  Brno-venkov  (BO)
    Facebook TwitThis Google MySpace Live Digg del.icio.us

    Upravit
    Nahlásit chybu
    TOPlist
    © Copyright 1995-2018 Hrady.cz (Jiří Čížek), ISSN 1803-0076
    RSS, Vaše oblíbená místa, (54.235.57.105)